Najvažnije stvari koje morate znati o Facebookovom sustavu Messages
Foto: Facebook
UBOJICA emaila, vjerojatno je najčešća riječ koja se jučer mogla čuti u tehnološkom svijetu nakon što je Facebook predstavio svoj sustav Messages, koji bi trebao korisnicima pružiti ono što klasični email ne može.
Mark Zuckerberg jučer je jasno rekao. Messages nije ubojica emaila, ali on će u današnjoj formi izumrijeti zbog Facebookovog dodatka tehnološkom svijetu. Joel Seligstein, inženjer odgovoran za razvoj Messagesa, razgovarao je s TechCrunchom oko još bitnijeg pitanja – znači li dizanje Messagesa smrt Gmaila. Rekao je da ne vjeruje da će se to dogoditi, ali da će Messages Gmailu, kao i svim drugim servisima, oduzeti svu privatnu komunikaciju. Jednostavno rečeno, Messages će se koristiti za komunikaciju s prijateljima, a ostali servisi za dobivanje bankovnih računa ili biltena.
Nije ubojica tradicionalnog emaila, nego mu krade dio usluge
"I članovi našeg tima još uvijek koriste email. Messages se stvarno fokusira na ljude i osobnu komunikaciju. Brzo smo shvatili da su naši email inboxi postali usredotočeni na bankovne izvatke i slično, a naš inbox na Facebooku na ljude. Otkrili smo da postoji izvjesna dualnost i da su obje usluge iznimno korisne. Ne znam koja je budućnost emaila. Mislim da mi pokušavamo uzeti osobnu sferu emaila, i to je praktički jedino što nas zanima", rekao je Seligstein.
Naravno, "ukrasti" klijente Gmailu, trećem najvećem email servisu na svijetu nakon Yahoo Maila i Hotmaila, koji je unatoč nekim problemima zadobio ogromno povjerenje diljem svijeta, neće biti nimalo lako. PC World navodi pet sfera u kojima bi Facebook mogao imati značajnu prednost pred Gmailom.
Hoće li pasti Gmail?
Kao prvo, tu su fotografije. Gmail se i dalje muči sa sustavom prikazivanja fotografija, i nije razvio vlastiti preglednik za slideshow. Ako bi Facebook uspio integrirati aplikaciju treće stranke, kao što je Flickr, u svoj sustav Messages, to bi mu moglo donijeti veliku prednost. Gmail također ima problema sa sustavom redanja razgovora. Facebook je sa svojim sustavom prikazivanja statusa već pokazao znatnu inovativnost, što mu nudi moguću prednost. Kao ostale moguće prednosti navode se integriranje biografija u profile korisnika, bolje upravljanje grupama kontakata, pa čak i moguće dodavanje gumba za "lajkanje" na linkove koji bi se dijelili preko Messagesa.
Konačno, u projektu "krađe" osobnih komunikacija vjerojatno će najveća prednost biti sama Facebookova stranica. Umjesto da odlaze s Facebooka na Gmail kako bi slali mailove, korisnici bi u budućnosti svu privatnu komunikaciju mogli voditi na jednom mjestu.
"Što je najbolje od svega, sve je besplatno. Facebook je možda napravljen za individualne korisnike, ali je također važna platforma za poslovni marketing i komunikacije, osim jedne stvari – emaila. Dodavanje emaila u lonac mogao bi biti konačni djelić slagalice koji će od Facebooka napraviti ne samo najveću društvenu mrežu, nego i zastrašujuć poslovni alat. Google bi se trebao paziti", naveo je u drugom komentaru na PC Worldu kolumnist Tony Bradley.
Novo doba
Charlene Li na SearchEngineLandu također misli da je jedna od implikacija uvođenja Messagesa migracija s tradicionalnog emaila. Današnje brojke izgledaju ovako. Ako pretpostavimo da neće svi korisnici koristiti Messages, imali bismo oko 350 milijuna korisnika novog Facebookovog alata, 363 milijuna korisnika Hotmaila, 303 milijuna korisnika Yahoo maila i 171 milijun korisnika Gmaila.
"Početna pretpostavka Facebook Messagesa je da imate pravi odnos sa svojim prijateljima. Očekujem da će Facebook nastaviti dorađivati sustav prioritiziranja poruka unutar inboxa, ali će također naglašavati činjenicu da je važno da vam je netko uopće na listi prijatelja. Primjerice, ako želite imati kontakte s nekom osobom, ključnu ulogu će igrati jeste li na njihovoj listi prijatelja. Svatko će moći poslati email na nečiju adresu na Facebooku, ali on neće doći u njihov prioritetni inbox ako pošiljatelj nije na listi prijatelja.
To bi mogla biti najveća razlika. Ipak, na kraju se postavlja pitanje sigurnosti koje se već postavilo kod svakog drugog email servisa, s tim što je ono kod Facebooka možda još i izraženije. U vidu svih problema koje je Facebook imao sa zaštitom privatnosti, pitanje je koliko ljudi će imati dovoljno povjerenja u najpopularniji društveni servis, da bi preko njega dijelilo najosjetljivije oblike osobne komunikacije.
Foto: Facebook
Stvari kojem morati znati o Facebookovom "ubojici emaila"
Facebook je na svojoj stranici već objavio i najčešća pitanja koja bi korisnici mogli imati, kao i odgovore na njih.
Messages je sustav koji bi uskoro trebao biti dostupan svim korisnicima, ali trenutno je još u testnoj fazi, u kojoj će mu biti moguće pristupiti samo preko pozivnice. Pozivnicu je moguće zatražiti od Facebooka, a nakon što ju se dobije, bit će moguće slati pozivnice ljudima na vašoj listi prijatelja.
Lakši pristup komunikacijama
S novim sustavom bit će moguće pristupiti svim osobnim komunikacijama koje imate s nekim prijateljem na jednom mjestu. Kao i u sadašnjim privatnim porukama, kad odaberete željenog prijatelja, prikazivat će vam se svi razgovori koje ste imali s njim, preko bilo kojeg servisa, bilo da se radi o chatu, porukama ili nekom drugom obliku komunikacije. Facebook obećava brže slanje poruka, integraciju svih komunikacija, poboljšanu pretragu unutar poruka, postavljanje "pametnih" filtara, kao i pokretanje grupnih razgovora.
Poruke će se organizirati prema razgovorima sa svakim prijateljem ili grupom, ne prema datumima i naslovima. Zbog pametnih filtara, poruke prijatelja ili prijatelja vaših prijatelja uvijek će biti na vrhu inboxa. Chat i privatne poruke bit će grupirani zajedno, pa kad otvorite poruke s jednim od prijatelja, moći ćete vidjeti i zadnji chat koji ste imali s njim, a nudi se i slanje tekstualnih poruka direktno na mobitele prijatelja.
Integracija s drugim sustavima
Facebookove poruke bit će integrirane s drugim email sustavima, kao što su Gmail, Yahoo ili Hotmail, što znači da će se poruke s tih servisa slati na Facebookov profil, a kad se poruke budu slale s Facebookovih poruka na druge servise, one će biti formatirane da izgledaju kao Facebookove poruke, zajedno s profilnom slikom i informacijama.
Facebook navodi da je njihov sustav poruka bitno manje formalan od tradicionalnih emailova. Poruke su sada uključene u sustav razgovora u tijeku, i stoga je nestala potreba za nekim uobičajenim elementima tradicionalnih emailova, kao što su naslovi ili folder za poslane poruke. Facebook tvrdi da to cijele razgovore čini puno jednostavnijima za čitati, a vjeruje i da sustav pametnog filtriranja i opcija za privatnost daje puno bolju kontrolu nad željenim i neželjenima sadržajima kojima će korisnici biti izloženi.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati