Sindikat pomoraca: Uzrok havarije katamarana kod Zadra mogao bi biti pucanje trupa

PUTNIČKI katamaran Melita počeo je tonuti sinoć navečer u Zadarskom kanalu, a na brodu se nalazilo 38 putnika i pet članova posade. Poziv za pomoć upućen je Središnjici za traganje i spašavanje u 21.40, nakon što je, prema riječima putnika, brod moguće oštećen udarom u val tijekom nevremena.
U pomoć su brzo stigli brodica zadarske Lučke kapetanije i trajekt Jadran, koji je služio kao zavjetrina, dok je posada aktivirala splavi za spašavanje. Svi putnici i članovi posade uspješno su evakuirani i prevezeni trajektom do luke Gaženica.
Moguć uzrok - pucanje trupa zbog visokih valova
Iako službeni uzrok nesreće još nije poznat, jedan od nacionalnih inspektora Sindikata pomoraca, Antun Aljinović, kazao je u izjavi za RTL da se sumnja na pucanje trupa uslijed udarca u visoke valove.
"Prema onome što sam čuo, brod je nasjeo na dva visoka vala i zato je pukao trup – ali to su zasad samo nagađanja. U kanalu Mali Ždrelac, ako se sudare jaka morska struja i vjetar, mogu nastati vrlo visoki valovi. Pretpostavljam da je to moglo biti uzrok", rekao je Aljinović.
Dodao je da ne vjeruje da bi Melita mogla potpuno potonuti jer je drugi trup neoštećen, a brod ima dovoljno uzgona da ostane na površini. No tijekom noći remorker je brod držao na poziciji nakon što ga je otplutao gotovo jednu nautičku milju dalje.
Brod bio na remontu prije nekoliko tjedana
Aljinović je potvrdio da je Melita prije nekoliko tjedana bila na remontu, ali da je moguće da su tada previdjeli mikropukotine na aluminijskoj oplati. "Radi se o aluminiju, koji je podložan takvim oštećenjima. U remontu se brod sondira na nekoliko mjesta, inspektori su stručni i znaju svoj posao, ali uvijek može doći do previda – ne zbog neznanja, već zato što je brod ogroman sustav koji se ne može u cijelosti pregledati", pojasnio je.
Melita je, kako kaže Aljinović, jedan od najstarijih katamarana u ovom dijelu Jadrana. Star je 40 godina, što je dvostruko više od nekadašnjeg zakonskog ograničenja.
"Do 2014. u Pravilniku je postojala odredba koja je ograničavala starost brodova za javni prijevoz – 35 godina za trajekte i putničke brodove, 20 godina za katamarane. Ta je odredba izbrisana iz Pravilnika 2014. godine. Danas nema gornje granice starosti, a upravo je to najveći problem na Jadranu", upozorava Aljinović.
Očevid još nije dovršen, a možda nije ni započeo jer brod prvo mora biti osiguran od daljnjeg potonuća. U međuvremenu, javnost čeka službeni izvještaj koji bi trebao razjasniti kako je došlo do ozbiljnog oštećenja na brodu koji svakodnevno prevozi putnike na jadranskim linijama.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati