Kupci negodovali, Xiaomi reagirao. Oslobođena puna snaga modela SU7 Ultra

XIAOMI je, nakon žestokih reakcija vlasnika, povukao kontroverznu softversku nadogradnju kojom je ograničio maksimalnu snagu svog električnog sedana SU7 Ultra, najbržeg i najskupljeg modela u ponudi kineskog tehnološkog diva.
Spornu situaciju izazvala je nadogradnja softvera na verziju 1.7.0, kojom je maksimalna snaga vozila s reklamiranih 1548 konjskih snaga ograničena na otprilike 900 KS u normalnim uvjetima vožnje. Da bi ponovno dobili puni potencijal, vlasnici su morali ostvariti propisano vrijeme kruga na unaprijed odobrenim trkaćim stazama, i to kroz novi sustav provjere pod nazivom Qualifying mode laptime assessment, piše CarNewsChina.
Uz to, softver je uveo i 60-sekundnu pripremnu fazu za funkciju launch control, čime se onemogućilo naglo startanje iz mjesta, primjerice na semaforu.
Xiaomi ograničio punu snagu svog najbržeg modela, uslijedio val negodovanja kupaca
Glasnogovornik Xiaomi Auta rekao je da su ograničenja uvedena iz sigurnosnih razloga: "Puna snaga od 1548 KS namijenjena je korištenju na trkaćoj stazi, s odgovarajućim gumama i pripremom. Želimo osigurati da korisnici mogu uživati u performansama na siguran način."
No ograničenja su izazvala val negodovanja među ljubiteljima automobila, posebno među onima koji su kupili SU7 Ultra upravo zbog njegovih ekstremnih performansi. Automobil stoji 529.900 juana (oko 67.000 eura), a na internetu su se odmah pojavile rasprave: dio korisnika smatra da im treba biti omogućeno potpuno iskorištavanje mogućnosti za koje su platili, dok su drugi stali na stranu Xiaomijevog sigurnosnog pristupa.
Pod pritiskom javnosti, Xiaomi je na kraju odlučio povući ograničenja. "Zahvaljujemo na strastvenim reakcijama naše zajednice i obećajemo više transparentnosti u budućim softverskim promjenama", poručili su iz kompanije.
Moderni izazovi proizvođača auta - softverske nadogradnje
Direktor Xiaomija Lei Jun pozicionirao je SU7 Ultra kao tehnološki izlog kompanije, automobil koji "po performansama konkurira Porscheu, a po inovacijama Tesli". SU7 Ultra ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 1.98 sekundi, a postiže maksimalnu brzinu veću od 350 km/h.
Ovaj slučaj pokazuje sve veće izazove za proizvođače automobila u doba vozila definiranih softverom. Pitanja poput ograničenja performansi, sigurnosnih funkcija i ažuriranja putem interneta sve više postaju izvor sukoba između proizvođača i vlasnika vozila orijentiranih na performanse.
Xiaomi tvrdi da će ubuduće usko surađivati s korisničkom zajednicom prilikom implementacije softverskih promjena. Ipak, i dalje naglašavaju da je trkaća staza najsigurnije mjesto za testiranje punog potencijala SU7 Ultre.
Povlačenje ograničenja pokazuje koliko brzo potrošačka očekivanja mogu utjecati na poslovne odluke u digitaliziranom i sve povezanijem automobilskom sektoru, a osobito u Kini.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati