PREMA dokumentaciji kineske vlade do koje je došlo više medija, Tesla priprema verziju Modela 3 s još većim dosegom, nazvanu Model 3+. Iako se za sada spominje samo kao model za Kinu, postoji nada da bi se s vremenom mogao pojaviti i na globalnom tržištu.
Osnovni Tesla Model 3 za 2025. godinu je kompaktna limuzina s početnom cijenom od 42.490 dolara. U osnovnoj izvedbi opremljen je električnim motorom snage 295 KS pri 7000 o/min i okretnim momentom od 419.4 Nm. Snaga se prenosi na stražnje kotače putem automatskog mjenjača.
Što znamo o Modelu 3+?
Vijest je prvi objavio portal Car News China, pozivajući se na dokumente kineskog Ministarstva industrije i informacijske tehnologije. Otkriveno je da će novi Model 3+ koristiti jedan motor smješten straga, pogon na stražnje kotače te, po svemu sudeći, nikal-mangan-kobalt (NMC) litij-ionsku bateriju tvrtke LG.
Isti izvor navodi da će se u ovaj model ugrađivati motor iz osnovne verzije Modela 3 za kinesko tržište, koja inače koristi litij-željezo-fosfatnu (LFP) bateriju proizvedenu u Kini. Taj je motor osjetno slabiji od onog u američkoj verziji - razvija 260 konjskih snaga, u usporedbi s američkih 295.
Točni detalji o kapacitetu baterije još nisu poznati. Car News China nagađa da će se jednostavno preuzeti baterija iz Long Range AWD Modela 3, koja u SAD-u i Kini ima kapacitet od 78,4 kWh. S druge strane, CarScoops sugerira da bi se moglo raditi o nešto većem paketu od 79,7 kWh iz američke Long Range verzije sa stražnjim pogonom.
Trenutni rekorder po dosegu u Kini je Model 3 Long Range AWD, koji prema vrlo optimističnom kineskom CLTC ciklusu prelazi 753 kilometra. Usporedbe radi, isti model u SAD-u ima deklarirani doseg od 557 km, ali i znatno više snage - 425 KS.
Postoji li šansa za globalno tržište?
Zbog visokih američkih carina na kineske automobile i dijelove, Modeli 3 s LFP baterijama proizvedenim u Kini do sada nisu bili opcija za američko tržište. Iako Tesla radi na pokretanju proizvodnje LFP baterija u SAD-u, taj projekt još nije zaživio. Međutim, najavljeni Model 3+ koristi NMC baterije koje su već dostupne u američkim modelima.
Čini se da bi jedina stvarna prepreka bio motor manje snage. Ako bi se taj motor proizvodio izvan Kine, Tesli ne bi bio problem uvrstiti ga u američku ponudu.
Ključno je pitanje bi li se takav potez uopće isplatio. Car News China ističe da slabiji motor ima nižu potrošnju. Stoga je sasvim moguće da bi doseg Modela 3+ mogao premašiti trenutnog rekordera, američki RWD model s 584 km. Ako bi se doseg približio ili prešao granicu od 644 km, uspjeh bi bio zajamčen.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati