Izbor električnih automobila neprestano raste, a s njim i njihov domet, kvaliteta i svakodnevna upotrebljivost. Novi modeli iz godine u godinu postaju sve bolji, s baterijama većeg kapaciteta i većom snagom punjenja, dok sve veći broj vozila s jednim punjenjem prelazi više od 500 kilometara. Iako su duboko ukorijenjene predrasude usporavale prodaju, većina stručnjaka slaže se da interes za električnim automobilima srednjoročno raste, što potvrđuju i analize tržišta. Ovo je pregled 20 najatraktivnijih električnih automobila koji su prošli rigorozne testove, piše Auto Bild.
Nazire li se ovdje malo čudo? Škoda Elroq, čija je proizvodnja nedavno započela u Češkoj, mogao bi biti jedan od prvih električnih automobila koji se prodaje po istoj cijeni kao i njegov brat s motorom s unutarnjim izgaranjem, Škoda Karoq. Elroq je prvi model u novom Škodinom dizajnu "Modern Solid", s futurističkim izgledom i svjetlima smanjenim na proreze.
Iako je sa 4,48 metara kraći od Enyaqa, ima veći međuosovinski razmak, što pogoduje prostoru u kabini. Osnovna verzija Elroq 50 s baterijom od 52 kWh nudi domet do 375 km, dok top verzija Elroq 85 s pogonom na sve kotače i baterijom od 77 kWh prelazi do 580 km i puni se snagom do 175 kW.
S modelom EV3 korejski proizvođač ponovno donosi atraktivan električni automobil s povoljnim omjerom cijene i performansi. Ovaj kompaktni SUV nudi se s dvije varijante baterija: manja od 58,3 kWh omogućuje domet do 436 km, dok veća od 81,4 kWh nudi impresivnih 600 km. Obje verzije pokreće motor od 204 KS.
Dizajnom podsjeća na većeg brata EV9, a ističe se prostranošću zahvaljujući međuosovinskom razmaku od 2,68 metara. Urednik Auto Bilda Holger Preiss opisao ga je kao "automobil za klizanje", hvaleći ovjes koji "izvrsno filtrira" neravnine.
BMW iX je SUV dugačak gotovo pet metara i težak oko 2,6 tona, no unatoč tome nudi sportske performanse. Kada je riječ o dometu, malo mu tko može parirati. Ogromna baterija od 108,9 kWh osigurava mu do 600 kilometara autonomije, a uz brzinu punjenja do 195 kW, idealan je za duga putovanja.
Unutrašnjost nudi prozračan koncept, luksuzan ambijent, zakrivljeni zaslon i najnoviji iDrive operativni sustav. Zračni ovjes radi iznimno fino, a vožnja je nevjerojatno tiha čak i pri velikim brzinama.
Nakon kritika na početku, redizajnirani VW ID.3 pobrao je pohvale zbog kvalitetnijih materijala i uglađenijeg dizajna. Dimenzijama je gotovo identičan Golfu 8, nudi obilje prostora i prtljažnik od 385 litara. Podržava Plug&Charge, a snaga punjenja podignuta je na do 170 kW za model s baterijom od 77 kWh, koji nudi domet do 557 km.
Odnedavno su dostupne i snažne GTX verzije s do 326 KS, koje ubrzavaju do 100 km/h za samo 5,6 sekundi.
Električna verzija modela X3 na tržištu je od 2021. godine i nudi diskretan dizajn, idealan za one koji su još nesigurni s novom tehnologijom. S motorom od 286 KS do 100 km/h stiže za 6,8 sekundi. Baterija od 80 kWh omogućuje WLTP domet do 438 kilometara, a u svakodnevnoj vožnji potrošnja se kreće oko 22,5 kWh.
Testeri su pohvalili zadržavanje klasičnih tipki i prekidača umjesto oslanjanja isključivo na zaslon osjetljiv na dodir. Punjenje snagom do 150 kW omogućuje dobivanje 100 km dometa za samo deset minuta.
Kia EV6 impresionira tehnologijom. Zahvaljujući 800-voltnom sustavu baterija se od 10 do 80 posto napuni za samo 18 minuta, što je gotovo jednako brzo kao novi Porsche Macan. Ovaj povišeni shooting brake nudi se u nekoliko varijanti, od 170 do 325 KS, pa sve do brutalne GT verzije s 585 KS.
Urednik Auto Bilda Andreas May kaže: "Sve na EV6-u je čvrsto postavljeno, ovjes, upravljač... automobil vam se u svakoj situaciji čini manjim nego što jest." Unutrašnjost je iznimno prostrana, a nudi i praktičnu 220-voltnu utičnicu.
EQS je Mercedesova električna perjanica koja pomiče granice. S rekordno niskim koeficijentom otpora zraka (0,20) iz svoje baterije od 118 kWh izvlači do 753 kilometra dometa. Unutrašnjošću dominira impresivni Hyperscreen širok 1,41 metar, a udobnost je na razini S-klase.
Punjenje snagom do 200 kW osigurava 175 km dometa za samo deset minuta. "Vozi se glatko, gotovo razigrano", zaključak je testa, a sustav Drive-Pilot najavljuje sljedeću razinu automatizirane vožnje.
Brat Kije EV6, Hyundai Ioniq 5, također se temelji na E-GMP platformi i puni se jednako brzo snagom do 240 kW. Ističe se inteligentnim rješenjima u unutrašnjosti, poput ravne podnice i pomične središnje konzole, što stvara sjajan osjećaj prostranosti.
Nudi i rijetke detalje poput opcionalnog solarnog krova i 230-voltne utičnice. "Kao električni automobil vrlo uredan, uz to nudi suverene vozne performanse. Male slabosti u rukovanju nadoknađuje originalnošću", ocijenio je tester Jan Horn.
Audi Q4 e-tron, temeljen na MEB platformi, nudi iznenađujuće mnogo prostora, posebno na stražnjim sjedalima gdje je prostor za noge na razini modela Q7. Iako teži više od dvije tone, okretan je poput malog automobila zahvaljujući niskom težištu.
Dostupan je s baterijom od 76,6 kWh i snagom do 340 KS, uz domet do 562 kilometra. Snaga punjenja do 175 kW osigurava kratke pauze na putovanjima. "Mješavina čudotvorca prostora i sprinterskog iznenađenja – Q4 e-tron je uspio", zaključuje Jan Horn.
Škoda Enyaq jedan je od najpametnijih električnih automobila, s mnoštvom "Simply Clever" detalja poput kišobrana u vratima i čistača kabela za punjenje. Prostran je i praktičan, a nudi se s baterijama do 77 kWh koje omogućuju domet do 573 km u Coupé verziji.
Svi modeli serijski dolaze s toplinskom pumpom, a snaga punjenja do 175 kW osigurava brzu nadopunu energije. Enyaq je model za one koji traže najviše prostora i najbolji omjer uloženo-dobiveno.
Genesis GV60, premium marka Hyundaija, prepun je uzbudljivih tehnoloških rješenja. Otključava se prepoznavanjem lica, a s maksimalnom snagom punjenja od 350 kW, bateriju od 77 kWh napuni za samo 18 minuta. Top verzija "Sport Plus" s 436 KS (privremeno i više) ubrzava do 100 km/h za 4,0 sekunde i postiže 235 km/h. U unutrašnjosti nudi i Schuko utičnicu, što ga čini mobilnim izvorom energije.
Model Y, SUV temeljen na Modelu 3, iznimno je popularan na tržištu. Za 2025. godinu stiže redizajnirana verzija s novim dizajnom prednjeg i stražnjeg dijela te povratkom klasične ručice žmigavca. Nudi se u tri verzije, a model "Maksimalni domet" s pogonom na stražnje kotače trebao bi imati domet od 622 km.
Automobil je poznat po minimalističkom dizajnu, golemom prtljažnom prostoru (do 2158 litara) i snažnim performansama.
Električna Astra, posebno u karavanskoj izvedbi, oduševljava svojom "normalnošću". Izgledom se gotovo ne razlikuje od verzija s motorima s unutarnjim izgaranjem. Sa 156 KS i baterijom od 50,8 kWh, nudi domet do 418 km. Lakša je od glavnog konkurenta, VW-a ID.3, što se osjeti u vožnji.
Puni se snagom do 100 kW, što znači da je baterija do 80 posto puna za oko 30 minuta. Dobro je izolirana i iznimno tiha.
Novi Smart #1 napušta koncept mikro-automobila i postaje mini-SUV dimenzija VW Golfa. Osnovna verzija ima čak 272 KS i do 100 km/h stiže za 6,7 sekundi. Postoji i Brabus verzija s 428 KS koja isto ubrzanje obavlja za 3,9 sekundi. Baterija od 66 kWh osigurava domet do 420 km. Dizajn potpisuje Mercedesov tim, a kvaliteta izrade i materijala na visokoj je razini.
Jedan od najpopularnijih električnih automobila na svijetu, Tesla Model 3, oduševljava minimalističkim dizajnom, naprednom tehnologijom i velikim dometom, koji za osnovni model iznosi 513 km. Poznat je po izvrsnim sigurnosnim ocjenama i stalnim softverskim ažuriranjima. Snaga punjenja od oko 170 kW omogućuje dodavanje 160 km dometa za samo deset minuta na brzom punjaču.
Poput Astre, i električna Corsa ističe se time što ne upada u oči svojim dizajnom. U vožnji oduševljava sportskim talentom zahvaljujući nižem težištu i čvršćoj karoseriji. Sa 136 KS (ili 156 KS u GS verziji) nudi pristojan potisak i okretnost idealnu za grad. Puni se snagom do 100 kW, što je dovoljno za brzo punjenje tijekom gradskih obaveza.
Marketinški odjel BMW-a hvali i7 superlativima, i to s pravom. Auto Bild ga je proglasio najtišim automobilom koji su ikada testirali. Udobnost je vrhunska, a performanse su impresivne – verzija i7 ixDrive60 s 544 KS ubrzava do 100 km/h za 4,6 sekundi i postiže 240 km/h. Aktivni ovjes i upravljanje stražnjom osovinom osiguravaju besprijekornu stabilnost. WLTP domet iznosi do 611 km.
S retro dizajnom inspiriranim legendarnim T1, ID.Buzz donosi šarm u svijet električnih monovolumena. Praktičan je, pregledan i nudi izdašan prtljažnik. Dostupan je u putničkoj i teretnoj verziji, kao i u produženoj izvedbi te snažnoj GTX varijanti s 340 KS i pogonom na sve kotače. Ovjes je skladno uravnotežen, pa ID.Buzz nježno klizi po cesti.
"i5 je trenutno mjerilo stvari u elektromobilnosti", glasi ocjena redakcije Auto Bilda. Kao električna verzija Serije 5, nudi vrhunsku voznu kulturu. Vrhunska verzija i5 M60 xDrive s do 601 KS ubrzava do 100 km/h za 3,8 sekundi. Puni se iznimno brzo snagom do 205 kW, što znači da je 30 minuta dovoljno za nastavak putovanja. Dostupan je i kao karavan (Touring), prvi takav električni model iz BMW-a.
MG4 je izravni konkurent modelu VW ID.3 i nudi se po vrlo konkurentnoj cijeni. Osnovni model sa 170 KS ima domet od 350 km, dok verzija s većom baterijom od 77 kWh nudi čak 520 km. Postoji i sportska verzija 4XPower s 435 KS. Posebno se ističe vrlo niskom baterijom, što pogoduje prostranosti unutrašnjosti, dok je prtljažnik s 363 litre sasvim pristojan.
Volvo EC40, SUV-coupé, oduševljava izvrsnom izradom i skladnim pogonom. Upravljanje jednom papučicom (one-pedal driving) je precizno i intuitivno. Unutrašnjost je primjer skandinavskog stila. Iako nudi snažne motore do 408 KS, potrošnja mu je nešto viša. Padajuća linija krova doprinosi atraktivnom izgledu, ali blago ograničava prostor za glavu na stražnjim sjedalima.