Novi zakon stupio na snagu, širi se fiskalizacija. Ovo su nova pravila

NOVI Zakon o fiskalizaciji stupio je na snagu 1. rujna 2025. godine. Njime se, uz postojeću obvezu fiskalizacije u gotovinskom prometu, obveza širi i na račune koji se naplaćuju putem transakcijskog računa.
To znači da se fiskalizacija (poznata kao sustav F1) od sada odnosi i na račune naplaćene preko servisa poput PayPala, Google Paya, Apple Paya, Stripa i drugih sličnih digitalnih kanala.
Ključne faze primjene zakona
Od 1. siječnja 2026. svi obveznici PDV-a morat će izdavati i fiskalizirati eRačune u poslovanju s drugim poreznim obveznicima. Subjekti koji nisu u sustavu PDV-a, od tog datuma, morat će biti u mogućnosti zaprimati eRačune.
Od 1. siječnja 2027. i subjekti izvan sustava PDV-a morat će izdavati i fiskalizirati eRačune. Za njih će izdavanje, zaprimanje i fiskalizacija eRačuna biti omogućena kroz besplatnu aplikaciju Porezne uprave – MIKROeRAČUN, piše Hrvatska obrtnička komora.
U razdoblju od 1. rujna do 31. prosinca ove godine svi porezni obveznici moraju prijaviti svog informacijskog posrednika i odabrati način dostave eRačuna te način fiskalizacije, koji će se u pravilu provoditi u trenutku izdavanja eRačuna.
Što se mijenja u praksi
Novim zakonom uvedena je i obveza dostave OIB-a u fiskalizacijskoj poruci u slučaju kada obveznik poreza na dohodak ili dobit izda račun do 700 eura koji se plati gotovinom ili karticom (tzv. R-1 račun).
Predviđa se i uvođenje jedinstvenog nacionalnog šifrarnika roba i usluga, čija će primjena biti obvezna. Ako se ne primjenjuje ili se primjenjuje pogrešno, predviđene su novčane kazne.
eRačun će se moći ponovno izdati pod istim brojem isključivo u slučaju ispravka podataka koji ne utječu na obračun poreza. Ako izdavanje eRačuna nije moguće, obveznik je dužan o tome izvijestiti Poreznu upravu u roku od pet dana. Također, naplaćeni računi prijavljuju se do 20. u mjesecu za prethodni mjesec, a primatelji eRačuna moraju izvijestiti Poreznu upravu i o onim računima koje su odbili.
Što se ukida b
Novim Zakonom o fiskalizaciji ukidaju se:
- knjiga IRA,
- knjiga URA,
- izvješća RAD-1G, PPO, DON-H i PDV-F.
Istodobno se pojednostavljuje obrazac PD IPO, a rok za predaju PDV obrasca vraća se na zadnji dan u mjesecu.
Prema procjenama Ministarstva financija, prelazak na sustav eRačuna i digitalizaciju fiskalizacije trebao bi donijeti značajne administrativne uštede za poduzetnike i obrtnike, a u državnom proračunu i do 120 milijuna eura godišnje smanjenja troškova povezanih s papirnatom dokumentacijom.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati