KREĆE nova era za BMW-ovu najpoznatiju limuzinu.
BMW priprema veliku promjenu za svoju najprodavaniju limuzinu. Nova generacija Serije 3, koja stiže iduće godine, bit će dostupna u dvije verzije: klasičnoj s motorima s unutarnjim izgaranjem (G50) i potpuno električnoj (i3, kodnog imena NA0).
Iako će koristiti dvije različite platforme, dizajn će im biti gotovo identičan. BMW time nastavlja strategiju već viđenu kod većih modela, nudeći kupcima izbor između benzinske snage i električne učinkovitosti uz zadržavanje prepoznatljivog izgleda.
Pola stoljeća tradicije
Serija 3 već je 50 godina temelj BMW-ove ponude i sinonim za spoj sportskog karaktera i elegancije.
Unatoč tome što SUV vozila dominiraju tržištem, ovaj kompaktni poslovni sedan i dalje ima snažnu bazu kupaca i status jedne od najvažnijih premium limuzina u svijetu. Stoga ne čudi što su u BMW-u toliko oprezni, ali ipak odlučni da ponudu obogate nečim novim.
Novi dizajn: evolucija, ne revolucija
Prototipovi nove generacije otkrili su i benzinske i električne verzije. Obje slijede "Neue Klasse" dizajnerski smjer, s prepoznatljivim BMW-ovim "shark-nose" prednjim dijelom i redizajniranim maskama s manjim bubrezima koji sada skrivaju senzore i napredne sustave pomoći vozaču.
Nekoliko neslužbenih prijedloga dizajna možete vidjeti i u ovom članku. Vjerujemo kako nisu daleko od konačnog izgleda nove serije 3.
Benzinski model ima duži poklopac motora, strmiji vjetrobran i izraženiji razmak između osovine i kokpita, dok su stražnja LED svjetla inspirirana konceptom Vision Neue Klasse. Sportski izgled dodatno naglašavaju široki branici i četiri ispušne cijevi kod M izvedbi.
Unutrašnjost inspirirana modelom iX3
Nova Serija 3 dobit će potpuno preuređenu unutrašnjost po uzoru na SUV iX3. U središtu će biti Panoramic iDrive, široki digitalni zaslon koji se proteže preko cijele ploče s instrumentima i prikazuje sve ključne informacije pred vozačem. Sustav omogućuje personalizirani prikaz podataka za vozača i suvozača, dok dodatni head-up zaslon s animiranim navigacijskim uputama pruža još veću preglednost.
Na središnjoj konzoli nalazi se asimetrični zaslon osjetljiv na dodir, uz nekoliko fizičkih tipki za osnovne funkcije.
Dvije platforme, dvije tehnologije
BMW će po prvi put razdvojiti pogonske tehnologije unutar Serije 3. Električna i3 temeljit će se na Neue Klasse arhitekturi, dok će benzinska verzija G50 ostati na provjerenoj CLAR platformi, istoj koju koristi i novi X3 (G45).
Novi benzinski modeli dobit će blage hibridne nadogradnje, uz provjerene 2,0-litrene četverocilindrične i 3,0-litrene redne šesterocilindrične motore. Potonji će činiti osnovu za budući M350.
Novi M3 postaje blagi hibrid
Legenda među sportskim limuzinama, BMW M3, također ulazi u elektrificiranu eru. Nova generacija zadržat će benzinski motor, ali će dodati blagi hibridni sustav koji će povećati snagu i učinkovitost, a pritom smanjiti masu u odnosu na plug-in sustave poput onog u M5.
Očekuje se da će M3 nuditi više od 523 KS, ovisno o izvedbi (standard, Competition i Competition xDrive). U isto vrijeme, BMW razvija i potpuno električnu verziju, vjerojatno nazvanu iM3, s četiri elektromotora i snagom većom od 700 KS. Prema najavama, moguć je i eksperimentalni projekt sa čak 1.300 KS, iako bi to bila posebna limitirana serija.
Najveće pitanje je ipak kako će BMW premostiti najveći nedostatak električne verzije, a to je dodatna masa. Električni M3 mogao bi biti i do 500 kilograma teži od aktualnog M3, pa se očekuje daljnja prilagodba ovjesa, upravljačkog softvera i kočnica.
Kada stiže nova generacija?
Trenutna Serija 3 (G20) predstavljena je 2018., a manji redizajni stigli su 2022. i 2024. godine. BMW je potvrdio da će električna i3 biti predstavljena 2025., dok se nova benzinska Serija 3 (G50) očekuje iduće godine kao model za 2027. godinu. Prodaja bi mogla početi početkom 2027.
Nova generacija Serije 3 pokazuje kako BMW planira spojiti tradiciju i budućnost. Klasični šesterocilindraši ostaju tu, ali uz električnu i potpuno digitaliziranu viziju marke koja u Münchenu označava početak nove ere sportske limuzine.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati