Preporučeno pismo iz Bugarske zapelo u Zagrebu: "Ni traga mu već 14 dana"

"U 21. stoljeću Hrvatska pošta nije u stanju preporučeno pismo iz Zagreba dostaviti u Rijeku u dva tjedna", tvrdi čitatelj Indexa koji je svoja frustrirajuća iskustva podijelio s nama nakon što je pismo iz Bugarske zapelo u domaćem prometu.
Prema dostupnim podacima o praćenju pošiljke, preporučeno pismo poslano je 10. svibnja iz Sofije, a već 14. svibnja stiglo je u Zagrebački poštanski centar. Međutim, od tada pa sve do danas, 29. svibnja, nije se dogodilo ništa. Pismo, kako se navodi, još nije stiglo do primatelja u Rijeci.
Sve je stalo u Zagrebu
Dokumentirano je da je pošiljka primljena u poštanskom sustavu u Bugarskoj 10. svibnja u ranim jutarnjim satima, da bi 14. svibnja bila zabilježena kao "otpremljena prema unutrašnjem prometu" iz Zagreba. I tu tragovi staju.
Na službenim stranicama Hrvatske pošte jasno su navedeni rokovi dostave za međunarodne pošiljke: za prioritetna pisma unutar Europe rok je od 3 do 5 dana, a za ostale do 7 dana. U ovom slučaju, prema svim pokazateljima, taj je rok višestruko premašen.
Pošta: Nema rokova
Odgovor službe za korisnike Hrvatske pošte još više je razljutio čitatelja. U pisanom odgovoru tvrde da za međunarodni promet "nije predviđena naknada štete zbog prekoračenja roka" te da formalno rokovi ne postoje.
"Nastavno na Vaš prigovor u vezi dostave pošiljke obavještavamo Vas kako je provjerom utvrđeno da je predmetna pošiljka nije promijenila status od 14. svibnja 2025. godine. Napominjemo kako su rokovi uručenja pošiljaka u međunarodnom prometu okvirni te slijedom toga u međunarodnom prometu niti za jednu vrstu pošiljaka nije predviđena naknada štete s osnove prekoračenja roka prijenosa i uručenja.
Nadalje, kako je pošiljatelj vlasnik pošiljke sve do njezinog uručenja primatelju, isti ukoliko smatra da je došlo do nepravilnosti u postupanju sa pošiljkom, može pri svojoj poštanskoj upravi pokrenuti međunarodni potražni postupak", stoji u odgovoru Hrvatske pošte našem čitatelju.
"To jednostavno nije istina", kaže čitatelj. "Na službenim stranicama sami su objavili da je za Europu dostava do 5 dana. Kako onda tvrde da nema rokova?"
Odbijanje prigovora
Iako je naš čitatelj službeno podnio prigovor, iz Pošte su ga odbili uz obrazloženje da se ne mogu smatrati odgovornima dok pošiljka nije dostavljena primatelju. U poruci sugeriraju da, ako primatelj smatra da je došlo do nepravilnosti, on može sam pokrenuti međunarodni potražni postupak.
"Znači, ja kao pošiljatelj ne mogu ništa, a primatelj koji još ništa nije primio mora to rješavati sam. A svi znamo kako takvi zahtjevi prolaze. Apsurd."

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati