Zašto gen Z i milenijalce više ne zanima Ibiza? Biraju sasvim druge destinacije

IBIZA, omiljeno party odredište milenijalaca, više nije cool (barem ako pitate generaciju Z).
Prema nedavnom istraživanju, sve više mladih putnika ne želi na party-izlete s društvom, već se odlučuje za sasvim druge destinacije. Točnije, putovanja na kojima će obogatiti svoja iskustva, a uključuju manje poznate destinacije.
Mongolija i Uzbekistan nove su hit destinacije
Hedonistički odlasci na party-odmore sve manje privlače generaciju Z, ali i milenijalce. Prema novim podacima, obje generacije radije bi išle "jahati konje s ekipom" po srednjoazijskim stepama nego tulumariti na otocima. Prema istraživanju koje je provela hotelska grupacija Generator, zemlje poput Mongolije i Uzbekistana našle su se na vrhu liste najpopularnijih novih destinacija za osobe u dobi od 20 do 44 godine.
Ibiza i Tajland više nisu cool
U anketi provedenoj na više od tisuću britanskih putnika 26 posto ispitanih pripadnika generacije Z i milenijalaca smatra da je party-raj Ibiza precijenjen.
S obzirom na nedavne probleme s pretjeranim turizmom i visokim cijenama pića, to i nije previše iznenađujuće. Slično tome, 15 posto ispitanika smatra da je i Tajland, koji je dodatno populariziran serijom Bijeli lotos, prenapuhan.
Pa kamo onda idu? Zanimljivo je da se sve veći broj odlučuje za putovanja "izvan utabanih staza". Gotovo 10 posto ispitanih razmišlja o Mongoliji kao sljedećoj destinaciji, a dodatnih 5 posto cilja bivšu sovjetsku državu Uzbekistan.
Nova pravila putovanja: više doživljaja, manje gužvi
Možda se čini neobičnim, ali kada se pogleda šira slika turističkih trendova, pomak prema manje tradicionalnim odredištima ima smisla. Od pandemije sektor putovanja je eksplodirao, a generacija Z troši više nego ikada na duga putovanja. Prema izvještaju SOTI-ja za 2025., pripadnici generacije Z prosječno troše 11.766 dolara (10.059 eura) po putovanju – više nego bilo koja druga generacija.
Osim toga, više cijene iskustva. Prema izvješću Ibis i Globetrendera, mladi putnici traže manje razvikane doživljaje, što relativno netaknuti i bogati prirodni pejzaži Srednje Azije itekako mogu ponuditi.
Naravno, ne smije se zanemariti ni utjecaj #traveltoka. Prema Stuartu Flintu, voditelju TikTok Global Business Solutionsa za Europu, 71 posto europskih korisnika TikToka ciljano pretražuje sadržaj vezan uz putovanja. Čak 77 posto njih priznalo je da su inspiraciju za putovanje pronašli upravo na aplikaciji.
#Mongolia
Primjerice, hashtag Mongolia trenutačno ima više od 200 tisuća objava, s tisućama videozapisa koji prikazuju veličanstvene prirodne ljepote zemlje.
Od pustinjskog krajolika Gobi, preko valovitih dolina do kristalno čistih jezera, većina objava koristi opis: "Mjesta koja ne izgledaju stvarno."
Popularnost Uzbekistana također je porasla zahvaljujući društvenim mrežama, a povijesne znamenitosti Puta svile, poput Samarkanda, Buhare i Taškenta, osvojile su milijune pregleda. Njegov hashtag broji preko 2.6 milijuna objava, a zemlja je 2024. godine rangirana kao treća najjeftinija destinacija među 17 popularnih azijskih zemalja.
Jahanje s ekipom u Kirgistanu? Može
Nisu samo Mongolija i Uzbekistan u fokusu. Njihov manje poznati susjed Kirgistan sve je češće prisutan u algoritmima, a prikazan je kao savršeno mjesto za potpuni bijeg u prirodu. Najpopularniji videozapisi prikazuju grupu prijatelja koji jašu konje po stepskim prostranstvima, često uz natpis: "Jahanje s ekipom."
Privlačnost ovih destinacija nije teško razumjeti – jeftine su, nisu preplavljene turistima i bogate su kulturom. No, rastuća popularnost tih neočekivanih odredišta također može ukazivati na želju mlađih putnika za jedinstvenim iskustvima. U svijetu gdje je sve dostupno jednim potezom prsta pojam "skrivenog dragulja" sve više gubi svoje značenje.
Annajane Guzel, globalna direktorica marketinga brendova Generator i Freehand Hotels, ponudila je svoje viđenje. "Mladi putnici traže destinacije koje nude nešto jedinstveno – dajući prednost kulturi, autentičnosti i značajnim iskustvima u odnosu na tradicionalnu party-scenu", objasnila je. Kamo biste vi voljeli otputovati?

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati