EU dala ultimatum Sheinu

LAŽNI popusti, prodajne taktike koje stvaraju pritisak na kupce i druge sumnjive metode koje koristi kineska platforma brze mode Shein krše zakon, poručila je Europska unija. EU je tvrtki dala rok od mjesec dana da odgovori na optužbe ili će se suočiti s novčanim kaznama, koje će se temeljiti na prihodima ostvarenima u zemljama članicama gdje je utvrđeno kršenje pravila, piše BBC.
"Sada je na Sheinu da poduzme potrebne korake, poštuje propise i u potpunosti uskladi svoje poslovanje s europskim potrošačkim standardima", izjavio je europski povjerenik za pravosuđe Michael McGrath. Iz Sheina su odgovorili: "Naš prioritet i dalje je omogućiti europskim potrošačima sigurno, pouzdano i ugodno online kupovno iskustvo."
U ponedjeljak je EU priopćila da je istraga njezina tijela za zaštitu potrošača otkrila "širok raspon praksi s kojima se korisnici suočavaju pri kupnji na Sheinu, a koje su protivne zakonima EU". Među njima su se našli obmanjujući podaci, lažne oznake proizvoda, neutemeljene tvrdnje o održivosti i skriveni kontakt-podaci.
Također su otkriveni slučajevi u kojima su se prikazivala sniženja cijena koja nisu bila utemeljena na stvarnim prethodnim cijenama te postavljanje lažnih vremenskih rokova kako bi se potrošače natjeralo na brzu kupnju. EU je od Sheina zatražila i da osigura da recenzije i ocjene proizvoda "ne budu predstavljene korisnicima na zavaravajući način".
"Morate igrati po našim pravilima"
"Sve tvrtke koje posluju s potrošačima u EU moraju igrati po našim pravilima. Današnji potez šalje jasnu poruku: nećemo se ustručavati pozvati internetske platforme na odgovornost, bez obzira na to gdje im je sjedište", rekao je McGrath.
Iz Sheina su naveli da "konstruktivno surađuju s nacionalnim tijelima za zaštitu potrošača i Europskom komisijom kako bi pokazali svoju predanost usklađenosti s europskim zakonima i propisima" te da "nastavljaju aktivno sudjelovati u procesu rješavanja svih pitanja".
Shein se već ranije suočavao s kritikama zbog svojih poslovnih praksi. U izvješću BBC-ja iz siječnja otkriveno je da neki radnici rade i do 75 sati tjedno, što krši kineske zakone o radu. Također u siječnju, britanski zastupnici optužili su tvrtku za "namjerno ignoriranje" nakon što njihov odvjetnik više puta nije želio odgovoriti na pitanja o porijeklu pamuka koji Shein koristi.
Kao odgovor na BBC-jevu istragu o uvjetima rada, Shein je poručio da je "predan poštenom i dostojanstvenom tretmanu svih radnika u svom opskrbnom lancu" te da ulaže desetke milijuna dolara u jačanje nadzora i usklađenosti. "Težimo najvišim standardima kada je riječ o plaćama, a svi naši partneri u lancu opskrbe obvezni su poštovati naš kodeks ponašanja", stoji u priopćenju tvrtke.
