FOTO Kineski brend Denza stiže u Europu s prvim modelom Z9 GT

DOK KINESKI proizvođači nastavljaju testirati apetit Europljana za novim markama, BYD je napravio potez u premium segmentu te službeno uvodi svoj brend Denza u Europu. Prvi model brenda Denza, koji će se pojaviti na europskim cestama, bit će Z9 GT, a prodaja bi trebala početi do kraja godine.
Od partnerstva s Mercedesom do samostalnog nastupa
Brend Denza je prvotno nastao kao rezultat suradnje kompanija BYD i Mercedes-Benz još 2011. godine, no unatoč moći ovih divova, dosta se mučio s prodajom te je u prvom desetljeću postojanja isporučio samo 23.000 vozila. Mercedes se počeo povlačiti 2022. godine te je smanjio svoj udio na svega 10 posto prije nego što je u potpunosti izašao iz partnerstva prošle godine, tako da je Denza sada potpuno pod kontrolom BYD-a.
Kineski proizvođač predstavio je brend Denza na posebnom događaju u Milanu u Italiji ranije ove godine. Prema riječima posebnog savjetnika BYD-a za Europu Alfreda Altaville, Denza će ciljati kupce tradicionalnih premium automobila i mlađe kupce svojim fokusom na tehnologiju.
Strategija brendova za europsko tržište
BYD u Kini upravlja brendom Denza uz još dva premium podbrenda, a to su Fang Cheng Bao i Yangwang. Plan BYD-a je konsolidacija Fang Cheng Baoa u liniju brenda Denza za Europu, a prvi model koji stiže je Fang Cheng Bao Leopard 5, koji će nositi Denzinu oznaku. Ostaje nejasno hoće li Yangwang modeli također biti "pod kišobranom" Denze za europsko tržište.
Cijene još nisu objavljene, no poznato je da nakon modela Z9 GT stiže luksuzni kombi D9 krajem godine. Oba modela proizvodit će se u Kini i izvoziti na druga tržišta, iako kompanija planira početi proizvodnju u svojoj novoj tvornici u Mađarskoj već u listopadu ove godine.
Konkurencija premium električnim modelima
Na papiru, Z9 GT bit će rival Porscheovom Taycanu Sport Turismo, iako je veći od njemačkog električnog modela. Zapravo, duži je za 200 mm, dok je njegov međuosovinski razmak duži za 225 mm. Pokreću ga tri elektromotora ukupne snage 965 KS, koje napaja litij-željezo-fosfatna baterija kapaciteta 100,1 kWh. U Kini kompanija također nudi PHEV verziju, koja kombinira 2,0-litarski turbobenzinski motor i tri elektromotora, čija ukupna snaga iznosi 870 KS.
Iako performanse stavljaju Z9 GT u isti koš s Porscheovom ponudom, cijene sugeriraju znatno drugačiju bazu kupaca. Denzin model košta između 41.777 i 51.760 eura, dok Porscheovi modeli koštaju višestruko više.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati