Pogledajte što ostane od Golfa II u frontalnom sudaru pri 55 km/h

LEGENDARNI Golf "dvica“ podvrgnut je crash testu prema aktualnim standardima.
Iako se i danas gine u automobila aktivna i pasivna sigurnost je drastično napredovala.
U Golfu II putnici ginu, a u novom Golfu prolaze samo uz lakše ozljede
Jedan od najupečatljivijih primjera napretka sigurnosti pokazao se na usporednom crash testu dviju generacija Golfa, i to druge generacije (1983. – 1992.) i aktualne koja je na tržištu prisutna od 2019. godine. Test je simulirao frontalni sudar dvaju vozila pri 55 km/h s preklapanjem od 40%, po propoziciji EuroNCAP-a do 2020. godine.
Rezultati su bili drastično različiti. U Golfu II putnici gotovo da ne bi imali šanse preživjeti zbog urušavanja putničkog prostora i snažnih udara u unutrašnjost vozila. S druge strane, Golf VIII u istom scenariju zadržao je potpuno netaknutu kabinu, a putnici bi zahvaljujući kombinaciji prednjih i bočnih zračnih jastuka, sigurnosnih pojaseva s predzatezačima i limitatorima sile prošli s lakšim ozljedama.
Velike razlike i u voznim osobinama
Osim pasivne sigurnosti, ogroman napredak ostvaren je i u samim voznim osobinama. DEKRA je usporedila Golf II iz 1989. i Golf VIII iz 2024. u nizu testova kočenja i stabilnosti.
Novi Golf je u svim uvjetima zaustavljao oko 30 posto brže od starog modela. Još je veća razlika bila u stabilnosti pri naglim manevrima izbjegavanja prepreka. Dok je Golf II sigurno svladavao dvostruku promjenu trake do brzine od 65 km/h, Golf VIII to je izvodio i pri 75 km/h, uz znatno manji nagib karoserije i bez gubitka kontakta kotača s podlogom.
Velike promjene došle su i u području rasvjete. Golf II imao je halogene farove koji su u svoje vrijeme bili napredni, no današnji standardi idu puno dalje. Golf VIII dolazi s LED svjetlima koja nude jače i ravnomjernije osvjetljenje, a njihova bijela boja slična dnevnom svjetlu smanjuje napor očiju i povećava sigurnost noću.
Straga je razlika još očitija. Mala svjetla Golfa II teško su uočljiva, dok LED elementi Golfa VIII nude snažniju vidljivost i raznolike dizajnerske mogućnosti. Treće kočiono svjetlo, danas obvezno, u Golfu II uopće ne postoji, a ono značajno pridonosi sigurnosti u prometu.
I suvremena tehnologija ima svoje granice
Razvoj automobilske tehnologije u posljednjim desetljećima donio je veliki iskorak u sigurnosti na cestama. "Kontinuirane inovacije i primjena naprednih sigurnosnih sustava značajno su smanjile rizike u prometu", ističe Markus Egelhaaf iz DEKRA Accident Researcha, osvrćući se na rezultate testova sudara i vožnje provedenih za DEKRA izvješće o sigurnosti na cestama 2025. pod nazivom Promjenjivo lice mobilnosti.
"Ipak, testovi su pokazali da i suvremena tehnologija ima svoje granice. Kada se brzina prekorači, proklizavanje je neizbježno", upozorava Egelhaaf.
"Ukupni rezultati pokazuju koliki je napredak ostvaren u posljednjih 35 godina", zaključuje Egelhaaf. Smatra kako je ključno da visoki standardi koje postavljaju zakoni i proizvođači ostanu prioritet, bez kompromisa zbog elektroničkih dodataka ili povezanosti s pametnim telefonima.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati