Spremaju se ogromne promjene za taksije. Evo što kažu Butković, taksisti...

NERED na tržištu taksi-prijevoza u Hrvatskoj sve je teže ignorirati. Liberalizacija iz 2018. godine trebala je građanima i turistima donijeti dostupniju i povoljniju uslugu, no sve se češće suočavamo s prevarama, preplaćenim vožnjama i potpuno nekontroliranim cijenama, pogotovo u turističkoj sezoni.
Ekstremni slučajevi preplaćenih vožnji
Zabilježeni su i ekstremni slučajevi, poput vožnji od nekoliko kilometara koje su naplaćene stotinama eura. 1500 eura za kratku vožnju središtem Zagreba, 640 od splitske trajektne luke do mosta za Čiovo.
Vlada sada najavljuje izmjene zakona koje bi trebale donijeti red. Kako je pisao Index, iz vlade izmjenama Zakona o cestovnom prometu namjeravaju ograničiti cijene taksija, no detalji zasad nisu poznati.
Butković: Moramo biti osjetljivi oko maksimalnog ograničavanja
"Moramo tu biti malo osjetljivi oko maksimalnog ograničavanja cijene jer tu zapravo s jedne strane moramo štititi korisnike taksija da nema visokih cijena, a s druge strane ta cijena ne smije biti takva da nitko više ne želi voziti taksi", pojašnjava za HRT Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture.
Aktualni zakon na snazi je od 2018. Cilj mu je bio liberalizacija tržišta što je u početku donijelo niz pozitivnih promjena.
"Ona je približila taksi-uslugu širem krugu korisnika, ali ta deregulacija ima i negativan efekt, znači da nema ograničene maksimalne cijene usluge i onda je tu prostor za ovakve prijevare", priča Marko Šoštarić, dekan Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu.
Predstavnik taksista: Zakon je jako loš
Da tržište vapi za boljom kontrolom, poručuju i taksisti.
"Imamo podatak o 400 i nešto prijava na Državni inspektorat od prošle godine, od ove još nemamo podatke tako da su to samo oni koji su zabilježeni, toga ima puno više, kaže Željko Bandić, predsjednik Sekcije taksi-prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori.
"Mi zastupamo i minimalnu cijenu isplativosti. Tražimo cjelovito rješenje problema, ne samo kozmetične promjene. Imamo situaciju da je zakon od 2018. promijenjen tri do četiri puta, pravilnik isto tako. Znači da je zakon jako loš", dodaje Bandić.
Predlaže se još mjera regulacije taksi-prijevoza
Uvođenje reda želi vidjeti i gradonačelnik Dubrovnika, pa među ostalim predlaže uvođenje kartice vozača i vozila te obvezan upis u registar taksi prijevoznika. Nužno je to, kaže, i za domaće i za strance.
"Jer kakav je njihov osjećaj kada znaju i mogu čitati da su gotovo svakodnevno ljudi prevareni, koristeći usluge auto taksi prijevoza i da ih voze vozila koja zapravo uopće nisu registrirana za to, a imaju taksi znak", govori za HRT Mato Franković, dubrovački gradonačelnik.
Taksi vozila ubuduće bi trebala imati posebne registarske oznake, a pravila će se mijenjati i za takozvane agregatore.
"To moramo vidjeti s Poreznom upravom, to je šire pitanje i s Ministarstvom unutarnjih poslova, Ministarstvom financija, kako doskočiti tome da se ne osnivaju te silne tvrtke koje se onda gase nakon što imaju određene dugove", zaključuje Butković.
A dok novi zakon ne ugleda svjetlo dana - prometni inspektori pojačat će kontrole na terenu.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati