Plenkovićevom šogoru platili smo put na kraj svijeta zbog aviona s kojim nema veze

GLAVNI direktor dubrovačke Zračne luke Viktor Šober i njegov zamjenik, ujedno i komercijalni direktor Ivan Maslać (poznatiji i kao šogor premijera Andreja Plenkovića), u Montrealu su s predstavnicima Croatia Airlinesa sudjelovali na preuzimanju najnovijeg zrakoplova domaćeg avioprijevoznika.
Putovali u Kanadu samo jer se avion zove Dubrovnik
Razlog zbog kojeg su putovali na kraj svijeta na račun države, odnosno činjenica da zrakoplov nisu dočekali u Hrvatskoj, jest isključivo to što se avion zove Dubrovnik. Predstavnici Zračne luke Dubrovnik boravili su u Montrealu od 17. do 20. rujna.
Posebno je nejasno zašto je išao Maslać. Kao komercijalni direktor, on bi se trebao baviti prodajom i povećanjem prihoda zračne luke, a ne putovanjem na ceremonije preuzimanja aviona.
No, cijela ta priča imenovanja zrakoplova po gradovima i pozivanja lokalnih predstavnika na preuzimanja zapravo ilustrira širi obrazac trošenja javnog novca bez jasne potrebe i koristi. Pojedinci tako, osim što imaju osigurane direktorske pozicije i visoke plaće, ostvaruju prilike i za nepotrebne odlaske na drugi kraj svijeta.
CA: Ovo je tradicionalan poziv
Radi se o zrakoplovu A220-100, koji je sedmi od ukupno 15 novih zrakoplova Airbus A220 kojima tvrtka obnavlja i modernizira flotu. Iz Croatia Airlinesa su nam potvrdili da su službeno izaslanstvo Croatia Airlinesa činili isključivo djelatnici kompanije uključeni u projekt preuzimanja zrakoplova.
Što se tiče Šobera i Maslaća, naveli su da CA tradicionalno poziva predstavnike gradova/županija i zračnih luka čija imena nose novi zrakoplovi Airbus A220 da prisustvuju svečanosti preuzimanja novog zrakoplova i obilasku proizvodnog pogona proizvođača Airbusa, ali ne sudjeluje u pokrivanju troškova navedenih osoba.
Iz ZL Dubrovnik nam nisu rekli koliki su troškovi puta
Iz ZL Dubrovnik su precizirali kako su Šober i Maslać, isključivo oni iz ove tvrtke kako su pripomenuli, boravili u Montrealu i to na trošak ZLD. Naveli su kako su Šober i Maslać posjetili tvornicu Airbusa. Nisu nam odgovorili koliko je trošak puta i smještaja koštao.
"Svi troškovi službenog putovanja, uključujući prijevoz i smještaj, usklađeni su s internim procedurama za obračun troškova poslovnih putovanja Zračne luke Dubrovnik d.o.o", naveli su iz ZL Dubrovnik u novom odgovoru.
U novom odgovoru dodali kako se putovalo i u Chicago
U tom novom odgovoru su dodali i informaciju kako službeni put ovog dvojca nije obuhvatio samo posjet Montrealu, već i "drugu destinaciju u Sjevernoj Americi gdje su održali niz sastanaka s tamošnjim zrakoplovnim prijevoznicima".
Ponovno smo ih pitali koliko je sve koštalo te nas je zanimalo o kojoj se drugoj destinaciji u Sjevernoj Americi radilo. Odgovorili su nam da se radi o Chicagu, priloživši fotografiju Šobera i Maslaća s predstavnicima američkih zrakoplovnih prijevoznika, Grada Chicaga i međunarodne zračne luke O'Hare, podvlačeći da ona nije za javnu objavu. Na pitanje koliko je put koštao, nisu odgovorili.
Iz Zagreba i Zadra nisu posjećivali tvorničke pogone Airbusa
Zanimalo nas je i idu li druge čelne osobe nacionalnih zračnih luka na ovakva događanja. Prethodni zrakoplovi ove A220 serije koji su preuzeti dobili su imena: Zagreb, Split, Vukovar, Rijeka, Zadar i Osijek.
Iz Croatia Airlinesa su odgovorili da su "predstavnici svih hrvatskih zračnih luka bili nazočni na dočeku prvoga novog zrakoplova Airbus A220 u Zagrebu, koji je kompaniji isporučen lani u srpnju".
Obratili smo se svim zračnim lukama, pitajući ih jesu li sudjelovali u inozemstvu uz protokol preuzimanja zrakoplova. Dobili smo odgovore zračnih luka Zadar i Zagreb, koji su nam poručili da nisu sudjelovali u obilasku proizvodnih pogona. Isti smo odgovor dobili i od pulske zračne luke, ali treba reći da se nijedan novi zrakoplov ne zove po ovom istarskom gradu.
Zaluđenost imenom aviona
Zanimljivo je da je u predizbornoj kampanji pred prošle lokalne izbore posebno isticano kako će novi avion Croatia Airlinesa nositi ime "Dubrovnik", što je valjda tada trebalo označavati poseban doprinos boljem životu na jugu zemlje.
Gradonačelnik Mato Franković tada je najavio da će avion biti prilagođen za slijetanja pri pojačanom vjetru, a činjenica da je to bilo iskomunicirano u predizborno vrijeme implicira da se politika brine i o sigurnosti u zračnom prometu.
O ozbiljnoj fetišizaciji lokalnog svijeta u vezi s imenima zrakoplova najbolje svjedoči činjenica da je jedan domaći medij nedavno eksplicitno izrazio nezadovoljstvo jer je isporučeno šest novih zrakoplova Croatia Airlinesa, a nijedan od njih nije nosio ime Dubrovnika.
Tek dolaskom sedmog zrakoplova lokalne želje su zadovoljene, a Šober i Maslać samo zato što se avion zove Dubrovnik otputovali su u Kanadu.
Tko je VIktor Šober
Viktor Šober je prije nego što je postao glavni direktor ZL Dubrovnik 2022. obnašao mjesto savjetnika za telekomunikacije i informacijsko društvo u Stalnom predstavništvu RH pri EU. Završio je Fakultet prometnih znanosti u Zagrebu gdje je stekao zvanje dipl. ing. zračnog prometa.
U njegovoj imovinskoj kartici iz 2022. piše da nije član nijedne stranke. Ne znamo je li u međuvremenu ušao u HDZ ili neku drugu stranku.
Maslać, Plenkovićev šogor koji je zaposlen bez natječaja
Maslać je član HDZ-a i, kao što smo naveli u uvodu teksta, brat supruge premijera Plenkovića. On je prvo u Zračnoj luci Dubrovnik kao komercijalni direktor zaposlen 2018. bez natječaja. U Zračnoj luci u tome nisu vidjeli nikakav problem, dapače, hvalili su se kako već 25 godina za direktore sektora ne raspisuju javni natječaj.
Maslaća je na mjesto zamjenika direktora netom prije nego što je otišao u mirovinu postavio tadašnji direktor Frano Luetić, poznatiji i kao brat Dubravke Šuice, potpredsjednice Europske komisije.
Da priču zaokružimo, spomenimo da je Luetić dobio više od 240 tisuća kuna kad je otišao u mirovinu.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati