Weekend.18 oborio sve rekorde, festival koji ne prestaje rasti
ROVINJ u rujnu ima onaj poseban šum u zraku koji podsjeća na more pred neveru. Sve bruji, ali od uzbuđenja. Ulice su pune ljudi s akreditacijama, kafići odzvanjaju razgovorima na svim jezicima regije i svijeta, a navečer grad treperi od svjetla pozornica i after partyja. Punoljetno izdanje Weekend.18 okupilo je čak 7000 posjetitelja, najviše do sad, i još jednom dokazalo da je riječ o događaju koji je odavno prerastao svoje regionalne korijene.
"Weekend više nije samo festival komunikacijske i medijske industrije. On je danas sjecište različitih svjetova: od financija i energetike, preko investicija i tehnologije, do liderstva i kreativnih industrija", kaže direktor festivala Tomo Ricov dok ga na ulici svakih nekoliko minuta netko zaustavlja pozdraviti ili čestitati mu na programu. "Uspjeli smo povezati industrije koje na prvu nemaju dodirnih točaka, ali upravo ovdje otkrivaju da zapravo govore istim jezikom, jezikom ideja."
Rovinj kao svjetska pozornica
Najveće ime Weekenda ove godine bila je Lara Boro, CEO The Economist Groupa, koja je podsjetila da bez objektivnosti i pluralizma novinarstvo nema budućnost. Michael Wolff, kontroverzni američki novinar i autor bestselera Fire and Fury, rekao je da je Donald Trump "istovremeno idiot i genije" i pritom pokazao kako pažnja i performans postaju valuta modernog svijeta. Mariana van Zeller iz National Geographica donijela je u Rovinj prave istraživačke teme i još jednom pokazala koliko je istraživačko novinarstvo važno za društvo.
"Najvažnija poruka koju nosimo iz Rovinja jest da tehnologija, pa i umjetna inteligencija, ne zamjenjuje ljude, ona im daje više prostora za kreativnost i strateško razmišljanje. Na kraju, upravo je ljudska kreativnost ta koja pokreće inovacije i oblikuje budućnost", naglašava Ricov, nakon predavanja Jamesa Taylora, koji je ove godine napunio najveću dvoranu Vikend u staroj Tvornici duhana.
I doista, Rovinj je tih dana bio laboratorij novih ideja: u jednoj dvorani raspravljalo se o budućnosti energetike, u drugoj o investicijama, trećoj o digitalnim i AI trendovima, u hotelskim lobijima sklapali su se novi poslovi. Weekend je postao melting pot regije i svijeta, mjesto gdje svi žele biti jer znaju da se ovdje oblikuju teme sutrašnjice.
Ljudi iza kulisa i timski rad
Nije se to dogodilo preko noći, no Weekend je od prvih koraka pokazivao nevjerojatan splet ideja i potencijala. "Kada smo prije 18 godina, partner Boris Kovaček i ja pokrenuli Weekend media festival, uz podršku Adrisa i grada Rovinja, mislio sam da će doći možda nekoliko stotina ljudi, no već prve godine ih je bilo tisuću. 18 godina kasnije, Weekend ne prestaje rasti, više od 150 panelista i panelistica iz cijelog svijeta, 6 festivala, 10 dvorana i 7000 posjetitelja, hoteli koji su puni sve do Poreča, pokazuju koliko smo pogodili s organizacijom ovakvog događaja.", ističe Ricov.
Weekend u Rovinju i festivalski duh grada rasli su ruku pod ruku, a ključni adut koji svakako doprinosi toj ljubavi gostiju prema rovinjskom rujnu su i Maistrini hoteli. Izvanredna kvaliteta usluge i vrhunski komfor koji oni nude predstavljaju dodatan razlog zbog kojeg posjetitelji ne mogu odoljeti čarima ovog grada baš u vrijeme Weekenda.
"Svi nas pitaju kako svake godine uspijemo nagovoriti sve te svjetske govornike da dođu baš na Weekend. Odgovor je zapravo vrlo jednostavan - pošaljemo im razglednicu iz Rovinja. I rijetko tko nakon toga može odbiti poziv.", otkrio nam je tajnu Tomo Ricov.
A da bi se taj svijet u malom uopće mogao dogoditi, treba spomenuti i one koje publika najčešće ne vidi. Tim Weekenda čini petnaestak ljudi od kojih većina na projektu radi od samih početaka, a odmah po završetku festivala zbrajaju dojmove i kreću u planiranje novog izdanja. Njihova posvećenost osjeti se u svemu, od toga kako izgleda scenografija do toga kako se slaže program.
Na samom terenu, sve to prerasta u orkestar od gotovo 300 ljudi. Tehnička podrška, logistika, program, sigurnost, sve funkcionira kao sat. Posebno mjesto zauzimaju volonteri: mladi ljudi puni energije koji svojim osmijehom i entuzijazmom drže festival živim. "Bez njih Weekend ne bi imao ovu toplinu. Oni su naša snaga iz sjene", ističe Ricov.
Grad koji živi drugačije
Weekend u Rovinju nije samo konferencija. On mijenja ritam cijelog grada. Jutra mirišu na kavu uz more, u podne se rasprave nastavljaju na terasama i u uskim kalama starog grada, a noći su rezervirane za after partyje na kojima nema razlike između govornika i publike. To je ta čar festivala, na kojemu se svi druže sa svima, zaposlenici s direktorima, startupovi s investitorima, novinari i medijski djelatnici s akterima scene.
"Weekend je zajednica koja raste iz godine u godinu. Ljudi se ovdje vraćaju jer znaju da će pronaći inspiraciju, ali i kontakte koji ostaju važni dugo nakon što se festival završi", kaže Ricov.
Pogled u budućnost
I dok se svjetla pozornica gase, Rovinj već diše novi Weekend. "Naša je ambicija nastaviti jačati međunarodni profil, dovoditi ljude i teme koji oblikuju svijet, ali zadržati ono što nas čini posebnima: opuštenu atmosferu, ravnotežu između ozbiljnih tema i druženja, i osjećaj zajedništva", poručuje Ricov.
Weekend.18 pokazao je da Rovinj već dugo nije samo šarmantni istarski grad na Jadranu, već svjetska pozornica na kojoj se okupljaju ideje, ljudi i budućnost. I to je ono zbog čega se svi, bez obzira odakle dolazili, žele vratiti, jer znaju da Weekend nije samo festival, nego iskustvo koje traje cijelu godinu.

bi Vas mogao zanimati