Zašto se Split u svijetu uporno reklamira ćevapima?

DARREN Jason Watkins Jr., poznat online kao IShowSpeed ili jednostavno Speed, američki je YouTuber, reper i streamer. Watkins se smatra jednim od najpopularnijih online streamera i internetskih osoba na svijetu. Poznat je po dramatičnom i energičnom ponašanju koje pokazuje u raznim prijenosima uživo, kao i u u stvarnom životu na lokacijama diljem svijeta. Smatra se kulturnim ambasadorom jer njegovi posjeti zemljama često predstavljaju njihove kulture i izume domaćoj i međunarodnoj publici.
Prije par dana posjetio je, sigurno je došlo do vas, i Split. Nosio je dres hrvatske nogometne reprezentacije, bio obučen u rimskog vojnika i u Kantun Paulina je jeo naš najveći morski specijalitet – ćevape.
Svi ti milijuni njegovih pratitelja na World Wide Webu mogli su se tako uvjeriti u istinitost riječi Stevea Karapandže, koji je prije nekoliko desetljeća komentirajući ponudu na Jadranu već ustvrdio da nam cijela obala miriše po ćevapčićima, ražnjićima i pečenom mesu na žaru.
Stvar se međutim donekle promijenila od ranih osamdesetih, kada je on to izrekao, ali dojam o tome se – zahvaljujući ovakvim propustima prilikom promocije grada – nikada neće promijeniti.
Prije točno tri godine Split je posjetio Phil Rosenthal, zvijezda Netflixova hit serijala Somebody Feed Phil. Kao i Speed, zapravo puno gore jer Rosenthalova serija je posvećena upravo hrani, Phil je Split predstavio kao grad u kojemu obavezno morate probati, pazite sad ovo, brownie u pekari Kruščić, burek kod Mr.Bureka i, pogađate, ćevape.
A autentičnost?
Ne razumijem zašto nitko iz splitske Turističke zajednice, koja je morala znati da im je grad na Speedu, pardon, da im je Speed u gradu, nije odveo Speeda da pojede bar nešto autentično splitsko? Zašto ti ljudi dobivaju plaću?
Nije li Speed mogao posjetiti, recimo, Dvor? Ili, što ja znam, Krug koji je upravo dobio Michelinovu zvjezdicu… Prihvatljivije i lokalnije bi bilo da je pojeo krafnu i kiflić kod Svaguše ili kupio žutu najlonsku vrećicu kod Keruma, ali naša obala, čini se, ne može pobjeći od “ćevapčića, ajvara i pečenog mesa na žaru”.
Države koje će Speed posjetiti osim Hrvatske su Srbija, Slovenija, Turska, Španjolska, Grčka, Estonija, Latvija, Litva, Poljska, Slovačka i Francuska, a bio je i u Sarajevu, glavnom gradu BiH.
Tamo je njegov izbor ugostiteljskih objekata donekle logičniji. Doručkovao je, naime, u buregdžinici Kod Nedžmina, također poznatog influencera na ovim prostorima, koji mu je ponudio neke lokalne specijalitete i objasniti razliku između bureka i sirnice.
Kod Brajlovića je probao Sejinu pljeskavicu i Hanumin pupak, a navečer malo i na domaću muziku. Sve to skupit će, uvjeren sam, ogroman broj gledatelja koji bi se na taj način mogli zainteresirati i za grad u kojemu se nalazi, pa ga i sami posjetiti.
To uživo može vidjeti više od 200 tisuća ljudi, a u kratkim videima koji će se naknadno od toga slagati, brojka će zasigurno prijeći i milijun. Upravo to je, pretpostavljam, smisao ugošćavanja ovakvih “streamera” i internetskih senzacija.
Da se iskoristi njihov kanal kako bi se prenijela neka poruka, upoznalo ljude s nekim njihovim običajima i kulturom ili jednostavno promoviralo vlastite proizvode i poslovanje.
Čemu sve to? Ne znam, ali pitat ću Splićane koji ništa od ovoga gore navedenog nisu uspjeli s tim ćevapčićima, a koje su, nota bene, u Sarajevu ismijali kada je u ćevabdžinici Zmaj, gdje je probao pravi bosanski ćevap, i sam Speed ustvrdio da to ipak nije isto jelo koje je, eto, probao podno Marjana.
Piše: Miro Par
Tekst je, uz dozvolu, u cijelosti prenesen s portala Kult Plave Kamenice. Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati