Citroën C5 & C6: Stiže dizelsko pojačanje

PRESTIŽNI Citroenovi modeli, C5 & C6, od rujna će se na hrvatskom tržištu nuditi u kombinaciji s obnovljenim dizelskim motorom. Premda moćniji od izvornika, novi motor se može pohvaliti optimiziranim radom i u konačnici osjetno nižom potrošnjom goriva.

Najmoćniji dizelski motor u povijesti Citroena nudit će se isključivo na modelima C5 i C6, a realno ga je očekivati i na Peugeotovim top modelima. Razvijen na osnovi dosadašnjeg V6 dizelaša iz ponude francuske tvrtke, novi je proizvod nastao nakon nebrojenih preinaka.

Prije svega, to je radni volumen povećan na tri litre (sa 2,7 l), a potom su tu treća generacija common rail sustava izravnog ubrizgavanja (radni tlak do 2.000 bara) sa ubrizgavanjem putem piezo-električnih brizgaljka u pet ciklusa. Isti je praćen novim komorama za sagorijevanje, kao i sustavom prednabijanja kojeg čine dvije turbine promjenjive geometrije.

Tehnologija ECCS (Extreme Conventional Combustion System) s motora 2.2 HDi preuzeta je i na novom V6 dizelskom motoru, a donosi optimizaciju brojnih karakteristika, od veće otpornosti do smanjenog stupnja kompresije. Spomenimo i alternator koji prikuplja energiju tijekom faza usporavanja ili kočenja.

Epilog je 18 posto veća snaga, odnosno 177 kW/240 KS pri 3.800 o/min, a budućeg vlasnika očekuje i 450 Nm maksimalnog okretnog momenta dostupnog već pri 1.600 o/min, pa sve do 3.600 o/min. Bolje rečeno, vozaču je na raspolaganju više od 400 Nm u širokom rasponu od 1.400 do 4.100 o/min, što je gotovo 20 posto više u odnosu na prethodnu generaciju motora.

Potrošnja goriva na oba modela je u prosjeku 7,4 l/100 km, a emisija C02 195 g/km, što je smanjenje od 12 posto na C5 i 15 posto na C6. Automatski mjenjač ovdje je nužnost, pa recimo tek kako se radi o šest-stupanjskom sustavu.

Sve kvalitete novog motora najbolje su vidljive kroz performanse. Maksimalna brzina je još veća, ubrzanja su izuzetna (0 do 100 km/h u 7,9 s za C5 i 8,5 s za C6), a prate ih jednako uvjerljiva međuubrzanja. I na kraju recimo kako motor već sada poštuje buduću normu o zaštiti okoliša Euro V koja će postati obavezna u siječnju 2011.

Osim novog motora Citroenovi modeli dobili su još neka poboljšanja. Tako su ugrađeni veći prednji diskovi kočnica (340 mm u promjeru), nova pumpa varijabilnog servo upravljač, te upravljani alternator.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.