EUROPSKA komisija predložila je akcijski plan za spas europske autoindustrije. Do kraja desetljeća emisije CO2 se u prodaji novih automobila moraju smanjiti za 55%, a plan potpune zabrane novih osobnih automobila i kombija na fosilna goriva od 2035. godine ostaje i dalje na snazi, prenosi Reuters.
"Držimo se ciljeva za 2035., što znači da se držimo ciljeva za 2025., 2030. i, naravno, ciljeva za 2035.", kaže povjerenik za promet Apostolos Tsitsikostas.
Komisija je najavila kako će ovog mjeseca predložiti izmjenu Uredbe o standardima za emisije CO2 za automobile, čime bi se proizvođačima omogućilo da ostvare svoje ciljeve usklađenosti tako što bi se njihova učinkovitost utrostručila tijekom trogodišnjeg razdoblja (2025.-2027.). Prevedeno, dopustilo bi im se da nedostatke u jednoj ili dvije godine nadoknade postignućima u preostalim godinama.
Nakon što je u siječnju pokrenut strateški dijalog o budućnosti autoindustrije u Europi, iz Europske komisije sada dolazi i akcijski plan za spas europskih proizvođača težak oko 1.8 milijardi eura.
Komisija tako predviđa stvaranje čvrstog lanca opskrbe sirovinama potrebnim za baterije, kao i poticanje proizvodnje baterija na teritoriju EU uz određene poticaje za kupovinu europskih električnih vozila.
Predviđa se i stvaranje saveza za autonomna vozila na nivou EU. U ovom području Europa želi što prije razviti novu generaciju vozila opremljenih naprednim tehnologijama. Komisija tu predviđa milijardu eura ulaganja.
Konačno, tu je i dekarbonizacija, a prvenstven cilj je utjecati na korporativne flote kako bi se još brže unaprijedili vozni parkovi korporacija po pitanju "zelenih" aspekata.