Među petsto najboljih svjetskih sveučilišta nema hrvatskih
Tekst se nastavlja ispod oglasa
INSTITUT za visokoškolsko obrazovanje šangajskoga Sveučilišta objavio je rezultate istraživanja kvalitete svjetskih sveučilišta te popis s 500 najboljih sveučilišta na svijetu, među kojima nema nijednoga hrvatskog.
Komentirajući činjenicu da među najboljim svjetskim sveučilištima nema nijednoga hrvatskog, ministar znanosti, obrazovanja i športa Dragutin Primorac izjavio je da je žalostan zbog toga i zbog stanja na sveučilištu koje je zatekao dolaskom na dužnost ministra.
Rekao je kako u svojemu mandatu želi promijeniti to stanje i naše sveučilište vratiti uz bok sveučilištima Europe i svijeta.
Po objavljenom popisu, najbolja dva sveučilišta su američki Harvard i Stanford, a na trećem je mjestu britanski Cambridge.
I ostalih dvadeset mjesta uvjerljivo zauzimaju američka sveučilišta, s iznimkom britanskog Oxforda (8. mjesto) i dva japanska - tokijsko (14.) i Sveučilište iz Kyota, na 21. mjestu.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
U konkurenciji 500 najboljih na svijetu prevladavaju najbogatiji, Sjedinjene Američke Države zastupljene su sa 170 sveučilišta, Velika Britanija s 42, a slijede Japan, Njemačka, Kanada, Francuska i Italija.
Zemlje s kojima bi se Hrvatska voljela uspoređivati - Finska i Irska - također su zastupljene sa svojim sveučilištima, prva s pet, a druga s tri.
Rusija je zastupljena tek s dva sveučilišta, a od postkomunističkih europskih zemalja tu su Mađarska s tri sveučilišta, Poljska s dva i Češka s jednim. Od hrvatskoj najbližih zemalja je Austrija s pet sveučilišta i Italija s 23.
Šangajski Institut načinio je i užu klasifikaciju, popis sa 100 najboljih europskih sveučilišta, među kojima također nema nijednoga hrvatskog. Uvjerljivo vode Velika Britanija s 29 sveučilišta i Njemačka s 27, a slijede ih Francuska i Nizozemska.
Zagrebačko Sveučilište najstarije je hrvatsko sveučilište, utemeljeno godine 1669. Iako se njegovo vodstvo voli pohvaliti da je među najstarijima u Europi, zagrebačko Sveučilište se, po rezultatima istraživanja, ne može natjecati s najboljim europskim i svjetskim sveučilištima.
"Od samo deklarativnog uvažavanja obrazovanja i povećanja za znanost u proračunu od 3,9 posto ne mogu se očekivati promjene", izjavila je rektorica Jasna Helena Mencer, dodajući kako država "mora imati strateški plan razvoja u kojemu će se naglasak staviti na obrazovanje".
Govoreći o metodama istraživanja, rektorica Mencer izrazila je sumnju u "šarlatansko" rangiranje. Istaknula je da se pri pokazateljima kvalitete mora voditi računa i o odlasku hrvatskih znanstvenika u druge zemlje te o ostalim pokazateljima kvalitete kao što je broj studenata i nastavnika na sveučilištu, proračunu, organizaciji upravljanja i prostoru.
"Hrvatska sveučilišta nisu konkurentna jer sustav ne potiče ambicioznost ni materijalnim sredstvima ni mogućnostima napredovanja koja sada podržavaju prosječnost", rekao je predsjednik Nezavisnog sindikata znanosti i visokog obrazovanja Krunoslav Pisk.
Poražavajući rezultati tog istraživanja govore o slabosti znanstvene produkcije i kvaliteti domaćega znanstvenog rada, dodao je. Krunoslav Pisk zauzeo se za reformu sveučilišnog sustava i promjenu iz sustava prosječnosti u sustav izvrsnosti. Kriteriji istraživanja šangajskoga Sveučilišta bili su kvaliteta obrazovanja i fakulteta, citiranost te veličina pojedine institucije. Pokazatelji su, među ostalima, citiranost istraživača u glavnim znanstvenim kategorijama, u znanstvenim časopisima "Nature" i "Science", uspjeh u odnosu prema veličini fakulteta te koliko je bivših nobelovaca i dobitnika ostalih uglednih priznanja bilo na sveučilištu.
Komentirajući činjenicu da među najboljim svjetskim sveučilištima nema nijednoga hrvatskog, ministar znanosti, obrazovanja i športa Dragutin Primorac izjavio je da je žalostan zbog toga i zbog stanja na sveučilištu koje je zatekao dolaskom na dužnost ministra.
Rekao je kako u svojemu mandatu želi promijeniti to stanje i naše sveučilište vratiti uz bok sveučilištima Europe i svijeta.
Po objavljenom popisu, najbolja dva sveučilišta su američki Harvard i Stanford, a na trećem je mjestu britanski Cambridge.
I ostalih dvadeset mjesta uvjerljivo zauzimaju američka sveučilišta, s iznimkom britanskog Oxforda (8. mjesto) i dva japanska - tokijsko (14.) i Sveučilište iz Kyota, na 21. mjestu.
Zemlje s kojima bi se Hrvatska voljela uspoređivati - Finska i Irska - također su zastupljene sa svojim sveučilištima, prva s pet, a druga s tri.
Rusija je zastupljena tek s dva sveučilišta, a od postkomunističkih europskih zemalja tu su Mađarska s tri sveučilišta, Poljska s dva i Češka s jednim. Od hrvatskoj najbližih zemalja je Austrija s pet sveučilišta i Italija s 23.
Šangajski Institut načinio je i užu klasifikaciju, popis sa 100 najboljih europskih sveučilišta, među kojima također nema nijednoga hrvatskog. Uvjerljivo vode Velika Britanija s 29 sveučilišta i Njemačka s 27, a slijede ih Francuska i Nizozemska.
Zagrebačko Sveučilište najstarije je hrvatsko sveučilište, utemeljeno godine 1669. Iako se njegovo vodstvo voli pohvaliti da je među najstarijima u Europi, zagrebačko Sveučilište se, po rezultatima istraživanja, ne može natjecati s najboljim europskim i svjetskim sveučilištima.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
"Od samo deklarativnog uvažavanja obrazovanja i povećanja za znanost u proračunu od 3,9 posto ne mogu se očekivati promjene", izjavila je rektorica Jasna Helena Mencer, dodajući kako država "mora imati strateški plan razvoja u kojemu će se naglasak staviti na obrazovanje".
Govoreći o metodama istraživanja, rektorica Mencer izrazila je sumnju u "šarlatansko" rangiranje. Istaknula je da se pri pokazateljima kvalitete mora voditi računa i o odlasku hrvatskih znanstvenika u druge zemlje te o ostalim pokazateljima kvalitete kao što je broj studenata i nastavnika na sveučilištu, proračunu, organizaciji upravljanja i prostoru.
"Hrvatska sveučilišta nisu konkurentna jer sustav ne potiče ambicioznost ni materijalnim sredstvima ni mogućnostima napredovanja koja sada podržavaju prosječnost", rekao je predsjednik Nezavisnog sindikata znanosti i visokog obrazovanja Krunoslav Pisk.
Poražavajući rezultati tog istraživanja govore o slabosti znanstvene produkcije i kvaliteti domaćega znanstvenog rada, dodao je. Krunoslav Pisk zauzeo se za reformu sveučilišnog sustava i promjenu iz sustava prosječnosti u sustav izvrsnosti. Kriteriji istraživanja šangajskoga Sveučilišta bili su kvaliteta obrazovanja i fakulteta, citiranost te veličina pojedine institucije. Pokazatelji su, među ostalima, citiranost istraživača u glavnim znanstvenim kategorijama, u znanstvenim časopisima "Nature" i "Science", uspjeh u odnosu prema veličini fakulteta te koliko je bivših nobelovaca i dobitnika ostalih uglednih priznanja bilo na sveučilištu.

Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati