Kaverne kao i tuneli na autocesti Zagreb-Split
Tekst se nastavlja ispod oglasa
HRVATSKI su speleolozi izračunali da dužinu tunela koje građevinari izbuše na autocesti Zagreb-Split prati slična metraža ukupna zbroja dužine i dubine podzemnih šupljina na koje naiđu tuneli u utrobi stijena.
U obje cijevi brinjskog tunela dužine 3081 metar pronađena je i istražena 71 kaverna dužine 1129 i dubine 2080 metara, objavili su speleolozi na internetskoj znanstvenoj stranici "hr.sci.speleologija".
Najduža kaverna dugačka je 215,6 metara, a najveća dubina 93,8 metara, objavio je voditelj speleološke ekipe Mladen Garašić. Njihove su dimenzije i oblici različiti, a statistički prosječna kaverna u tunelu "Brinje" dugačka je 15,9 i prosječno duboka 29,30 metara.
Na autocesti Zagreb-Split, na kojoj je projektirano oko 42 km tunela, po toj statistici, dužina vodoravnih špiljskih kanala mogla bi iznositi oko 15,5 tisuća metara i oko 28,4 tisuća metara okomitih jamskih kanala, smatra on.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Do sada je izbušeno više od 80 posto tunela i može se reći da je statistika vrlo bliska izmjerenim podatcima, procjenjuje Garašić.
Navedeno iskustvo velik je praktičan dokaz razvijenosti dinarskog krasa, koji u svjetskoj znanosti slovi za školski kraški primjer.
Dužina speleološkog objekta predstavlja vodoravnu udaljenost između krajnjih točaka, a dubina okomitu razliku između najgornje i najdonje točke objekta. Nagnutost kanala izražava se u stupnjevima i ne utječe na "metražu" objekta.
Po nazivlju koje rabe hrvatski speleolozi kaverna je zatvorena podzema šupljina na koju se naiđe nekom vrstom građevnih zahvata, a američki speleolozi kavernom nazivaju sve vrste većih speleoloških pojava.
U obje cijevi brinjskog tunela dužine 3081 metar pronađena je i istražena 71 kaverna dužine 1129 i dubine 2080 metara, objavili su speleolozi na internetskoj znanstvenoj stranici "hr.sci.speleologija".
Najduža kaverna dugačka je 215,6 metara, a najveća dubina 93,8 metara, objavio je voditelj speleološke ekipe Mladen Garašić. Njihove su dimenzije i oblici različiti, a statistički prosječna kaverna u tunelu "Brinje" dugačka je 15,9 i prosječno duboka 29,30 metara.
Na autocesti Zagreb-Split, na kojoj je projektirano oko 42 km tunela, po toj statistici, dužina vodoravnih špiljskih kanala mogla bi iznositi oko 15,5 tisuća metara i oko 28,4 tisuća metara okomitih jamskih kanala, smatra on.
Navedeno iskustvo velik je praktičan dokaz razvijenosti dinarskog krasa, koji u svjetskoj znanosti slovi za školski kraški primjer.
Dužina speleološkog objekta predstavlja vodoravnu udaljenost između krajnjih točaka, a dubina okomitu razliku između najgornje i najdonje točke objekta. Nagnutost kanala izražava se u stupnjevima i ne utječe na "metražu" objekta.
Po nazivlju koje rabe hrvatski speleolozi kaverna je zatvorena podzema šupljina na koju se naiđe nekom vrstom građevnih zahvata, a američki speleolozi kavernom nazivaju sve vrste većih speleoloških pojava.

Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati