Nova "sekta" u New Yorku: Djevojke koje su "kolonizirale" West Village

U POSLJEDNJIH nekoliko tjedana društvene mreže preplavila je rasprava o jednom, naizgled trivijalnom, ali kulturno znakovitom fenomenu - "djevojci iz West Villagea". Sve je počelo člankom koji je objavio američki portal The Cut, a koji se bavi svakodnevicom mladih žena koje su preuzele njujorški kvart West Village i pretvorile ga u stiliziranu kulisu za svoje urbane živote, negdje između stvarnosti i Instagrama.
Fenomen "djevojke iz West Villagea" postao je predmet brojnih rasprava, memova i komentara, posebno na platformama poput TikToka, gdje se često parodira njihov stil života. Ove mlade žene, često influencerice s velikim brojem pratitelja, prikazuju svakodnevicu ispunjenu pilatesom, matcha latteima i druženjima u trendi kafićima, što je izazvalo i kritike zbog homogenizacije kvarta i gentrifikacije.
A što je problem?
Dolazak influencera i općenito veća popularnost na mrežama doveo je do porasta cijena najma i nekretnina, čime su mnogi stariji, dugogodišnji stanovnici prisiljeni napustiti kvart. Nekada pristupačne trgovine i restorani zamijenjeni su luksuznim buticima i kafićima koji ciljaju na novu, bogatiju klijentelu.
Kvart koji je nekada bio poznat po svojoj boemskoj i LGBTQ+ kulturi sada se percipira kao uniformiran, s mladim ženama koje dijele sličan stil odijevanja i ponašanja. Ova homogenizacija dovela je do osjećaja gubitka identiteta i autentičnosti kvarta.
Mnoge lokacije u kvartu postale su popularne među turistima i influencerima, što je dovelo do gužvi i smanjenja kvalitete života za lokalne stanovnike. Isto tako, nova generacija stanovnika često se percipira kao apolitična i usmjerena na površne aspekte života, poput izgleda i društvenog statusa, što je u suprotnosti s prethodnim generacijama koje su bile aktivnije u društvenim i političkim pitanjima.
Iako su reakcije podijeljene, neosporno je da su "djevojke iz West Villagea" postale simbol nove urbane kulture i redefinirale percepciju života u New Yorku.
Carrie Bradshaw, ali za novu generaciju
Miranda McKeon ima 23 godine, dolazi iz New Jerseyja i ima više od milijun pratitelja. Influencerica je, ali i više od toga - ona je simbol nove estetike života u jednom od najpoznatijih kvartova New Yorka. Kada se novinar The Cuta s njom našao u vinskom baru nadomak stepenica poznatih iz Seksa i grada, nosila je crvene tajice, majicu s natpisom "Self-Employed" i, naravno, laptop. Uz čaj i sadržaj koji planira za društvene mreže.
McKeon ne skriva da je još tijekom studija u Kaliforniji maštala o životu u West Villageu. Danas, osam mjeseci nakon preseljenja, kaže da se osjeća kao brucoš u velikom gradu - svakodnevno susreće ljude koje poznaje s Instagrama ili koji poznaju nju.
Pravilo tri pića, pilates i matcha latte
Vikendima izlazi, ali ima svoje granice - pridržava se "pravila tri pića". Ide na pilates, pije froyo (smrznuti jogurt), dijeli citate, nosi sjajne suknje. U svemu tome prati je estetski jedinstvena i pomalo uniformirana generacija mladih žena u bijelim topovima, trapericama i s matcha lattesima u ruci. U njima vidi sebe - i to joj se sviđa.
Ove djevojke ne skrivaju da uživaju u svojoj "basic" svakodnevici - zapravo, ponosne su na nju. West Village, koji je nekada bio utočište boema i LGBTQ+ zajednice, sada je teritorij samosvjesnih mladih žena koje grade karijere u financijama, marketingu i tehnologiji, a istodobno pažljivo brendiraju vlastiti život na društvenim mrežama.
Zajednica, ali ne bez posljedica
No nije sve idilično. Stariji stanovnici kvarta negoduju zbog gužvi, povećanih cijena, komercijalizacije. Nekad su na ulicama viđali gej muškarce, danas uglavnom skupine djevojaka koje poziraju za fotografije. Kultni restorani postali su mjesta hodočašća TikTok generacije, a vlasnici kultnih lokacija, poput stepenica Carrie Bradshaw, počeli su postavljati ograde kako bi spriječili konstantna fotografiranja.
Ipak, iz svega toga izvire nešto više od puke estetike. Unatoč stereotipima, ove djevojke pronalaze ono za čim mnogi tragaju u velikim gradovima - osjećaj pripadnosti. Njihova zajednica, iako digitalno potpomognuta, stvarna je. Ispunjava ih, povezuje, pruža im strukturu i identitet u gradu koji često može djelovati hladno i otuđujuće.
Povratak mladosti?
Dok stariji stanovnici kvarta tuguju za nekim prošlim vremenima, djevojke iz West Villagea žive po svom. Njihova svakodnevica, od pilatesa uz Hudson do zajedničkih kava, podsjeća na vrijeme kad je sve bilo novo, uzbudljivo, puno potencijala. Možda je upravo u tome tajna njihove popularnosti: podsjećaju kako je to bilo kad smo i sami tek počinjali.
"Možda, dok ih gledamo kako poziraju za savršen kadar, smiju se i piju matchu, ne bismo trebali kolutati očima. Možda su one, zapravo, u pravu", zaključuje autor teksta.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati