Jeste li znali da o vremenu prijave na let ovisi koje ćete sjedalo dobiti?

PUTNICIMA s ograničenim budžetom često se čini nemogućim dobiti željeno sjedalo u avionu bez plaćanja dodatnih naknada. Ipak, postoji rješenje, a ono navodno leži u strateškom odabiru trenutka za prijavu na let.
Ako ste sjedalo odabrali već pri kupnji karte, u prednosti ste. Međutim, mnoge zrakoplovne tvrtke putnicima u najnižoj ekonomskoj klasi to ne dopuštaju, pa trenutak prijave postaje presudan. Upravo tada kompanije dodjeljuju sjedala onima koji ih nisu unaprijed platili, što znači da vrijeme prijave može odrediti hoćete li uživati u pogledu kroz prozor ili ćete biti stisnuti na srednjem sjedalu u zadnjem redu pokraj toaleta.
Stoga, ako se nalazite u toj situaciji, ne oklijevajte kada primite e-mail za prijavu na let.
"Uvijek savjetujem prijavu točno 24 sata prije leta, ako je moguće", rekla je Amna Ismail, savjetnica za putovanja. "Postavite alarm, koliko god to zvučalo smiješno, i obavite to, pogotovo ako letite ekonomskom klasom."
Ni rana prijava nije jamstvo za dobro sjedalo
Kada se putnici prijavljuju u zadnji čas, "često se dogodi, pogotovo na punim letovima tijekom blagdana ili prometnih razdoblja, da vam preostane sjedalo u stražnjem dijelu aviona ili omraženo srednje sjedalo", objasnila je Katy Nastro, stručnjakinja za putovanja i glasnogovornica tvrtke Going.
Čak ni najranija prijava nije sigurna oklada jer i drugi čimbenici utječu na raspoloživost sjedala do prozora ili prolaza.
Preostala sjedala "variraju ovisno o ruti i dobu godine... Primjerice, u srijedu poslijepodne na letu iz Las Vegasa vjerojatnost da ćete dobiti sjedalo uz prozor ili prolaz veća je nego u petak navečer", rekla je Ismail.
Također, ako letite prema gradu u kojem mnogi putnici imaju status vjernosti kod određene kompanije, poput San Francisca i United Airlinesa, oni će vjerojatnije dobiti nadogradnju na bolje sjedalo, bez obzira na to koliko ste se rano prijavili, dodala je Ismail.
Ako i sami imate status vjernosti, rana prijava stavlja vas na višu poziciju na listi za potencijalnu nadogradnju. "Zrakoplovne tvrtke zaista žele pokušati prodati ta sjedala, pa će čekati do zadnjeg trenutka da ponude bilo kakve nadogradnje", rekla je Nastro. "Dakle, ako želite maksimalno povećati svoje šanse, prijavite se što je ranije moguće."
Ako se kasno prijavite, možda ćete završiti na kasnijem letu
Iako kasnija prijava ponekad može rezultirati boljim sjedalom, stručnjaci upozoravaju da to nosi rizik da vas prebace na kasniji let. Zrakoplovne kompanije često prodaju više karata nego što ima mjesta kako bi se osigurale jer se dio putnika ne pojavi.
Kada odlučuju koga će prebaciti na sljedeći let, "ponekad će se odlučiti za onoga tko se zadnji prijavio", istaknula je Nastro.
Ako se rano prijavite i vidite samo loša sjedala, ne odustajte. "Svakako se prijavite rano, ali nastavite provjeravati kartu sjedala", savjetuje Nastro. Planovi putnika se mijenjaju, sjedala se oslobađaju, pa možete "igrati igru glazbenih stolica".
"Meni se dogodilo da se oslobodilo bolje sjedalo uz prozor, pa sam se uspjela pomaknuti nekoliko redova naprijed", podijelila je Nastro svoje iskustvo.
Druga je mogućnost jednostavno pitati osoblje na ukrcaju postoje li druge opcije. Zbog otkazivanja ili putnika koji se ne pojave, može biti slobodnih mjesta. Ismail je i sama isprobala ovu taktiku kada je imala kartu sa srednjim sjedalom. Nakon što je ljubazno upitala, premještena je na sjedalo do prozora u premium ekonomskoj klasi. "Nisu mi ništa naplatili", prisjetila se. "Biti ljubazan i pristojan puno znači."

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati