Profit ili sigurnost: Stručnjaci objašnjavaju zašto zrakoplovi moraju ostati prizemljeni
Tekst: I.Kri.
Foto: AFP
BRITANSKA civilna zrakoplovna agencija (CAA) tvrdi kako će komercijalni letovi u Europi biti odgađani sve dok se u zraku mogu pronaći znakovi vulkanskog pepela.
Unatoč povećanoj akciji zrakoplovnih tvrtki i zračnih luka da se ponovno otvori zračni promet, CAA izvlači podatak kako svi proizvođači motora za zrakoplove u svojim specifikacijama navode da za sigurno letenje u atmosferi ne smije biti nimalo pepela. Agencija tvrdi kako će zabrane ostati te će ih promijeniti samo ako proizvođači motora promijene svoje specifikacije, što je vrlo malo moguće u nekom kraćem roku, piše CNN.
"Trebamo dokaz koji će dokazati da je sigurno letjeti"
"Trebamo dokaz koji će dokazati da je sigurno letjeti... Sada imamo dokaz da pepeo utječe na sigurnost letenja i u ovom trenutku proizvođači motora tvrde kako pepela ne smije biti", kazao je glasnogovornik CAA. Dodaje kako će britanska zračna kontrola leta teško maknuti zabranu u ovim okolnostima. Međunarodna civilna zrakoplovna organizacija (ICAO) na svojim internetskim stranicama objašnjava kako u vulkanskom pepelu ima vrlo abrazivnih silicijskih materijala koji mogu oštetiti zrakoplov, zablokirati različite sustave, oštetiti stakla na kokpitu i ugasiti motore.
Meteorologinja iz britanskog ureda Helen Chivers rekla je kako vulkanski pepeo nije samo u višim dijelovima atmosfere nego se nalazi i u nižim dijelovima, što znači da zrakoplov kroz njega mora proći. Britanski znanstvenik Guy Gratton u četvrtak je letio te je na nebu vidio "čudne nakupine sačinjene od pepela", a dijelovi neba su bili potpuno čisti. Tvrdi kako samo malo pepela može ugasiti turbine u motorima. Njegovi kolege su letjeli u nedjelju i na nekim dijelovima neba vidjeli "visoke koncentracije pepela", a on smatra kako će proći još nekoliko dana dok ne bude bilo potpuno sigurno letenje.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati