"Postavljaju jasne granice i samouvjereni su": Što generacija Z donosi tvrtkama?

GENERACIJA Z nema baš najbolji ugled kada je riječ o poslu – često ih se opisuje kao lijene ili neprofesionalne. No, jedna je menadžerica istaknula prednosti njihova pristupa radu i za Newsweek izjavila kako bi mnogi mogli mnogo naučiti od njih.
"Postavljaju puno pitanja"
Sophia Gowland (35) osnivačica je i direktorica agencije Petite Agency, britanske tvrtke specijalizirane za društvene mreže i brendiranje. Kako je agencija rasla, tako je rastao i njezin tim, a danas upravlja i zaposlenicima iz generacije Z (rođeni između 1997. i 2012.).
Iako su tek nešto mlađi od nje same, koja pripada milenijalcima (rođeni između 1981. i 1996.), njihov odnos prema radu potpuno je drugačiji. Gowland je objasnila da je najveća razlika u tome kako emocionalno pristupaju poslu, kao i u nevjerojatnom samopouzdanju koje pokazuju već na početku svojih karijera. "Ja sam odrasla u kulturi u kojoj si trebao držati glavu dolje, naporno raditi i ne preispitivati puno toga", rekla je Gowland. "Generacija Z, srećom, ne funkcionira tako. Samouvjereni su u postavljanju pitanja, postavljanju granica i otvoreno izražavaju kada im nešto ne odgovara."
Cijene balans poslovnog i privatnog
Gowland je dodala: "Ne rade samo da bi ispunili zadane zadatke; žele znati 'zašto' rade to što rade. Puno više razmišljaju o svrsi, ravnoteži i radnoj kulturi – više nego što sam ja uopće razmišljala u toj fazi svoje karijere."
Gowland je primijetila i da generacija Z njeguje mnogo zdraviji balans između poslovnog i privatnog života. Vjeruje da je to dijelom zato što su vidjeli starije kolege kako sagorijevaju na poslu – i odlučili su da to ne žele za sebe. Dodatno, mnogi su pripadnici generacije Z odrasli tijekom pandemije, u vrijeme kada je rad na daljinu postao uobičajen i kada se počeo više cijeniti balans u životu.
Iako ih neki smatraju lijenima, Gowland kaže da oni zapravo samo znaju postaviti granice i "izazvati zastarjele norme". "Biraju gdje će raditi i što će prihvatiti, s jasnijim razumijevanjem kako posao utječe na njihov život", rekla je. "Fleksibilnost im nije bonus, već nužnost, i generacija Z je ušla na tržište rada s očekivanjem da tako i ostane. Iskreno, dobro za njih."
Rad na daljinu im povećava produktivnost
Gowland je zbog svega prilagodila i svoje metode upravljanja. Mnoge tradicionalne metode jednostavno ne prolaze s generacijom Z jer, kako kaže, "nemaju vremena za korporativne floskule". Umjesto da stvari uljepšava i koristi puno stručnog žargona, Gowland je naučila da njezin tim preferira izravan i konstruktivan feedback. Takav pristup nije grub, već pokazuje poštovanje prema njihovu vremenu i gradi povjerenje. Općenito, rekla je, generacija Z imala je "vrlo pozitivan utjecaj" na njezino poslovanje.
Svoja iskustva podijelila je i na TikToku, u videu gdje priča što je sve naučila "vodeći generaciju koja radi potpuno drugačije od mene u dvadesetima". Istaknula je i da pripadnici generacije Z na sve odgovaraju sa "slay" te da im rad na daljinu povećava produktivnost.
U samo nekoliko dana objava je prikupila više od 17.000 pregleda i stotine lajkova. Mnogi korisnici društvenih mreža prepoznali su se u objavi, a Gowland se nada da će time potaknuti raspravu o promjenama na radnom mjestu. Zaključila je: "Naučili su me da povjerenje daleko vodi. Davanje fleksibilnosti ljudima ne znači da će raditi manje; iz mog iskustva znači da će se više truditi. Pokazuju veću odgovornost, bolje komuniciraju i u potpunosti se angažiraju."

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati