Dacia Spring dobila 'transplantaciju elektro srca': Stigli značajno snažniji motori

Foto: Dacia

DACIA SPRING, model koji je dokazao da električni automobili mogu biti cjenovno pristupačni, dobio je značajnu nadogradnju pogona. Originalne verzije bile su poznate po iznimno skromnim performansama, no Dacia je sada zamijenila stare motore s dvije nove, osjetno snažnije verzije koje bi trebale zadržati privlačnu cijenu.

Dosadašnja ponuda uključivala je motore s oznakama 45 i 65, koje su predstavljale snagu u konjskim snagama - točnije, samo 44 KS (33 kW) i 64 KS (48 kW). Performanse su bile daleko od impresivnih; slabijem modelu trebalo je čak 19,1 sekundu do 100 km/h, dok je snažnijem za isti zadatak trebalo 13,7 sekundi - brojke koje nismo vidjeli kod novih automobila desetljećima.

Značajno bolje performanse

Novi modeli nose oznake Spring 70 i Spring 100. Iako Dacia nije objavila službeno vrijeme ubrzanja do 100 km/h za model sa 69 KS, podaci o međuubrzanjima otkrivaju ogroman napredak. Dok je starim modelima za ubrzanje od 80 do 120 km/h trebalo 26,2 odnosno 14 sekundi, novi Spring 70 to obavlja za 10,3 sekunde. Najsnažnija izvedba sa 100 KS taj zadatak izvršava za samo 6,9 sekundi, a do 100 km/h stiže za 9,6 sekundi. Iako to nisu performanse sportskog kompakta, u usporedbi s prethodnikom razlika je drastična.

Poboljšanja ispod lima

Kako bi se nosio s novom snagom, Spring je po prvi put dobio stabilizatorsku šipku. Uz nju, novost je i litij-željezo-fosfatna (LFP) baterija kapaciteta 24,3 kWh. Doseg s jednim punjenjem ostaje nepromijenjen i iznosi 225 km, no snaga punjenja je povećana. Prethodni ugrađeni punjač od 30 kW zamijenjen je onim od 40 kW.

Iako se 40 kW čini malo u usporedbi s modernim električnim vozilima, za malu bateriju Springa to je sasvim dovoljno. Punjenje od 20 do 80 posto na DC punjaču traje prihvatljivih 29 minuta, dok se na kućnom 7kW punjaču baterija od 20 do 100 posto napuni za 3 sata i 20 minuta.

Cijena ostaje ključna

Dacia još nije objavila cijene za osvježene modele, no očekuje se da neće značajno odstupati od dosadašnjih iznosa. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.