Koncentracija vlasništva u europskim elektonskim medijima
Tekst se nastavlja ispod oglasa
EUROPSKE zemlje su suočene s koncentracijom vlasništva u audiovizuelnom sektoru "koja prijeti raznolikosti, pluralizmu i uredničkoj neovisnosti", proizlazi iz studije koju je u utorak objavio Institut Otvoreno društvo.
"Razvoj komercijalnih televizija doveo je" do jake koncentracije u Europi, u kojoj ima oko 4.000 televizijskih kanala, proizlazi iz studije od 1600 stranica.
Tijekom posljednjeg desetljeća privatne televizije su pale "u ruke nekoliko velikih aktera", dok je najveći dio audiovizuelnog tržišta na nacionalnoj razini (do 80 posto u Bugarskoj, Hrvatskoj i Češkoj) "koncentriran na ograničen broj kanala, uglavnom ne veći od tri", pokazuje studija koju su izradili neovisni stručnjaci iz dvadesetak europskih zemalja.
Od uvođenja komercijalnih televizija sredinom 80-tih, francuski Vivendi i njemački Bertelsmann/RTL postali su dvije najveće europske tvrtke u komercijalnom audiovizuelnom sektoru.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Investicije, akvizicije i pregrupiranja tijekom posljednjeg desetljeća nisu uvijek izvedeni transparentno, zahvaljujući činjenici što se neke tvrtke maskiraju kroz off-shore društva.
Koncentracija se često ne zaustavlja samo na audiovizuelnom sektoru nego se širi i na ostale medije. Primjerice u Slovačkoj, lokalni magnat Ivan Kmotrik ima dionice u tri televizijska kanala i većinu dionica u najvećoj distributivnoj mreži tiskovnih izdanja.
U većini bivših komunističkih zemalja, sadašnje stanje u audiovizuelnom sektoru posljedica je "kaotične transformacije" koja je bila praćena odsutnošću jasne politike i zakonskog okvira, tvrdi se u studiji.
Situacija nije ništa bolja ni u zapadnoj Europi, upozorava Otvoreno društvo, navodeći slučaj talijanskog premijera Silvija Berlusconija koji uz vlasništvo nad privatnim televizijama ima utjecaja i na javnu televiziju, dodaje se u studiji.
"Razvoj komercijalnih televizija doveo je" do jake koncentracije u Europi, u kojoj ima oko 4.000 televizijskih kanala, proizlazi iz studije od 1600 stranica.
Tijekom posljednjeg desetljeća privatne televizije su pale "u ruke nekoliko velikih aktera", dok je najveći dio audiovizuelnog tržišta na nacionalnoj razini (do 80 posto u Bugarskoj, Hrvatskoj i Češkoj) "koncentriran na ograničen broj kanala, uglavnom ne veći od tri", pokazuje studija koju su izradili neovisni stručnjaci iz dvadesetak europskih zemalja.
Od uvođenja komercijalnih televizija sredinom 80-tih, francuski Vivendi i njemački Bertelsmann/RTL postali su dvije najveće europske tvrtke u komercijalnom audiovizuelnom sektoru.
Koncentracija se često ne zaustavlja samo na audiovizuelnom sektoru nego se širi i na ostale medije. Primjerice u Slovačkoj, lokalni magnat Ivan Kmotrik ima dionice u tri televizijska kanala i većinu dionica u najvećoj distributivnoj mreži tiskovnih izdanja.
U većini bivših komunističkih zemalja, sadašnje stanje u audiovizuelnom sektoru posljedica je "kaotične transformacije" koja je bila praćena odsutnošću jasne politike i zakonskog okvira, tvrdi se u studiji.
Situacija nije ništa bolja ni u zapadnoj Europi, upozorava Otvoreno društvo, navodeći slučaj talijanskog premijera Silvija Berlusconija koji uz vlasništvo nad privatnim televizijama ima utjecaja i na javnu televiziju, dodaje se u studiji.

Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati