"Osjećaj je zastrašujuć": Amerikanci zbog Trumpa otkazuju putovanja u inozemstvo

POPUT svakog iskusnog turističkog djelatnika, Raj Gyawali razumije da su povremena otkazivanja zbog okolnosti poput bolesti dio posla. No Gyawali, osnivač Socialtoursa, turističke agencije sa sjedištem u Katmanduu, specijalizirane za prilagođene, lokalno orijentirane itinerere, nedavno je prvi put doživio da američki klijent otkazuje put u Nepal zbog straha od putovanja u inozemstvo tijekom aktualne američke administracije.
"Potpuno potvrđena rezervacija otkazana je kada se osoba počela osjećati nesigurno zbog putovanja", rekao je Gyawali za CNN Travel, dodajući kako je primijetio porast sličnih zabrinutosti kod drugih američkih klijenata.
"Potpuno razumijem taj osjećaj jer se ljudi ne osjećaju ugodno kad se moraju opravdavati ili ispričavati zbog onoga što se trenutno događa. I mislim da će to utjecati na mnoge zemlje i na velik dio turizma, u to nema sumnje", kaže Gyawali.
Kanadske turističke agencije bilježe i do 30% otkaza
Nekoliko mjeseci nakon početka drugog predsjedničkog mandata Donalda Trumpa pojavljuju se prvi podaci koji pokazuju pad interesa stranih turista za putovanja u SAD. Prema podacima istraživačke tvrtke Tourism Economics, očekuje se pad dolazaka turista za 5.1%, a potrošnja bi trebala pasti za 11%, što predstavlja gubitak od 18 milijardi dolara ove godine.
Kanadske turističke agencije bilježe otkazivanja i do 30% putovanja. Istodobno neke europske zemlje savjetuju trans i nebinarnim osobama da izbjegavaju putovanja u SAD. Ali zadrške nisu jednosmjerne.
Neki Amerikanci, koji planiraju putovanja u inozemstvo ili su već na putu, osjećaju jake posljedice Trumpovog drugog mandata jer se formira nova percepcija Amerike i Amerikanaca diljem svijeta.
Neki izražavaju strah ili oklijevanje prilikom planiranja putovanja zbog očekivanih negativnih reakcija na politiku i postupke aktualne administracije, uključujući uvođenje opsežnih carina, tretman savezničkih zemalja i prijetnje o aneksiji Kanade i Grenlanda.
Sierra Malone, stručnjakinja za odnose s javnošću i digitalni marketing, izjavila je za CNN Travel da se "osjeća nervoznije" nego inače pred nadolazeće višemjesečno putovanje u Europu, koje je ovog mjeseca započela u Francuskoj. Za Malone, iskusnu putnicu koja je tri godine živjela u Engleskoj tijekom studija, ovo putovanje označava novo životno poglavlje kao digitalne nomatkinje.
Europljani sve manje blagonaklono gledaju na SAD
"Prošli put kad je Trump bio na vlasti, bilo je sramotno; ovaj put je zastrašujuće", rekla je Malone, koja također vodi putni blog. "Nisam izlazila iz zemlje od siječnja, ali znam da će okruženje biti drugačije, razmišljam o tome kako svijet gleda na Amerikance i, da, strah me zbog toga."
Putnici zabrinuti zbog aktualnog globalnog ugleda SAD-a ne tumače pogrešno prevladavajuće raspoloženje prema američkoj administraciji - posebno u Europi. Prema nedavnim podacima britanske tvrtke za istraživanje tržišta YouGov, "europska naklonost prema SAD-u" znatno je pala u sedam većih europskih zemalja otkako je Trump ponovno izabran.
"Uspoređujući najnovije kvartalne podatke s posljednjim istraživanjem prije Trumpovog reizbora, povoljni stavovi prema SAD-u pali su između šest i 28 postotnih bodova", navodi se u izvješću.
Navodi se da je mišljenje o SAD-u najlošije u Danskoj - što i ne čudi s obzirom na to da je Grenland, čiju je aneksiju Trump najavio, autonomni teritorij te zemlje. Samo 20% Danaca ima povoljan pogled na SAD, što je pad u odnosu na 48% u kolovozu 2024. Oko trećine ispitanika u Švedskoj, Njemačkoj, Francuskoj i Velikoj Britaniji gleda povoljno na SAD, dok je u Italiji i Španjolskoj taj broj 42, odnosno 43 posto.
Na putnike poput Lise VanderVeen, koja godišnje provede između pet i sedam tjedana u inozemstvu, globalna politika aktualne administracije stavila je stroži fokus nego u Trumpovom prvom mandatu.
"Prije ga se promatralo kao karikaturu SAD-a, a ne kao prijetnju za druge zemlje", rekla je VanderVeen. "Sada izgleda kao da je relevantan za ljude koji žive u drugim zemljama."
"Ne želim biti meta dok putujem po inozemstvu"
Kao rezultat, neki Amerikanci izvještavaju da se osjećaju sve više podvojeno - i povremeno zabrinuto za svoju sigurnost - dok putuju. "Rastrgana sam između toga da ne želim imati metu na sebi, posebno kao samostalna putnica, ali također osjećam obvezu ili dužnost da na neki način budem ambasadorica naše zemlje", rekla je VanderVeen.
Malone je, s druge strane, oprezna zbog mogućnosti da bude "okrivljena za ono što se događa" i osjećaja nemoći jer ne može ništa promijeniti dok predviđa moguće razgovore ili sukobe tijekom boravka u inozemstvu: "Želim si napisati na čelo: 'Ja sam Amerikanka, ali nisam ta Amerikanka ili taj tip Amerikanke.' Ali ni to nije tako jednostavno."
Eduardo Santander, direktor Europske komisije za turizam, rekao je za CNN da najnoviji podaci o dolascima "ne pokazuju da su nedavni politički događaji utjecali na američka putovanja u Europu" i da "američko tržište i dalje ostaje kamen temeljac europskog turizma".
No neki stručnjaci za turizam pripremaju se za moguće promjene. Prema Gyawaliju, čitava turistička industrija mora zauzeti proaktivniji stav kako bi se prilagodila izazovima koji utječu i na putnike i na poslovanja koja ih opslužuju. Drugim riječima, "vrijeme je za strategiju zaštite turizma u svijetu pogođenom Trumpom", kako je napisao u nedavnoj objavi na LinkedInu, povodom otkazivanja rezervacije američkog klijenta.
Ethical Travel Portal Norway, turistička tvrtka u kojoj je Gyawali partner, također se priprema za otkazivanja američkih klijenata, koji čine veliki dio poslovanja. U komunikaciji s američkim klijentima sve više naglašavaju empatiju, umjesto da se njihovi strahovi ili zabrinutosti zanemare, što, kaže Gyawali, "nije ispravan način nošenja s tim".
Turistička industrija je obično reaktivna
Gyawali ima i ideje na razini industrije, poput okupljanja turističkih stručnjaka u potencijalnu inicijativu think tanka za suradnju na najboljim praksama. "Turistička industrija je obično reaktivna", kaže. "Kad nastupi kriza, onda se počinju nositi s njom. Mislim da trebamo biti proaktivniji u ovakvim situacijama kako bismo predvidjeli probleme koji bi mogli nastati."
Putnici mogu primijeniti nekoliko vlastitih strategija. Nick Leighton, stručnjak za bonton s Manhattana i suosnivač podcasta Were You Raised by Wolves, kaže kako je primijetio porast pitanja slušatelja o tome kako se najbolje "uklopiti tijekom putovanja u inozemstvo.
Leighton napominje da bi Amerikanci trebali odoljeti porivu da kažu kako su iz Kanade kako bi izbjegli neugodnu situaciju (tema popularna na društvenim mrežama). "Osim ako ne postoji stvarno opravdan razlog za skrivanje nacionalnosti, iskrenost je uvijek najbolja politika", kaže on. "Važno je da ljudi diljem svijeta upoznaju što više različitih tipova Amerikanaca i shvate da smo svi više od onoga što nam piše u putovnici."

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati