Dva od pet najprodavanijih električnih automobila u Europi su kineska

Foto: Volvo, JATo Dynamics

KINESKA autoindustrija nezaustavljivo osvaja europsko tržište automobila. 

Ono što su mnogi smatrali nemogućim pak se događa. Najjači kineski proizvođači već su ostvarili zamjetnu prodaju i s nekim modelima se osjetno uspeli na ljestvici najprodavanijih. Da je učenik nadigrao učitelja, posebno je vidljivo u domeni električnih modela, gdje kineski proizvođači mogu ponuditi konkurentan model po nižoj cijeni. 

A na to više nisu imuni ni u Europi. Tako je u svibnju prodaja električnih vozila pala za 11 posto, na 151.237 primjeraka, dok je prodaja plug-in hibrida ubilježila minus od 7 posto. Istovremeno je europsko tržište doživjelo pad od 2.5 posto s 1.087.699 prodanih primjeraka u svibnju. 

Naravno, posljedica je to uobičajenih mana električnih vozila. "Ovaj negativan rezultat dolazi kao rezultat visokih cijena BEV-a i PHEV-a, s tim da su ti automobili još uvijek nepriuštivi za mase", naglašava Felipe Munoz, globalni analitičar u JATO Dynamicsu.

Prodaja modela iz Kine u porastu

U takvom ozračju najbolje su se snašli modeli proizvedeni u Kini. U svibnju su prodali gotovo 25.000 primjeraka, što predstavlja godišnji rast od 25 posto. Najbolji primjer je Volvo EX30 koji se smjestio na treće mjesto ljestvice prodaje, odmah iza Teslinih Modela Y i Modela 3.

S druge strane, prodaja električnih vozila koja nisu proizvedena u Kini je samo u jednom mjesecu pala za 16 posto. “Prošlog mjeseca tržišni udio BEV-a kineske proizvodnje skočio je s 13.2% na 18.5% na godišnjoj razini. Zapanjujuće je da su dva kineska modela osigurala mjesto među pet najprodavanijih BEV-ova u Europi za svibanj. Ovo povećanje registracija vjerojatno dolazi u iščekivanju nadolazećih tarifa Europske komisije”, komentira Munoz.

Veliki povratak Golfa

Gledamo li ukupnu prodaju u svibnju, možda najveće iznenađenje je porast prodaje obnovljenog VW Golfa. Nekadašnji europski bestseler je zabilježio rast prodaje od 30 posto, šo je bilo dovoljno za drugo mjesto, odmah iza Volkswagenovog T-Roca. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.