Toyota potvrdila. Stiže novi sportski GR model bez ičije pomoći

RAZVOJ sportskog automobila od nule predstavlja ogroman izazov za proizvođače. Takvi projekti zahtijevaju jedinstvene dijelove i inženjerska rješenja za modele koji se ne prodaju u velikim količinama, zbog čega je gotovo nemoguće postići isplativost. Kako bi se pokrili visoki troškovi ulaganja, cijena automobila mora biti visoka, što može odbiti kupce u ionako malom tržišnom segmentu.
Zbog toga se proizvođači često odlučuju na partnerstva kako bi podijelili troškove razvoja. Toyota je poznata po takvim suradnjama - sjetimo se samo modela GR86/BRZ razvijenog sa Subaruom ili Supre i Z4 stvorene s BMW-om. No, postavlja se pitanje može li najveći svjetski proizvođač automobila samostalno ući u tako riskantan pothvat.
Potvrda iz vrha tvrtke
Odgovor je, čini se, potvrdan. Sean Hanley, voditelj prodaje i marketinga u Toyota Australia, u razgovoru za magazin Drive izjavio je da tvrtka posjeduje sve što je potrebno za samostalan razvoj sportskog vozila. Na izravno pitanje hoće li Toyota ikada samostalno razviti GR sportski automobil, njegov je odgovor bio nedvosmislen: "Da, da i da. Morat ćete pričekati i vidjeti."
Koji model možemo očekivati?
Iako Hanley nije precizirao o kojem se modelu radi, vjerojatno nije mislio na LFR, jer se očekuje da će taj superautomobil nositi Lexusovu, a ne GR oznaku. Već neko vrijeme kruže glasine o povratku legendarne Celice, iako prototipovi još nisu viđeni. Tu je i električni koncept FT-Se, čije se lansiranje očekuje nakon 2026. godine. U međuvremenu, proizvodnja Supre završava sljedeće godine, no iz Toyote su obećali da će se to kultno ime vratiti u budućnosti.
Također, ne treba zaboraviti ni glasine o početnom GR modelu pozicioniranom ispod GR86. Koncept S-FR predstavljen je prije deset godina, i premda nikada nije ušao u serijsku proizvodnju, japanski mediji i dalje pišu o dolasku cjenovno pristupačnog sportskog automobila. Ipak, teško je zamisliti da će Toyota lansirati toliko novih GR proizvoda u eri u kojoj tržištem dominiraju SUV-ovi.
Tehnologija i financijska računica
To ne znači da nas čeka dosadna budućnost. Novi Toyotin 2,0-litreni benzinski motor s turbopunjačem, predstavljen u konceptu Yarisa sa središnje smještenim motorom, mogao bi postati okosnica buduće GR ponude. Motor je prilagodljiv za različite primjene, što ga čini idealnim za sportske modele. S druge strane, za najsnažnije modele poput Lexusa LFR spominje se V8 motor s nekim oblikom elektrifikacije.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati