Glavina: Tržište poslalo poruku onima koji nisu pazili na omjer cijene i kvalitete

HRVATSKU je u prvih osam mjeseci posjetilo 17,2 milijuna turista, koji su ostvarili 89,8 milijuna noćenja, što je za 2 odnosno za 0,5 posto više nego u isto vrijeme lani, a porasla je i potrošnja turista. Podatke su danas objavili ministar turizma i sporta Tonči Glavina te direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjan Staničić.
Naglašavajući da su izneseni podaci o dolascima i noćenjima turista privremeni te da će službeni biti idući tjedan, Glavina i Staničić istaknuli su da su zadovoljni rezultatima koji potvrđuju stabilnu poziciju Hrvatske na turističkim tržištima, koja postaje cjelogodišnja destinacija jer se rast dogodio u predsezoni, dok su srpnju i kolovozu broj turista i noćenja manji nego lani.
Glavina je večeras gostovao u Dnevniku Nove TV. "Imamo gotovo pa idealnu situaciju, a to je da po prvi puta u povijesti imamo rekordne rezultate turističkog prometa na razini godine, a po prvi puta ti rezultati nisu generirani u dva ljetna mjeseca", objasnio je.
Ponovio je kako je cilj razviti turizam koji je i prostorno i vremenski ravnomjerno raspoređen. Osvrnuo se i na rezultate u glavnom dijelu turističke sezone. "Oni su na tragu prošlogodišnjih rezultata, govorimo o razlikama od 0,5 ili 1 posto", naglasio je.
"Mi činjenično imamo rekordnu potrošnju"
Na pitanje je li pad u srcu sezone razlog za alarm, ministar je odgovorio kako on ima viziju da se stvori cjelogodišnji turizam, a da se glavni dio sezone zadrži otprilike isti rezultat.
"Kad pogledate drugi od strateških ciljeva konkurentnog turizma, mi činjenično imamo rekordnu potrošnju. Podaci u prvih osam mjeseci ove godine govore da nam je u osnovnim turističkim djelatnostima potrošnja rasla 9,9 posto, a da nam je broj izdanih računa rastao oko 3,8 posto", kazao je i istaknuo da je prosječna plaća u turizmu iznad državnog prosjeka.
"Sve su to razlozi za zadovoljstvo", napomenuo je.
Uvjeren je da su rezultati dobri zahvaljujući onima u turizmu koji su pazili na omjer cijene i kvalitete. "Oni su najveći pobjednici ove sezone zato što su najbolje radili. Oni koji to nisu, i samo tržište im je poslalo poruku", tvrdi Glavina.
"Mi imamo dominaciju obiteljskog smještaja"
Vjeruje da su rezultati mogli biti i nešto bolji da smo imali nešto bolju cjenovnu konkurentnost. Na pitanje zašto turisti u Hrvatskoj troše manje nego oni u primjerice Španjolskoj, Italiji ili Portugalu, ministar je odgovorio da je za to kriva nepovoljna struktura smještajnih kapaciteta.
"Mi imamo dominaciju takozvanog obiteljskog smještaja. Danas smo ponovili da je jedan od dodatnih ciljeva koji ispunjavamo taj da stvaramo održiviju strukturu smještajnih kapaciteta", naveo je.
"Po prvi puta u hrvatskoj povijesti, od kad pratimo kroz sustav e-Visitor, minus onu godinu od covida, imamo manje kreveta registriranih u privatnom smještaju u odnosu na proteklu godinu, a imamo blagi rast i u hotelima i u kampovima", nastavio je.
Objasnio je da turisti u ovoj vrsti smještaja troše više u trgovinama. Dodatno, cijene u trgovinama utječu i na sve one koji imaju ponudu hrane i pića. "Sigurno je da je to nama jedan generator inflacije u turizmu. Tu moramo napraviti najveći iskorak", zaključio je.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati