Zbog Trumpovih carina se gomilaju auti u europskim lukama

LUKA Antwerpen-Brugge, jedna od najvećih svjetskih točaka za pomorski transport automobila, pretvorila se u golemo skladište neisporučenih vozila nakon što su američke carine predsjednika Donalda Trumpa uzrokovale pad izvoza automobila, kamiona i traktora iz Europe u Sjedinjene Američke Države, piše The Guardian.
Prema službenim podacima luke, u prvih šest mjeseci 2025. godine izvoz osobnih automobila i kombija u SAD smanjen je za 15.9 posto u odnosu na isto razdoblje lani, dok je izvoz teških vozila, uključujući kamione i građevinsku opremu, pao za gotovo trećinu, točnije 31.5 posto.
Udari carina zaustavili isporuke
Oštar pad izvoza počeo je u svibnju, mjesec dana nakon što je američki predsjednik najavio nove carine od 25 posto na vozila skuplja od 100.000 dolara. Prije toga, europski proizvođači su plaćali znatno nižu carinu od 2.5 posto. Zbog povećanih nameta, cijena obiteljskih automobila u SAD-u narasla je za desetke tisuća dolara.
"Izgledi za drugu polovicu godine i dalje su neizvjesni. Mnogo će ovisiti o tome hoće li do 1. kolovoza biti postignut trgovinski sporazum između EU i SAD-a", priopćila je luka. Među pogođenim proizvođačima su i veliki europski brendovi poput Volkswagena i Volva, koji su se nadali dogovoru s Washingtonom do prošlog tjedna, kad je istjecao Trumpov vlastiti rok za postizanje sporazuma.
Luka pod sve većim pritiskom
Iako točan broj vozila koji trenutno čeka u luci nije poznat, potvrđeno je da se radi o tisućama jedinica. Justin Atkin, predstavnik luke Antwerpen-Brugge za Veliku Britaniju i Irsku, izjavio je da se uz europska vozila u luci nakupljaju i kineski automobili, što sugerira preusmjeravanje trgovine s američkog na druga tržišta zbog trgovinskih barijera.
"Carine su bile trenutni šok. Tijekom pandemije ljudi su naučili upravljati krizom, ali sada nitko nije bio spreman na ovu razinu i žestinu akcije", poručio je Atkin. Osim carinskih problema, luku dodatno opterećuju i globalne nestabilnosti poput krize na Crvenom moru te sve veći brodovi koji duže borave na vezu, i do osam dana, što smanjuje prostor za nova vozila i kontejnere.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati