Citroen DS5 2.0 HDI Sport Chic: Čista avangarda

Tekst i foto: Miljenko Nikolić

NAJNOVIJI i najveći pripadnik DS obitelji predstavlja ono najbolje što je Citroen u stanju danas ponuditi. Ekskluzivan vanjski izgled i jednako avangardan interijer obogaćen zanimljivim gadgetima i moćnim dizelskim motorom djeluju primamljivo čak i onima čija su nepca navikla na vrhunske njemačke okuse.

Uvijek poseban

Kao što je poznato, DS5 je treći model u DS obitelji, zasad je najveći, a u Citroenovoj gami ne mijenja niti jedan prijašnji model. Jedinstvenim konceptom zaintrigirat će sve ljubitelje francuskog branda, ali i velikodušno u svoje krilo prihvatiti neke nove poklonike. A da će takovih biti uopće ne treba sumnjati.

Zato treba na umu imati o čemu se ovdje zapravo radi. Iako bi po dosadašnjoj praksi lansiranja DS modela, ali i samom imenu, mogli zaključiti kako se radi o posebnom i dodatno ušminkanom C5 u svojevrsnom hathcback ili možda shooting brake izdanju, istina je kako DS5 koristi osnovu modela C4, a estetski se oslanja na C-SportLounge koncept iz 2005. Stoga i ne čudi što je od C5 kraći četvrt metra. Zašto se poseglo za ovakvim rješenjem ostaje nepoznato, a kao jedna od pretpostavki se nameće sama činjenica kako je trenutni C5 već (pre)dugo na tržištu. Kako god bilo, DS5 je tu sa svim svojim vrlinama i manama proizašlim iz ove ideje.

Da će DS5 dobro izgledati znalo se i prije. Uostalom DS3 više i DS4 nešto manje već su jasno pokazali smjer Citroenovog avangardnog dizajnerskog izraza kojim želi ostaviti zapaženiji rezultat u premium segmentu. U potpunosti prepoznatljiv kao čedo francuske škole dizajna DS5 je nezamjenjiv na cesti, i što je važnije, oku ugodan. Odlična kombinacija sportske agresivnosti i mondenih linija zaokružili su koncept kompaktnog automobila rastegnutog izraženim prevjesima. Teško je reći iz kojeg kuta je automobil najljepši, ali je sasvim sigurno da je iz svakog jednako originalan. Krom detalji mu ne škode, pa čak ni dvodijelno staklo poklopca prtljažnika, a dobro dođu i poveći 19-inčni kotači.

Vrhunski ugođak u kabini

No pravo iznenađenje je interijer, prijelomna točka gdje većina dizajnera popusti. No ne i kod Citroena koji se svojim dizajnerima očito dao odriješene ruke. Mašte nije nedostajalo, što je za epilog imalo jedan od oku najugodnijih putničkih prostora kojima smo posljednjih godina imali prilike uživo svjedočiti. Naravno, govorimo u okviru segmenta kojem model pripada.

Ono što možda najviše veseli je kako DS5 obiluje novim elementima interijera vješto prikrivajući poneki detalj preslikan iz ostatka game. Svakako najdojmljiviji je trodijelni krov s krovnom instalacijom komandi za pokretanje zaštitnih vizira i HUD sustava. Ista vrsta tipki preslikana je i na centralnu konzolu (uz dodatak kontrola navigacije) između sjedala čime je dobivena i vizualno osjetna cjelina nalik onoj avionskog kokpita. Što se pak prednje armature tiče ni tu se nije štedjelo. Detalji poput analognog sata, unikatnih mjernih instrumenata i prekidača klime i hi-fi sustava odlično se uklapaju u posebnost samog modela. Metalni finiš ručica vrata i armature, a posebno tapecirung sjedala anulirali su najopasnija mjesta potencijalne bezidejnosti.

Ekskluzivnost modela upotpunjuje više no bogata oprema, većim dijelom bazirana na sigurnosti i ugodi vožnje. Mi ćemo tek spomenuti Denon hi-fi sustav, head-up zaslon, vozačko sjedalo s funkcijom masaže i kompletan sustav podrške pri parkiranju. Ovdje svakako valja malo pripaziti jer pored serijske kože (Sport Chic) možete doplatiti i posebnu Club izvedbu s pratećim sustavima (masaža,…) što stoji čak 14.126 kn.

Što se same prostranosti tiče, kad se radi o automobilu dugačkom 4.530 mm s međuosovinskim razmakom od 2.727 mm, jasno je kako komfora ne manjka, bar sprijeda jer je ponuda prostora na stražnjoj klupi tek prosječna. Isto vrijedi i u prtljažniku koji s 468 litara osnovnog kapaciteta zadovoljava, a veličinom otvora podsjeća kako se tu ne prevoze komadni tereti. Ergonomija je i doslovno na visini, s optimalnim pregledom okoline ispred automobila. Premda automobil ima čak 11 prozora oko vozača (i 3 u krovu) preglednost po boku i straga je manjkava, što je svojevrsni danak ekscentričnog dizajna i forme stražnjeg kraja vozila.

Dizelski motor je imperativ

Ponuda za DS5 uključuje dva benzinska (1.6/156 i 200 KS) i dva dizelska HDi motora (1.6/112 KS, 2.0/163 KS) te izvedbu Hybrid4 nominalne snage 200 KS. Uzevši u obzir pedigre i zadatke s kojima će se susretati izbor snažnijeg dizelaša već se na prvu čini optimalnim. Kako smo isti motor imali i na testu ukazala nam se prilika da se ovakav izbor potvrdi i u praksi.

163 KS i 340 Nm u kombinaciji sa automatskim mjenjačem i 1,6 tona teškim automobilom pokazali su se pravom mjerom za jednu krstaricu ovog tipa. Dojam je kako se ne radi o nimalo ekskluzivnom pogonu već optimumu za ovaj tip vozila. Isto potvrđuju i tvornički podaci za ubrzanje (0 - 100 km/h za 10,1 s) i maksimalnu brzinu (212 km/h) što su prave vrijednosti za poslovni, a time i obiteljski automobil. Veseli potrošnja goriva koja ne bježi u dvoznamenkaste vrijednosti već se kreće od 9 l/100 km u gradskim uvjetima, pa sve do 6,2 l/100 km na otvorenoj cesti, uz testni prosjek od prihvatljivih 8,2 l/100 km.

Šest-stupanjska automatika korektno prati karakteristiku motora, a osim automatskog i dva pretprogramirana stila (sport i zima) nudi opciju ručne izmjene stupnjeva prijenosa uzdužnim pomicanjem ručice. I ostala mehanika ispunjava naša očekivanja za automobil koji svoje najbolje karakteristike nudi na autocesti u krstarenju lišenom zahtjevnijih manevara. Solidne performanse i siguran nastup dodatna su povoljnost prestižnog DS okruženja. Dojam kvari tek nerafinirano podvozje, kako u pogledu apsorpcije neravnina, tako i kada je u pitanju zahtjevnija vožnja zavojitom cestom kada stražnji kraj najavljuje potencijalnu pobunu. Tu se vraćamo na početak i samu osnovu zbog koje je DS5 dobio stražnju polukrutu osnovu. Šteta, tu se ipak nije trebalo štedjeti. 

>> Baza automobila: Citroen DS5

Osim prije spomenuta četiri motora DS5 u ponudi ima i tri, sve odreda bogata, paketa opreme (Chic, So Chic i Sport Chic). Cijene se tako kreću od 223.600 kn za DS5 e-HDi 110 Airdream Chic, do 334.600 Kn koliko je potrebno izdvojiti za hibridnu izvedbu. Testni model kao optimum ponude ima cijenu od oko 300.000 kn čemu se može pridodati i opreme po želji.

Istini za volju, za taj je iznos moguće kupiti i bolji automobil sa gledišta voznih osobina, no ne i automobil koji će plijeniti pažnju toliko ekskluzivnim dizajnom, izvana i iznutra, a svoje putnike maziti najboljom opremom koju ovaj segment danas može ponuditi. A ponekad je to i najvažnije, izdvojiti se iz mase i biti poseban, zar ne? 

Citroen DS5

Važnija serijska oprema (razina Sport Chic):

Zakretni dvofunkcijski Xenon farovi + pranje

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci i zavjese
Head-up prikaz na komandnoj ploči
Usluga Citroen eTouch

Dodatna oprema [kn]                           

Metalik boja


Paket Koža Club Crna

3 godine ili 70.000 km EssentialDrive jamstvo

Cijena testiranog vozila

Cijena bazne izvedbe (e-HDI 115 Chic)

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.