Šef prometne policije o nesreći na A3: Očevid je napravljen, a srna nije pronađena

VODITELJ Službe prometne policije MUP-a Josip Mataija i dekan Fakulteta prometnih znanosti (FPZ) Marko Šoštarić gostovali su u emisiji Hrvatskog radija "U mreži Prvog". Razgovarali su o jučerašnjoj prometnoj nesreći na autocesti A3 u kojoj su smrtno stradale dvije osobe.
"Kriminalističko istraživanje još traje. Došlo je do naleta autobusa na osobni automobil. U tom kretanju autobus je probio središnju zaštitnu ogradu i prevrnuo se na bok. Dvije osobe su smrtno stradale, osam osoba je zadobilo teške tjelesne ozljede, a 19 osoba je zadobilo lake tjelesne ozljede", naveo je Mataija.
Što napraviti ako se auto pokvari na autocesti?
"Nitko od teže ozlijeđenih nije životno ugrožen. Očevid je napravljen, a srna nije pronađena. Zasad ne govorimo o srni kao mogućem uzroku nesreće", dodao je. Nije htio govoriti o navodnom pokušaju signaliziranja drugim vozačima s pomoću baterije, ali je objasnio što učiniti u slučaju nesreće na autocesti.
"Nećemo u detalje, ali mogu reći da ako se dogodi da vam se automobil pokvari, najbolje bi ga bilo pomaknuti na zaustavnu traku, ali ako to nije moguće, vrlo je bitno napraviti sve da se ne dogodi nešto teže, kao što se dogodilo u ovoj prometnoj nesreći", naveo je.
Naglasio je i kako je vrlo bitno ne ostati u vozilu ili pored vozila, nego prijeći na drugu stranu zaštitne ograde ako je moguće.
Korištenje sigurnosnog pojasa
Šoštarić je upozorio na problem putnika i ostalih sudionika u prometu koji se ne vežu sigurnosnim pojasem. "Generalno, kada se dogodi teška prometna nesreća sa smrtnim posljedicama, to je nesretan splet okolnosti nekoliko faktora", kazao je.
Tvrdi da se to dogodilo i u ovom slučaju. "Da se bilo koja okolnost prevenirala, ne bi došlo do smrtnih posljedica. Da je autobus bio noviji, imao sustav automatskog kočenja i prepoznavanja prepreka u mraku, možda bi se zaustavio ili udar ne bi bio tako jak", naveo je.
"Da su svi putnici u autobusu bili vezani, a ovdje ne znamo je li to slučaj, možda ne bi došlo do smrtnih posljedica", nastavio je. Ipak, istaknuo je kako "po propisima nije obvezno da autobus ima te sustave, niti je zakonska obveza da na toj dionici autoceste bude drugačija ograda".
"Ali zakonska obveza je da se svi putnici u vozilima vežu. Često zaboravljamo zavezati pojas u autobusu i na stražnjim sjedalima automobila. To je velik uzrok smrtnih stradanja. U Hrvatskoj godišnje imamo između 250 i 300 prometnih nesreća u kojima netko pogine, odnosno - od 250 do 300 stradalih u prometu. Velik dio njih nije bio vezan. Potrebna je veća svijest, savjesnost i odgovorno ponašanje", poručio je.
"Stalno ponavljam i ponavljat ćemo. Zakonska obveza je vezanje sigurnosnog pojasa na svim sjedalima. Vozač i suvozač se vjerojatno zbog policije vežu, ali primijetili smo da ostali putnici to ne rade", nadovezao se Mataija.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati