Honda CR-V 2.2 i-DTEC Lifestyle: Skupa sa razlogom

Tekst i foto: Miljenko Nikolić

Četvrta generacija Hondinog SUV-a snažno se oslanja na prethodnika, ali uz značajan napredak u svim poljima.

Hondin SUV ne treba posebno predstavljati hrvatskoj publici. Gotovo punoljetni angažman osigurao je ovom modelu povoljan status u globalnom smislu, a hrvatsko tržište nije izuzetak. Testirajući prethodnu generaciju u nekoliko navrata konstatirali smo kako se još i danas na cesti mogu vidjeti dobro očuvani primjerci prve generacije iz polovice 1990-tih. I danas je tako, ali uz razliku što je upravo prethodna generacija postala osjetno učestalija pojava na hrvatskim cestama. Naravno, u ostatku Europe situacija je još i bolja, a o Americi da i ne govorimo. Stoga ne čudi što se Honda, baš kao i u slučaju manjeg Civica, opredijelila za evolucijski napredak snažno se oslonivši na čvrste temelje prethodnika.
 
I doista, novosti na prvu nema puno, no ako postavite dvije generacije jednu do druge moći će se uočiti čak i neke konceptne razlike. Prije svega tu mislimo na visinu koja je "pala" za tri centimetra čime je dobivena osjetno dinamičnija silueta, gotovo na tragu sve popularnijih crossovera. Istovremeno prednji kraj je dobio na agresivnosti, a mjesta se našlo i za pomodne detalje, LED dnevna svjetla i krom finiš. Upravo je taj spoj masivnosti i aerodinamike glavni uzrok dvojakih mišljenja o dizajnu, no ostaje činjenica da se i za novim CRV-om okreću mnoge glave. Upadljivost nitko neće osporiti, kao ni moderan i vrlo dinamičan nastup.

Kao i u slučaju prethodnika prostranosti se nema što zamjeriti. Pomicanjem vjetrobrana za 60 mm prema naprijed dobilo se na osjećaju prostranosti. Inteligentno osmišljena unutrašnjost svidjet će se podjednako vozaču i putnicima. Kad je pak vozač u pitanju nećemo puno "faliti" ako kažemo da je osjećaj za upravljačem povoljniji nego u nekim limuzinama. Sjedi se niže no prije, a sve kontrole uključujući povišeno postavljenu ručicu mjenjača su nadohvat ruke. Preglednost je sprijeda odlična, osim prema središnjem info zaslonu koji bi i serijski mogao biti veći. Veseli sustav jednostavnog preklapanja stražnjih sjedala iza kojih se krije poveći prtljažnik osnovnog kapaciteta 589 litara.

Iako je najveća novost u tehničkom smislu dostupnost prednjeg pogona, i to u kombinaciji benzinskog motora mišljenja smo kako ovu varijantu treba zaboraviti. Ako nemate potrebe za pogonom na sve kotače, tada definitivno postoje bolja rješenja od CR-V-a i SUV-ova uopće, i to u vidu kakvog kompaktnog monovolumena. Što se testnog modela tiče radi se o vrlo privlačnoj izvedbi koju karakteriziraju automatizirani 4WD pogon i moćni 2.2 dizelaš - stari znanac u čije smo se kvalitete već mogli uvjeriti na Civicu, Accordu i starom CR-V-u. Razvija 150 KS i 350 Nm, a usuglašen je sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem, pogađate, preciznog hoda.
 
Kombinacija je to koja ulijeva puno povjerenje na otvorenoj cesti u svako godišnje doba. Izdašan trag kotača, povoljno postavljeno težište za ovaj tip vozila i solidno složen ovjes čine CR-V vrlo ugodnim i sigurnim suputnikom na duge staze. Kao podsjetnik da se ne radi o klasičnoj limuzini tu je nešto sporiji upravljač. Uzorne vozne osobine prati i iznenađujuće niska potrošnja. Ostvarenim prosjekom od 7,3 l/100 km i redovito jednoznamenkastom potrošnjom Honda je zadržala epitet štedljivca čak i u ovom pomalo razmetnom izdanju.

Što se pak terenske vožnje tiče ona neka ostane na razini hobija. Makadam, malo blata i snijeg nisu problem no sve više od toga postaje prava avantura. Tada postoji i mogućnost oštećivanja karoserije što si sa obzirom na cijenu sasvim sigurno ne želite priuštiti.

>> Baza automobila: Honda CR-V

Honda CR-V u testnom izdanju, s dizelskim motorom i (pre)bogatim Lifestyle paketom opreme stoji 295.990kn. Doplata nema jer potrebe za njima jednostavno nema. Honda CR-V je definitivno odličan SUV kojem se pored tradicionalnih Hondinih vrijednosti, odlične mehanike i još bolje kvalitete, pripisuje visoka doza praktičnosti. Definitivno jedan od poželjnijih modela u klasi kompaktnih SUV-ova. Još da je cijena malo niža... 

Honda CR-V

Važnija serijska oprema (razina Lifestyle):

4WD pogon

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci
Bočne zračne zavjese

Dodatna oprema [kn]                           

Metalik boja

Cijena testiranog vozila

Cijena bazne izvedbe (2.0 Comfort 2WD)

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.