Mračna istina iza Netflixovog hita kojim su opsjednuta djeca diljem svijeta
ČAK I ČLANOVI kraljevske obitelji imaju svoje televizijske favorite, a čini se da je novi animirani film posebno oduševio najmlađe. Riječ je o crtiću KPop Demon Hunters, u kojem korejski ženski bend spašava svijet od zlih duhova. Nakon što je jedna od pjesama iz serije odsvirana tijekom smjene straže u Buckinghamskoj palači, mnogi su se zapitali je li ovo najnoviji hit i među kraljevima, piše Daily Mail.
Sve je potaknulo pismo šestogodišnje djevojčice Ivy Brown, koja je princezi Charlotte poslala poruku u kojoj je seriju nazvala "najboljim filmom ikad".
Ispod šarenih scena krije se surova stvarnost
Iako crtić izgleda zabavno i bezbrižno, priča o K-popu ima i svoju mračnu stranu. Riječ je o industriji vrijednoj milijarde dolara koja već desetljećima stvara savršene pop zvijezde dječje dobi.
Djeca, ponekad mlađa od deset godina, ulaze u zahtjevne programe u kojima godinama treniraju pjevanje, ples i nastup. Njihov izgled strogo se nadzire, a često su prisiljeni ići na estetske zahvate kako bi ispunili standarde industrije. Cijela karijera mladih izvođača planira se do najsitnijeg detalja, a sve vodi mali broj moćnih ljudi i nekoliko velikih agencija.
Kako je sve počelo?
K-pop, kako ga danas poznajemo, počeo je 1992. godine kada je grupa Seo Taiji and Boys prvi put nastupila na korejskoj televiziji. Njihov glazbeni stil, koji je kombinirao rap, rock i pop, bio je potpuno nov za tadašnju publiku. Brzo su postali popularni i otvorili put za potpuno novu eru glazbe.
Industrija je s vremenom postala sve više kontrolirana. Umjesto da se talent prirodno razvija, sve više izvođača "proizvode" agencije koje ih od malih nogu pripremaju za svjetsku pozornicu. Najutjecajnija među njima bila je SM Entertainment, čiji je osnivač Lee Soo-man razvio takozvani idol-sustav, gdje mladi izvođači prolaze strogu višegodišnju obuku.
Cijena uspjeha
Jedan član popularne grupe Girls’ Generation koštao je agenciju više od dva milijuna funti, pa ne čudi što se od izvođača očekuje potpuna posvećenost. Očekuje se da održavaju savršen izgled, izbjegavaju skandale i pridržavaju se strogih pravila, uključujući zabranu izlazaka.
Iako tisuće mladih ulaze u programe obuke, tek nekolicina uspije. Oni koji ne prođu selekciju često se jednostavno odbacuju. Unatoč tome, SM Entertainment godišnje primi oko 300.000 prijava.
Život pod nadzorom
Čak ni oni koji uspiju ne vode lagan život. Njihovi ugovori traju godinama, rasporedi su im prenatrpani, a plaće često niske. Mnogi se žale na izrabljivanje i psihički pritisak. Zabranjeni su im odnosi, a svaki dio njihova ponašanja, izgleda i osobnosti pomno je isplaniran. U grupi moraju imati unaprijed zadane uloge - netko je "vođa", netko "najljepši", netko "najsmješniji". Opsesivni fanovi nerijetko prelaze granicu, pa čak i provaljuju u njihove domove.
Radnja animirianog filma KPop Demon Hunters prati tročlani bend Huntr/x, čije članice vode dvostruki život - danju su pop zvijezde, noću bore se protiv demona. Iako je priča fantastična, junakinje su prikazane kao iscrpljene, pod stresom i na brzinskim dijetama, baš kao i mnogi stvarni idoli. Čini se da je priča ipak bliža stvarnosti nego što se čini na prvi pogled.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati