Škoda je davno vozila 24 sata Le Mansa. Nakon 75 godina opet je na čuvenoj stazi

ČEŠKI proizvođač automobila obilježio je značajnu obljetnicu na ovogodišnjem Le Mans Classic događaju, gdje je legendarna Škoda Sport ponovo nastupila na kultnoj stazi 75 godina nakon svog povijesnog debija.
Tijekom proteklog vikenda jedinstveni trkaći automobil Škoda Sport iz 1950. godine ponovno je zauzeo svoje mjesto na startnoj poziciji prestižne utrke Le Mans Classic, koja okuplja povijesne sportske automobile. Ovaj nastup posebno je simboličan jer se poklapa s proslavom 130. obljetnice marke Škoda.
Povijest se ponovila
Škoda Sport prvi je put nastupila na 24 sata Le Mansa 24. lipnja 1950. godine, kada je vozač Václav Bobek pokrenuo automobil broj 44 na svojoj prvoj rundi dugoj 13,65 kilometara. Tada je to bio rijedak prizor, automobil iz Mladé Boleslavi predstavljao je pravu rijetkost na startnoj poziciji najteže svjetske utrke izdržljivosti, osobito s obzirom na tadašnju podjelu Europe "željeznom zavjesom".
Dvosjed s ručno izrađenom aluminijskom karoserijom temeljio se na modificiranim komponentama iz proizvodnog modela Škoda 1101 'Tudor' iz 1946. godine. Nakon 13 sati utrke i prosjeka od 126 km/h, automobil je zauzimao drugo mjesto u svojoj klasi za automobile do 1.100 cm³ i peto ukupno na indeksu performansi. Međutim, napukli osigurač klipa ugasio je svaku nadu u iznenađujući rezultat.
Tehnička izvrsnost
Škoda Sport bila je opremljena dodatnim svjetlima za bolje osvjetljenje tijekom noći i posebnim otvorima u rešetki hladnjaka optimiziranim za hlađenje bubnjastih kočnica na prednjim kotačima. Produženi međuosovinski razmak od 2.150 mm osiguravao je poboljšanu stabilnost vožnje.
Automobil koji je bio težak 700 kg pokretao je vodeno hlađeni četverocilindarski motor obujma 1.089 cm³ koji je razvijao 50 KS (37 kW) pri 5.200 o/min za maksimalnu brzinu od 140 km/h. Potrošnja od 12 litara na 100 km bila je niska za to vrijeme u usporedbi s konkurencijom.
Povratak na legendarnu stazu
Originalna Škoda Sport, koja je dugo vremena smatrana izgubljenom, pronađena je i vraćena u život kroz pažljivu obnovu koja je sačuvala što više originalnih komponenti. Aluminijska karoserija još uvijek nosi ožiljke bitaka vođenih na trkaćoj stazi prije više od sedam desetljeća.
Na ovogodišnjem Le Mans Classicu Škoda Sport završila je na 36. mjestu prema indeksu performansi, ponovno potvrdivši svoju legendu i proslavljajući bogatu tradiciju češke marke u automobilskim utrkama.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati