Drama na letu Croatia Airlinesa: Pokvario se sustav za izvlačenje zakrilaca na avionu sa 98 putnika!
Ilustracija: freefoto.com
98 putnika i pet članova posade Croatia Airlinesa u srijedu ujutro doživjeli su pravu dramu na nebu iznad Frankurta. Netom prije slijetanja, došlo je do tehničkog kvara, ali piloti su uspjeli spustiti zrakoplov, srećom, bez posljedica.
Radilo se o tehničkom kvaru na sustavu za izvlačenje zakrilaca, službeno je pojašnjenje Croatia Airlinesa koji se o slučaju na letu Zagreb-Frankfurt očitovao priopćenjem, četiri dana nakon izbjegnute tragedije.
"Sigurnost 98 putnika i pet članova posade ni u jednom trenutku nije bila ugrožena. Prema međunarodnim zrakoplovnim standardima ovakvi se događaji smatraju tehničkim slijetanjem. Dakle, nije riječ o prisilnom slijetanju. Putnici su pravodobno obaviješteni kada se kvar dogodio, a prema službenim izviješćima posade nije bilo nikakvih neuobičajenih reakcija putnika", priopćeno je iz Croatia Airlinesa.
Problem je nastao jer se uoči slijetanja na aerodrom u Frankfurtu zakrilci za smanjivanje brzine nisu izvukli. Piloti su o kvaru izvijestili Kontrolu leta, koja im je odobrila slijetanje na dulju pistu kako bi se uspjeli zaustaviti. Nakon nekoliko trenutaka drame, Airbus 320 sigurno je prizemljen.
"Posade se treniraju na simulatorima za takve izvanredne situacije i one nisu neuobičajene. To se događa u svijetu gotovo svaki dan. Mi u zadnje četiri godine imamo takvih deset slučajeva. Posada je izvanredno dobro odreagirala", objašnjava Dinko Vodanović iz Agencije za istraživanje zrakoplovnih nesreća.
Iako iz Croatia Airlinesa tvrde da sigurnost putnika nije bila ugrožena, radilo se o ozbiljnoj situaciji. U stanju pripravnosti u frankfurtskoj zračnoj luci bili su vatrogasci i službe hitne pomoći, a prava je sreća, ističe Vodanović, što se oba zakrilca nisu izvukla.
"Da se samo izvukao jedan, a drugi ne, e onda bi bio veliki problem. Bi li posada uspjela iskompenzirati horizontalni let. Kad jedan ne izađe, onda se krila ne ponašaju aerodinamički jednako i može doći do okretanja oko horizontalne osi. Pitanje je bi li se uopće mogli održati u letu", kaže Vodanović.
Isti problem dogodio se i prilikom povratka u Zagreb, i ovoga puta, srećom, bez posljedica. Problematični Airbus 320 završio je u tehničkoj bazi kako bi se utvrdio uzrok kvara.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati