Studenti izgradili zapanjujući V8 coupe u pet mjeseci, bez tvornice i budžeta

ŠTO KAD bi se jedan od najpoznatijih trkaćih automobila vratio, ne kao render, nego kao pravi, potpuno funkcionalan automobil? Upravo to su napravili studenti specijalizirane francuske škole za automobilski dizajn i mehaniku Espera Sbarro, pretvorivši smjelu ideju u automobil koji zaista vozi.
Umjesto da su samo zamišljali modernu verziju Shelby Cobra Daytona Coupea iz 1965., odlučili su je izgraditi. Rezultat je Heritage ESX - funkcionalni prototip koji odaje počast trkaćem duhu originala, ali donosi suvremen dizajn, piše Carscoops.
Poznati oblik u modernoj izvedbi
Ovo nije replika ni restomod. Riječ je o edukativnom prototipu koji je od nule osmislilo, dizajniralo i sastavilo 25 studenata u samo pet mjeseci. Heritage ESX zadržava prepoznatljive proporcije Daytona Coupea, ali dizajn kombinira retro elemente s modernim detaljima.
Na prednjem dijelu LED farovi postavljeni na blatobrane podsjećaju na Ford GT. Pažljiviji pogled otkriva da su svjetla preuzeta iz osvježene Ford Pume. Iznad okruglih LED svjetala smještenih između otvora na branicima nalazi se ventilirani poklopac motora – još jedan funkcionalni detalj.
Stražnji bokovi elegantno su zaobljeni, a bočni usisi zraka i bočni ispuh zadržavaju trkaći karakter originala. Tu su i bijeli 19-inčni naplatci s gumama koji upotpunjuju agresivan stav.
Straga se nalazi modernija interpretacija kultnog kupea: ogroman integrirani spojler, četiri stražnja svjetla i dodatni otvori za ventilaciju. Vozilo je obojeno u plavu boju s bijelim prugama i brojem 60 kao završnim stilskim detaljem.
Retro kabina s modernim dodirom
Unutrašnjost s dva sjedala prati raspored originala, ali unosi suvremene elemente poput detalja od karbonskih vlakana i centralno postavljenog zaslona. Na suvozačevoj strani nalaze se dvije analogne štoperice koje dodaju vintage ugođaj, dok trokraki volan i visoko postavljeni ručni mjenjač zaokružuju vozačko okruženje.
Nije samo za pokazivanje - ovaj automobil zaista vozi
Pokreće ga Fordov 5,0-litreni V8 motor koji snagu prenosi na stražnje kotače preko šesterostupanjskog ručnog mjenjača. Iako podaci o snazi i okretnom momentu nisu objavljeni, ukupna masa od 1.150 kilograma sugerira da performanse neće razočarati.
Kao i većina edukativnih prototipova, ovaj će vjerojatno ostati jedinstven primjerak. Heritage ESX bit će izložen na Le Mans Classicu od 3. do 6. srpnja 2025.
Do tada su dostupne službene fotografije i kratki video isječci.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati