Danci bojkotiraju Coca-Colu i okreću se domaćim brendovima gaziranih pića

DANSKI potrošači bojkotiraju Coca-Colu u znak protesta protiv politike američkog predsjednika Donalda Trumpa, objavio je distributer Carlsberg. "Naša prodaja Coca-Cole blago je pala u Danskoj. Postoji određeni bojkot američkih brendova i to je jedino tržište na kojem to u velikoj mjeri primjećujemo", rekao je izvršni direktor Carlsberga Jacob Aarup-Andersen.
Prijetnje američkog predsjednika da će zauzeti danski teritorij Grenland, potencijalno silom, razljutile su mnoge Dance, kao i kritike njegove administracije na račun Kopenhagena. Potpredsjednik J. D. Vance optužio je Dansku da "nije dobar saveznik", unatoč činjenici da su danski vojnici ratovali uz američke snage u Afganistanu, pri čemu su imali gubitke usporedive s američkima u odnosu na veličinu populacije, piše Financial Times.
"Danci su bijesni. Sjećaju se kad su se kući vraćala tijela poginulih danskih vojnika. Možete razumjeti zašto su pozivi na bojkot američke robe postali popularni", rekao je jedan danski dužnosnik.
Raste tržišni udio manjih domaćih brendova
Govoreći investitorima nakon objave rezultata danske pivovare za prvo tromjesečje, Aarup-Andersen je rekao da manji lokalni brendovi preuzimaju udio od američkih brendova kao rezultat bojkota, ali da utjecaj na ukupnu prodaju nije dramatičan.
"U potpunosti poštujemo odluke potrošača", rekao je Aarup-Andersen, dodavši da tvrtka nije ni za ni protiv bojkota. No, dodao je da Coca-Colu i Pepsi proizvode danski radnici u danskim pivovarama pa su, iz njegove perspektive, to također danski brendovi.
Prodaja lokalnog brenda Jolly Cole naglo je porasla kako su Danci odbacivali američka gazirana pića u korist domaće opcije. Lanac supermarketa Rema objavio je da je godišnja prodaja tog brenda u ožujku porasla 13 puta.
Sličan nacionalizam prema brendovima zahvatio je i Kanadu, gdje su potrošači, bijesni zbog Trumpovih prijetnji da će pripojiti zemlju i uvesti kaznene carine, doveli do bojkota nekih američkih proizvoda.
Coca-Cola, koja je za potrošače diljem svijeta simbol SAD-a, bila je meta i drugih bojkota posljednjih godina. Prodaja Coca-Cole pala je u većinski muslimanskim zemljama nakon izbijanja rata u Gazi, jer su se potrošači okrenuli protiv američkih brendova u jeku sukoba Izraela i Hamasa.
Pad prodaje Carlsberga u prvom tromjesečju
Carlsbergovi komentari objavljeni su u trenutku kada je danska tvrtka izvijestila o neočekivano velikom padu organskog volumena prodaje od 2,3 posto u prva tri mjeseca godine. Globalna prodaja porasla je za 17,4 posto na 20,1 milijardu danskih kruna (2,5 milijarde eura) u istom razdoblju, zahvaljujući preuzimanju britanske tvrtke za bezalkoholna pića Britvic.
Tvrtka je dodala da je prodaja Pepsi Maxa, kojeg puni i distribuira diljem Europe, porasla na svim tržištima. Brojke ne uključuju prodaju Pepsija u Danskoj, gdje Carlsberg nema licencu za distribuciju tog proizvoda, što sugerira da je bojkot američkih bezalkoholnih pića ograničen na Dansku.
Coca-Cola je također objavila rezultate u utorak. Neto prihodi tvrtke pali su za dva posto u prvom tromjesečju, na 11,1 milijardu dolara.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati