Šef Audija: Električni auti su budućnost, podržavam zabranu benzinaca




























































IAKO je Audi planirao do 2032. godine potpuno prijeći na električna vozila, taj ambiciozni cilj, najavljen prije samo tri godine, sada je odbačen. Izvršni direktor Gernot Döllner nedavno je izjavio kako tvrtka mora ostati fleksibilna te će nastaviti s prodajom automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem "još sedam, osam, možda 10 godina", piše motor1.com.
No, unatoč ovoj promjeni smjera, Döllner je uvjeren da su električna vozila jedini održivi put naprijed. U intervjuu za njemački poslovni magazin WirtschaftsWoche, snažno je podržao zabranu prodaje novih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem u Europskoj uniji od 2035. godine, a pozive na ublažavanje te zabrane nazvao je "kontraproduktivnima". Smatra kako stalne promjene stavova između proizvođača i regulatora samo "uznemiruju kupce".




















Drugačiji stav od konkurencije
Za razliku od BMW-a i Mercedesa, koji su se otvoreno protivili zabrani, Audi se pozicionira drugačije. Döllner inzistira na tome da su električna vozila jedino pravo rješenje za smanjenje emisija CO₂ u godinama koje dolaze.
"Ne znam za bolju tehnologiju od električnog automobila za napredak u smanjenju emisija CO₂ u prometu u nadolazećim godinama. Ali čak i neovisno o zaštiti klime, električni automobil je jednostavno bolja tehnologija", naglasio je.
Budućnost zabrane u EU
Predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen sastala se prošlog petka s vodećim ljudima iz automobilske industrije kako bi razgovarali o roku do 2035. godine. Iako cilj ostaje na snazi, planirana revizija zakonodavstva pomaknuta je s 2026. na ovu godinu, što otvara prostor za potencijalne izmjene.
Ipak, teško je zamisliti da će klasični benzinski automobili biti dopušteni nakon 2035. Vjerojatniji scenarij je odobrenje za plug-in hibride i električna vozila s produženim dosegom, kod kojih motor s unutarnjim izgaranjem služi isključivo kao generator, a ne za pogon kotača. Tu tehnologiju, koju je BMW koristio u modelu i3 prije više od desetljeća, ponovno se vraća u fokus.
Strategija Volkswagen Grupe
Audijeva matična tvrtka, Volkswagen Grupa, već razvija novu platformu (SSP - Scalable Systems Platform) koja podržava upravo takvu tehnologiju - korištenje motora s unutarnjim izgaranjem kao generatora. Platforma će biti dostupna u osam varijanti za različite segmente, a nagađa se da bi upravo Audi mogao predvoditi njezino uvođenje u Europi s električnim modelom A4 za nekoliko godina.
Zašto je Audi odustao od svoje isključivo električne budućnosti? Iako globalna potražnja za električnim vozilima raste, njemački se proizvođač suočio s poteškoćama. Isporuke električnih modela prošle su godine pale za 7,8 posto, na 164.480 jedinica. Takva vozila činila su tek 9,7 posto ukupnih isporuka, što pokazuje da je put do potpunog napuštanja motora s unutarnjim izgaranjem još uvijek dug.
Kao dio Volkswagen Grupe, Audi ima fleksibilnost ponuditi benzinske, plug-in hibridne i električne modele. Trenutno, motori s unutarnjim izgaranjem ostaju okosnica ponude, s većom popularnošću i višim profitnim maržama od električnih automobila. Upravo zaradom od prodaje vozila s klasičnim motorima Audi financira razvoj električnih automobila sutrašnjice.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati