Tesla ima rješenje za pad prodaje: Stižu ogoljeni Model Y i Model 3

TESLA je predstavila Model Y Standard i Model 3 Standard, dvije nove početne varijante svojih najpopularnijih automobila, osmišljene kako bi potaknule prodaju nakon jednog od najtežih poslovnih razdoblja u povijesti tvrtke.
Niža cijena i veći doseg
Novi modeli prvo su lansirani u Sjedinjenim Američkim Državama, gdje Model Y Standard košta 39.990 dolara, što je 5000 dolara jeftinije od ostatka ponude. Model 3 Standard ima cijenu od 36.990 dolara, odnosno 5500 dolara manje. Iz tvrtke tvrde da je riječ o njihovim najučinkovitijim modelima dosad, s dosegom do 516 km prema strogom američkom EPA testnom ciklusu. Prema europskom WLTP standardu, to bi značilo doseg od otprilike 579 km.
Iako Tesla nije službeno objavila kapacitet baterija, pretpostavlja se da Standard verzije koriste isti paket od 60 kWh kao i modeli s pogonom na stražnje kotače koji se prodaju u Europi. Ti modeli imaju WLTP doseg od 500 km (Model Y) i 520 km (Model 3). Povećanje dosega kod novih Standard modela postignuto je zahvaljujući "prepoznatljivom" novom dizajnu koji ih, osim što ih vizualno izdvaja, čini i aerodinamičnijima.
Skromnija oprema, ista tehnologija
Kako bi se smanjili troškovi, Standard modeli dolaze s nešto bazičnijom opremom. U unutrašnjosti je umjetna koža zamijenjena sjedalima djelomično presvučenim tkaninom, dok je središnja konzola smanjena kako bi se stvorio otvoreniji prostor, sličan onome u Cybertrucku. Fizički ključ nije u ponudi, a vlasnici vozilu pristupaju putem svojih pametnih telefona.
S tehnološke strane, Standard modeli ostaju slični ostatku ponude. Zadržali su središnji 15,4-inčni zaslon osjetljiv na dodir koji kontrolira sve glavne funkcije automobila, kao i mogućnosti daljinskog upravljanja klimom te popularne značajke Sentry Mode i Dog Mode. Teslin sustav prilagodljivog tempomata, Autopilot, također je dio standardne opreme, a u SAD-u je dostupna i opcija nadogradnje na sustav potpune autonomne vožnje (Full Self-Driving).
Planovi za Europu i proizvodni izazovi
Prema dostupnim informacijama, lansiranje Standard modela planirano je i u drugim regijama, uključujući Europu. Ovim potezom Tesla želi preokrenuti pad prodaje na ključnim tržištima poput Kine, koje je nekad bilo jedno od najvažnijih. Standard modeli će se u početku proizvoditi isključivo u SAD-u. Budući da europsko tržište ne dobiva Tesle proizvedene u Americi, za prodaju na Starom kontinentu proizvodnja bi se morala proširiti na tvornice u Berlinu ili Šangaju.
Proizvodnja u Šangaju manje je vjerojatna opcija zbog uvoznih carina koje Europska unija nameće na električna vozila proizvedena u Kini.
Odgovor na krizu
Važnost novih modela je golema, a šef Tesle, Elon Musk, ranije je izjavio da su stvoreni kako bi se proširila privlačnost marke. Ova je godina bila izuzetno teška za tvrtku. Unatoč predstavljanju osvježene verzije Modela Y, Tesla se suočila s poteškoćama u Kini i zabilježila pad prodaje na globalnoj razini. U SAD-u je na pad interesa utjecalo i ukidanje državne subvencije od 7500 dolara za električna vozila.
Stalne promjene na globalnom tržištu električnih vozila, rast troškova života i opći pad popularnosti Teslinih modela doprinijeli su padu prodaje od 13% na globalnoj razini između travnja i srpnja. Prihodi tvrtke pali su za 12% na 22,5 milijardi dolara, što je potaknulo Muska da upozori kako slijedi jedno od najizazovnijih razdoblja za tvrtku.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati