Ministar koji je imao maloga

NEKI muškarci jednostavno imaju malog. Ili u nekoj fazi života zaključe da imaju malog te očajnički počnu tražiti, kako bi se narodski reklo, produžetak, povećanje.
U zemljama jugoistoka Europe, da slučajno ne kažemo Balkana, najčešći način za povećanje malog je kupovina automobila, onako kako bi se reklo, iznad mjere. Previše konja, previše kredita, prevelike gume…
Znate već. Poznajete barem nekog tko ima malog pa se potrudio oko takve supstitucije, petmetarske limuzine s kojom ide do susjedne birtije jer od rate kredita nema goriva za dalje, a negdje u listopadu s očajem počne gledati vremensku prognozu jer zimske gume od 19 cola neće moći priuštiti.
Falus političke moći
Ako imate baš izrazito malog i trošak povećanja bi bilo neprihvatljivo velik – dobro rješenje je da odete u politiku. Tamo je dostupno dosta, kako bi se reklo, povećala. Među ostalim tu su i službeni automobili. Posebno kada dođete u razinu ne znam, potpredsjednika Vlade i ministra Obrane. Onda se zna – nećete sigurno voziti nešto pučko, kakvo bezvezno prometalo za obične ljude – tu je crna limuzina njemačkog podrijetla. Najveći falus političke moći ovog dijela Europe.
Kada njome siđete s asfalta u zadnje selo, gdje asfalt postaje makadam, a bijelu traku nasred prometnice zamijeni zeleni trag oko kojeg su dva kolotraga za traktore – ništa ne pokazuje više kako ste u životu uspjeli i kako imate velikog od crne službene limuzine.
Kako pravi gospodin ne vozi, nego ga voze, najveći stupanj povećanja se dobiva tako da imate dužnosničku limuzinu s vozačem. Davno je, bilo je to još u Jugoslaviji, Bora Čorba recitirao: "Sa zadnjeg sedišta ne vidim ništasamo odmahujem rukom…"
Otišla je Juga, otišao je i Bora Čorba, ali zadnje sjedište crne limuzine odakle ne vidite ništa i odmahujete rukom – ostalo je kao vrhunski cilj mnogih političara ovog dijela Europe, redom ljudi koji imaju malog kojeg žele eto, povećati.
Rotacija kao terapija kada imate izrazito malog
Međutim, što ako imate ekstremno malog? Što ako vam je toliko mali da se ne vidi bez povećala, pa niti crna limuzina niti vozač ne pomažu da vam se poveća na po vama solidnu veličinu? Veličinu kojom biste bili intimno zadovoljni i ne biste se budili noću u panici, sanjajući kako vam se tako mali još više smanjio? E, za to postoji – rotacija.
Obični civilni bezveznjaci stavljaju na svoje automobile različita svjetla i ledice. Time noću pred birtijom izgledaju kao da se upravo spustio svemirski brod iz kojeg su izišli pripadnici vanzemaljske civilizacije i rekli: "Vodite nas vašem vođi!", a vi u znoju lica razmišljate hoće li nakon posjete Milanoviću cijeli naš planet odlučiti zraknuti iz orbite. No ministri nisu običan puk, ministri imaju rotacije i sirene.
Imate onu Glavu 27. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, Vozila s pravom prednosti prolaska – znate to većina vas, polagali ste na vozačkom, članak 149. spomenutog Zakona. Kada se pojavi neko od tih s rotacijom, morate ih propustiti, pa čak i zaustaviti svoje vozilo. Vozila pod rotacijom ne moraju poštivati hrpu prometnih propisa.
Ali jednu stvar moraju poštivati, skoro sigurno vam je to pričao instruktor kada ste učili prometne propise – moraju poštivati crveno svjetlo na semaforu. Moraju stati – osim ako netko fizički ne preuzme reguliranje prometa, čitaj – policajac "ručno" propusti takvu kolonu zaustavljajući promet.
Vozač vozi kako šef kaže
Ministar Ivan Anušić ipak nije američki predsjednik pa da radi njega gasimo semafore i ručno reguliramo promet u pola grada, no kako ima vrlo ozbiljan problem s jako malim, odlučio ga je povećati velikim crnim službenim automobilom s vozačem. I rotacijom.
Sve to ministru Anušiću nije bilo dosta – pa je službeni vozač pokušao proći kroz crveno vozeći po Zagrebu i ozlijedio troje ljudi. Kako se navodi: 35-godišnji vozač upravljao je službenim vozilom s uključenim svjetlosnim i zvučnim signalima. Kada je stigao do raskrižja, najprije je zaustavio vozilo ispred crvenog svjetla, no potom je, unatoč i dalje upaljenom crvenom, nastavio vožnju kroz raskrižje, i to s uključenim rotirkama. Službeno vozilo udarilo je prednjim dijelom u bočnu stranu automobila kojim je upravljao 71-godišnji vozač.
Nećemo ovdje kriviti vozača, makar će naravno vozač za ovo pravno odgovarati. U ovakvoj situaciji, vozač vozi upravo kako šef hoće. Ne može ministar reći da nije znao.
Svojevremeno (da ne spominjemo političare samo po lošem) Kolinda Grabar-Kitarović je kao predsjednica putovala od Splita prema Omišu, onom iznimno opterećenom cestom gdje se posebno ljeti gube sati u gužvama – tako da je uzela knjigu i rekla pratnji da ne pale rotaciju. Pa ako tako može državni poglavar, mogu i drugi.
Rotacija je ponekad potrebna – ali ne kada idete držati predavanje
Postoje naravno slučajevi kada je rotacija potrebna – ima okolnosti kada je nešto hitno i kada državni dužnosnici moraju doći na vrijeme na odredište. Ima i slučajeva kada je sigurnosna procjena takva da treba rotacija. Ali ministar Ivan Anušić nije žurio kod predsjednika jer se nešto dogodilo oko nacionalne sigurnosti, niti je žurio kod premijera jer hitno treba djelovati oko neke druge ugroze – ministar Ivan Anušić je u crnoj limuzini s rotacijom žurio održati predavanje "Pogled u budućnost – Hrvatska vojska za iduće desetljeće" na poziv zbora Družbe "Braća Hrvatskoga Zmaja".
Družba je tu od 1905. godine, bratstvo je to koje se bavi čuvanjem i obnovom hrvatske kulturne baštine, i zasigurno nitko ne bi zamjerio ministru da je zapeo koju minutu u prometu – kao što mi svi zapinjemo u zagrebačkom prometu. Lijepo bi ga sačekali, prokomentirali koju protokolarnu kako eto posao, gužva, vrućina – i ministar bi održao svoje predavanje.
No, kao eto ministra ima ne maloga, nego mikroskopski maloga – morao se voziti po Zagrebu pod rotacijom. Ta neizdrživa misao o malosti, tj. nedostatku veličine nekako je doprla i do vozača koji je pokušao sve – pa i prekršio Zakon o sigurnosti prometa na cestama samo da bi ministru bio nešto, barem nešto veći…
Crna limuzina, velike felge, svjetla i sirene – ministru odmah raste
Ne budimo naivni – da je ministru imalo smetalo kršenje propisa i prolazak kroz crveno, onda bi rekao vozaču da malo smiri. Ali ministru je ovako baš bilo fino. Crna limuzina, velike felge, plava svjetla i sirene, sve kako bi njegov minijaturni bio samo malo veći. No, učinak nije baš dobar. Troje ljudi je ozlijeđeno, a i ministar je cijeloj Hrvatskoj pokazao kako ima jako malog.
Možda bi bilo bolje i manja opasnost za Hrvatsku i njene građane da ministar Anušić kupi Harley Davidson, stavi rogovlje na kacigu i krene vikendom po Banovini. Manja je mogućnost da nekome drugom naudi, a može vikati: "Imam ga, vidite kako mi je narastao!"
Govorim naravno o malom egu.
*Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati