Kraj jedne epohe: Ovo je zadnji Volvo V90

POSLJEDNJI Volvo V90 sišao je s proizvodne trake tvornice u Torslandi u Švedskoj.
Posljednji primjerak nije se našao u prodaji već je otišao na jednu vožnju u društvu novinara magazina Car. Njegova posljednja vožnja bila je do muzeja gdje postaje dio Volvo Heritage kolekcije. Može se razgledati u muzeju World of Volvo u središtu Göteborga, uz legendarne prethodnike koji su obilježili povijest marke.
Kraj proizvodnje bez nasljednika
Nakon lažne uzbune početkom godine, sada je i službeno potvrđeno: Volvo V90 odlazi u povijest, a izravnog nasljednika neće biti. Proizvodnja luksuznog karavana završava ovog mjeseca, a čini se da švedski proizvođač ozbiljno razmatra potpuno napuštanje karavanskog koncepta, formata koji ga je proslavio.
Direktor Volva Jim Rowan potvrdio je ranije za Autocar da će posljednji V90 biti sastavljen u rujnu te je nagovijestio da ni V60 neće dobiti novu generaciju kada dođe vrijeme za njegovu zamjenu. Ipak, manji karavan zasad ostaje u ponudi.
Na pitanje razmatra li Volvo potpuno ukidanje karavana, Rowan je odgovorio bez oklijevanja:
"Da, jer mislim da se tržište promijenilo. SUV modeli danas nude istu udobnost i visinu vožnje".
Limuzine još žive, ali samo na nekim tržištima
Iako je V90 službeno ugašen, njegov limuzinski brat S90 još uvijek živi, ali samo na odabranim tržištima. Ovaj model je početkom godine dobio drugi redizajn i nastavit će se proizvoditi u Kini i dijelu Azije.
Na globalnoj razini, Volvo klasičnu limuzinu zamjenjuje električnim modelom ES90, koji tehnički ima karoseriju tipa liftback s pet vrata i praktičnijim prtljažnikom.
Povratak imena XC70 u SUV obliku
Volvo je nedavno oživio i oznaku XC70, nekada korištenu za robusni karavan, no ovoga puta riječ je o SUV-u. Namijenjen je kineskom tržištu, a dolazi kao plug-in hibrid s velikim dosegom.
Kako će Volvo nadoknaditi prazninu koju ostavlja V90? Rowan je istaknuo da bi XC60 mogao biti pozicioniran tako da privuče tradicionalne kupce karavana.
Kraj V90 modela razveselio rivale
Odlazak V90 svakako je dobra vijest za njemačke premium marke. BMW, Audi i Mercedes ostaju vjerni karavanskom segmentu: BMW serije 5 Touring, Audi A6 Avant i Mercedes E-klase nastavljaju živjeti i sasvim sigurno će imati vjernu klijentelu.
Sve tri marke nude i manje modele koji konkuriraju Volvu V60, čije se povlačenje također očekuje u idućim godinama.
Je li Volvo ovim potezom napravio sličnu stvar kao i Ford ukidanjem svojih kultnih imena, pokazat će vrijeme. Zasad sve osim prodaje govori kako je odlazak V90 preuranjen. Da su prodajni rezultati bili bolji, karavan bi i dalje ostao u ponudi.
Kako navodi tvrtka, ukidanje modela provodi se "u skladu s globalnim planom razvoja", koji sada daje prednost crossoverima i SUV vozilima – novom fokusu švedskog proizvođača.
Karavani i dalje imaju značajnu ulogu u Europi, gdje brojni proizvođači još nude bogat izbor modela za one koji nisu podlegli SUV trendu.
Zašto karavani gube bitku?
SUV-ovi nude prednosti poput lakšeg ulaska i izlaska iz vozila, povišenog položaja sjedenja i lakšeg utovara prtljage, no sve to dolazi uz veću masu, višu cijenu i veću potrošnju.
Karavani su u pravilu lakši, jeftiniji i učinkovitiji, a neki modeli s povišenim ovjesom nude i dodatnu prohodnost sličnu SUV-ovima. Ipak, popularnost SUV-a i percepcija da su "sigurniji" potisnule su karavane s tržišta.
Iako je mnogima teško gledati odlazak V90 modela, Volvo ne snosi svu krivnju. Da su prodajni rezultati bili jači, karavan bi i dalje ostao u ponudi. No, brojke su jednostavno padale.
Kako navodi tvrtka, ukidanje modela provodi se "u skladu s globalnim planom razvoja", koji sada daje prednost crossoverima i SUV vozilima – novom fokusu švedskog proizvođača.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati