Novi Renault 4 službeno stiže u hrvatske salone. Znamo cijenu

NAKON što je prošle jeseni oduševio svjetsku javnost na pariškom auto salonu, novi električni Renault 4 konačno stiže i na hrvatske ceste. Prvi susret s ovim dugoočekivanim modelom organiziran je u susjednoj Sloveniji, točnije u Ljubljani.
Originalni Renault 4, koji se proizvodio od 1961. do 1994. godine, s više od 8 milijuna prodanih primjeraka, zasluženo nosi titulu najprodavanijeg Renaultova modela svih vremena. Nova moderna "katrica" odmiče se od spartanskog karaktera izvornika i donosi suvremenu električnu tehnologiju u atraktivnom crossover-SUV pakiranju.
Nostalgični dizajn u modernom ruhu
Iako potpuno nov, Renault 4 uspješno evocira duh originala kroz prepoznatljive dizajnerske elemente - okrugla LED svjetla, vertikalna stražnja svjetla i "kutijasta" silueta jasno prizivaju sjećanja na kultni model. S dužinom od 414 cm i širinom od 180 cm, novi R4 pozicioniran je između gradskog Clija i kompaktnog Captura.
Poseban plus bilježi međuosovinski razmak od 262 cm koji garanitra dovoljno prostora za četvero odraslih putnika, uz pristojni prtljažnik od 420 litara - čak 100 litara više od srodnog i manjeg Renaulta 5. Praktičnost dodatno povećavaju najniži utovarni prag u klasi, električno otvaranje prtljažnika te mogućnost preklapanja suvozačeva sjedala za prijevoz predmeta dužih od 2,2 metra.
Digitalna unutrašnjost u retro štihu
Unutrašnjost nove "četvorke" dijeli digitalnu arhitekturu s Renaultom 5, ali uz nekoliko ključnih razlika. Udobnija sjedala s debljom pjenom osiguravaju veći komfor na duljim putovanjima, dok digitalni kokpit s 10,1-inčnim zaslonima i OpenR Link infotainment sustavom temeljenim na Androidu pruža suvremeno korisničko iskustvo.
Tipke su i dalje tu. Svakako je pohvalno što Renault nije potpuno eliminirao fizičke kontrole - tipke za klimatizaciju i osnovne funkcije i dalje su prisutne.
Uglađenost u fokusu
U vožnji, Renault 4 pokazuje iznenađujuću razinu udobnosti i uglađenosti. Multilink stražnji ovjes, rijetko viđen u B-segmentu, osigurava stabilnost i mirnoću, dok Extended Grip sustav nudi dodatne načine vožnje za izazovnije terene. Unatoč naglasku na komforu, automobil zadržava dovoljno živahnosti za zabavnu vožnju, osobito u sportskom načinu rada.
Kupci mogu birati između dvije baterije: 40 kWh (do 308 km dosega) ili 52 kWh (do 409 km). Elektromotori razvijaju 120 KS uz manju, odnosno 150 KS uz veću bateriju, što omogućuje ubrzanje do 100 km/h za 9,2, odnosno 8,2 sekunde.
Punjenje je moguće snagom do 11 kW na izmjeničnim (AC) i do 100 kW na istosmjernim (DC) punionicama, uz korisne dodatke poput automatskog predgrijavanja baterije i V2L funkcije za napajanje vanjskih uređaja.
Cijena kao prednost ili?
Na hrvatskom tržištu, novi Renault 4 dostupan je u tri razine opreme: Evolution, Techno i Iconic. Početna cijena iznosi 30.990 eura za osnovni model, dok su snažniji motor i veća baterija rezervirani za dvije bogatije opremljene izvedbe koje koštaju 35.490, odnosno 37.990 eura. Najavljeno je i skoro proširenje ponude N1 dostavnom varijantom.
Nostalgija je samo jedan plus
Iako nostalgija igra značajnu ulogu u privlačnosti ovog modela, novi Renault 4 ne oslanja se isključivo na sentimentalnu vrijednost. Umjesto toga, Renault s ovim modelom gradi jedan novi identitet kao praktičan, udoban i tehnološki napredan električni crossover koji istovremeno odaje počast svojoj legendarnoj prošlosti. Hoće li to biti dobitna kombinacija za današnje kupce, već kroz prvih par mjeseci će biti sasvim jasno.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati