Softverski problem može dovesti do prekida pogona u trajanju 15-20 sekundi
BMW povlači više od 70.000 električnih vozila zbog mogućnosti gubitka pogonske snage tijekom vožnje.
Ovaj opoziv obuhvaća brojne modele, uključujući BMW i4, i5, i7 i iX proizvedene od 2022. do 2024. godine. Uzrok problema je softverska greška koja može aktivirati sigurnosno isključivanje sustava.
Prema izvješću o sigurnosnom opozivu, softver električnog pogonskog motora može "pogrešno detektirati stanje dvostruke izolacije". Kada se to dogodi, visokonaponski sustav će se isključiti na približno 15-20 sekundi nakon prikazivanja upozorenja. To će efektivno ostaviti vozače u položaju da se vozilo kreće po inerciji, iako su sustavi upravljanja i kočenja i dalje funkcionalni.
BMW je počeo istraživati problem 2021. godine i prvo je smatrao da bi otpad mogao ući u električne motore i utjecati na njihov rad. Međutim, u to vrijeme bilo je "vrlo malo pritužbi", što je otežavalo precizno utvrđivanje problema.
Unatoč poteškoćama, proizvođač je godinama istraživao problem i na kraju se usredotočio na mogućnost gubitka pogona zbog detekcije stanja dvostruke izolacije. Analiza je pokazala da "softver vozila nije mogao utvrditi je li detektirano stanje dvostruke izolacije zaista stvarno stanje dvostruke izolacije, koje opravdava isključivanje visokonaponskog sustava, ili je zapravo samo stanje jednostruke izolacije". To je važno jer stanje dvostruke izolacije aktivira isključivanje visokonaponskog sustava kao dio sigurnosne mjere za sprječavanje električnog udara ili "toplinskog rizika".
BMW vjeruje da je primio oko 43 jamstvene pritužbe povezane s ovim problemom, koje su rezultirale gubitkom pogona pri brzinama većim od 32 km/h. Srećom, tvrtka nije upoznata s nesrećama ili ozljedama povezanim s ovim problemom.
Za rješavanje problema, BMW će instalirati novi softver električnog pogonskog motora putem bežičnog ažuriranja. Kupci također mogu zatražiti instalaciju u ovlaštenim servisima, a obavijesti vlasnicima trebale bi biti poslane 5. kolovoza.