Novac HAC-a se uplaćivao na austrijske račune čeških firmi pa se vraćao u Hrvatsku: "Mnogi noćas nisu mirno spavali"
Foto: Street View
POSLOVANJE Hrvatskih autocesta ponovno je pod povećalom istražitelja. USKOK-ovi istražitelji veći su dio jučerašnjeg dana proveli u upravnoj zgradi HAC-a.
Na meti istražitelja navodno je HAC-ova dokumentacija od 2004. do 2010. godine. U tom periodu su se gradile ceste poput Gaženica-Zadar, popularno zvane Kalmetina, za koju se sumnjalo da je debelo preplaćena. Tada se gradila i takozvana Slavonika, autocesta od Osijeka prema granici Hrvatske i BiH, ali i nastavak Dalmatine, od Splita prema Pločama. Procjenjuje da se kroz razne mutne poslove u navedenom razdoblju iz HAC-a izvuklo oko 5,3 milijuna eura.
Istražitelji sumnjaju da je HAC sklapao fiktivne ugovore s tvrtkama Osijek-Koteks, Strabag, Viadukt, Zagorje-Tehnobeton. Poslovi nisu postojali, a računi su ispostavljani. HAC je uplaćivao novac na austrijske račune čeških tvrtki. Novac bi se podizao u Austriji i tako se vraćao u Hrvatsku, no nije poznato kroz čije je sve ruke taj novac prošao. Jasno je da je više predsjednika i članova Uprave bilo pritvarano zbog istraga, javlja HRT.
Predsjednik nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić jučer je u izjavi za Index pozdravio akciju te rekao kao se raduje jer se napokon nešto pokrenulo u HAC-u, a danas je u dužoj izjavi za Media servis objasnio o kakvoj se dokumentaciji radi. Index je o priči koja se sada istražuje pisao još prije dvije godine te objavio snimke razgovora bivšeg većinskog vlasnika Osijek-Koteksa Drage Tadića te Ramiza Pandžića koji je još ranije izjavio da je morao isplatiti gotovo pet milijuna kuna da bi ostao u poslu na radovima na Slavonici.
"Postoji pismo predsjenika Uprave koji tvrdi da Kalmeta mimo njega upravlja HAC-om, ali to nikoga nije previše interesiralo"
"Radi se o dokumentaciji koja je izdana i nastala u vrijeme dok je Božidar Kalmeta bio predsjednik Skupštine Hrvatskih autocesta, a Zdravko Livaković predsjednik Nadzornog odbora. Sve one afere o kojima smo dosad govorili, sve one prijave koje smo radili za kriminalno poslovanje, odnosno za najveću pljačku stoljeća kroz Hrvatske autoceste, zapravo su se odnosile na to razdoblje. Po informacijama koje sam dobio s terena, radilo se o vrlo preciznoj dokumentaciji. Znači, oni su znali što traže", objasnio je Stanić.
Stanić se nada kako će istraga koja će uslijediti dovesti istražitelje i do drugih slučajeva koji su vezani za HAC. "Zbog čačkanja USKOK-ovih istražitelja po dokumentaciji HAC-a siguran sam kako noćas mnogi nisu mirno spavali", dodaje Stanić.
"Postoji jedno pismo koje je pisao predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta 2007. godine, da Božidar Kalmeta već tri godine, što znači od samog svog dolaska na mjesto predsjednika Skupštine, mimo njega upravlja Hrvatskim autocestama preko drugih ljudi. Ako ništa drugo, postoji jedan takav dokument, ali on očito nikoga nije baš nešto previše zainteresirao, one koje je trebao. On je tom optužbom prenio odgovornost na Kalmetu za nešto u što se nije smio petljati. Jer, zna se tko treba donositi odluke, to je uprava. Uprava prima plaću radi donošenja odluka, a očito su odluke donošene negdje drugdje", kazao je Stanić.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati