NA TOČNO 68. obljetnicu predstavljanja originalnog modela, Fiat je predstavio dugoiščekivanu benzinsku inačicu svog omiljenog gradskog automobila. Ovim potezom talijanski proizvođač odustaje od odluke da najnovija generacija popularnog "Fiće" bude dostupna isključivo s električnim pogonom.
Novi Fiat 500 Hybrid pokretat će hibridni pogon koji čini 1,0-litreni trocilindrični motor FireFly blagi hibrid, u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. 12V električni sustav poboljšava učinkovitost goriva i pruža glatko, pristupačno iskustvo vožnje.
Riječ je o provjerenom pogonskom sklopu koji se već koristio u prethodnoj generaciji modela 500 i Panda, gdje je razvijao nešto manje od 70 konjskih snaga. Fiat, međutim, još uvijek nije objavio službene podatke o snazi, performansama i potrošnji goriva za novu hibridnu izvedbu.
Model će biti dostupan u tri konfiguracije koje će odgovarati svakoj potrebi: klasični hatchback, kompaktan i idealan za gradsku vožnju; inovativni 3+1 s trećim vratima koja se otvaraju unatrag na suvozačevoj strani za lakši pristup stražnjim sjedalima; i prepoznatljivi Cabrio, jedini kabriolet u svom segmentu, za uživanje u vožnji s otvorenim krovom.
Oprema, cijena i početak proizvodnje
Iako službena cijena još nije poznata, očekuje se da će 500 Hybrid biti znatno povoljniji od električnog modela 500e. Hibridna verzija trebala bi stajati osjetno ispod 20.000 eura, vjerojatno bliže 15.000, s obzirom na to da će nova Grande Panda Hybrid startati s cijenom od oko 20.000 eura.
Unatoč nižoj cijeni, oprema će biti bogata i uključivat će 10,25-inčni zaslon osjetljiv na dodir, bežično povezivanje s Apple CarPlay i Android Auto sustavima, 7-inčni digitalni zaslon za vozača te napredne sustave pomoći (ADAS), poput pomoći za ostanak u traci i prepoznavanja prometnih znakova.
Proizvodnja bi trebala započeti u studenom ove godine, a već proizvedeni primjerci otkrivaju da su vizualne razlike između hibridne i električne verzije minimalne. Hibrid se razlikuje po tankom otvoru na prednjoj maski za dovod zraka te, naravno, po ručici mjenjača u unutrašnjosti.
Olivier François, izvršni direktor FIAT-a i globalni direktor marketinga tvrtke Stellantis poručio je: "U studenom ćemo proslaviti ovu prekretnicu posebnim izdanjem '500 Torino'. To je počast gradu, njegovim radnicima i našim korijenima. Torino znači FIAT, a FIAT znači Torino. Zato će se službeno predstavljanje održati ovdje, u našem gradu."
Priznanje pogreške i novi početak
Najnovija generacija Fiata 500, predstavljena 2020. godine, do sada je bila dostupna isključivo kao električno vozilo, što je ograničilo njezinu prodaju i privlačnost. Ugradnjom hibridnog pogona, Fiat praktički priznaje da je to bila pogreška. Kako sami kažu, ovim potezom "vraćaju model 500 ljudima, spajajući nasljeđe i tehnologiju u pristupačnijem obliku".
Šef Fiata za Europu Gaetano Thorel to je i potvrdio: "Novi 500 je jedan od najboljih automobila koje je Fiat ikada stvorio. Činjenica da smo većini kupaca ograničili mogućnost da uživaju u njemu uistinu me rastužila. Zato je dan kada su inženjeri pronašli način da ugrade benzinski motor bio jedan od najboljih dana u mojem životu."
Da bi to postigli, inženjeri su morali preraditi postojeću električnu platformu kako bi u nju "ugurali" pogonski sklop iz prethodne generacije hibridnog modela 500. "Bio je to pravi inženjerski izazov", priznao je Thorel, dodavši da uklanjanje baterije nije oslobodilo dodatni prostor u kabini ili prtljažniku. Moguće je i da će model nositi oznaku "Ibrida", po uzoru na sestrinsku Alfu Romeo.
Bez sportskih ambicija i Abartha
Zanimljivo je da 500 Hybrid ne koristi napredniju hibridnu tehnologiju kakvu Stellantis ugrađuje u druge modele poput Fiata 600 ili Peugeota 208. Ti modeli koriste 1.2-litarski turbo motor s automatskim mjenjačem i mogu kraće relacije voziti isključivo na struju.
Također, ljubitelji sportskih izvedbi ne bi se trebali previše nadati. Thorel je naglasio da je ovaj motor namijenjen pristupačnoj i štedljivoj vožnji, a ne performansama. "Novi 500 Hybrid koji će se proizvoditi u Mirafioriju ima mikrohibridni motor koji nije ništa spektakularno", izjavio je, čime je praktički otklonio mogućnost dolaska nove Abarth verzije.
Umjesto toga, Fiat se fokusira na ulaganja u nove modele - SUV srednje veličine, Fastback i Grande Pandu 4×4, kao i na daljnji razvoj platforme za električni 500e, što ne ostavlja prostora za razvoj malog sportaša poput novog Abartha.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati