BMW, Nissan i drugi u utrci za električna vozila s dosegom većim od 600 milja

BMW, Nissan i drugi proizvođači automobila u utrci za električna vozila s dosegom većim od 600 milja

Baterije u čvrstom stanju mogle bi revolucionirati industriju električnih vozila, a veliki proizvođači automobila već testiraju nove prototipove.

Baterije u čvrstom stanju mogle bi omogućiti električnim vozilima doseg veći od 600 milja uz manje i lakše ćelije. Nissan i Toyota žele komercijalizirati ove baterije u sljedeće dvije godine. Unatoč obećanjima, još uvijek postoje izazovi, uključujući kašnjenja u vremenskim rokovima i tehnološke prepreke za masovnu proizvodnju.

Baterije u čvrstom stanju već su godinama veliko obećanje u svijetu električnih vozila. Entuzijasti i stručnjaci predviđali su da će trenutne baterijske tehnologije poput LFP i NMC postati praktički zastarjele do danas. Međutim, još uvijek čekamo taj obećani proboj.

Ipak, najveći svjetski proizvođači automobila još nisu spremni odustati od njih. Tvrtke poput BMW-a, Mercedes-Benza i Stellantisa nastavljaju ulagati resurse u tehnologiju baterija u čvrstom stanju, privučeni mogućnošću električnih vozila koja bi mogla prijeći više od 1.000 km (621 milju) s jednim punjenjem.

BMW je nedavno počeo testirati posebno opremljeni prototip i7 u Münchenu s velikim ćelijama u čvrstom stanju američke tvrtke Solid Power. Ove ćelije koriste elektrolite na bazi sulfida i bit će korištene u budućim modelima Neue Klasse ovog proizvođača. Masovna proizvodnja ovih automobila neće početi sve do 2030-ih.

Mercedes-Benz također radi na vlastitim električnim vozilima s baterijama u čvrstom stanju. U veljači je započeo testiranje prerađenog EQS-a u stvarnim uvjetima, koristeći bateriju tvrtke Factorial Energy, s kojom Mercedes surađuje već nekoliko godina.

Prema Auto Newsu, ova nova baterija imat će 25% više energije od trenutnih paketa. Također će biti lakša i kompaktnija. To će utjecati i na dizajn budućih Mercedes modela s baterijama u čvrstom stanju, prema riječima voditelja razvoja baterija u Mercedesu, Uwea Kellera.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.