Reklama American Eagla iz 2019. vs 2025. Je li došao kraj woke kulturi?

Nova kampanja American Eaglea sa Sydney Sweeney, holivudskom zvijezdom poznatom po ulogama u serijama poput Euphorije i The White Lotus postala je viralna, ne samo zbog poznatog lica, već i zbog usporedbe s kampanjom iz 2019. godine koja je tada slavila različitost i promicala woke kulturu.
Kraj wokenessa?
Prije šest godina American Eagle snimio je kampanju u kojoj glavnu ulogu ima tamnoputa plus-size manekenka odjevena u klasične traperice i top, dok je pozadina šarena i puna boja. Bila je to godina kada su modni brendovi, uključujući American Eagle, jasno promovirali inkluzivnost i raznolikost tijela. Kampanja je bila dio šireg vala tzv. "woke" kulture – društvenog pokreta koji je naglasak stavljao na vidljivost svih tijela, boja kože i identiteta.
S druge strane, tu je kampanja iz 2025., u kojoj glavnu ulogu ima Sydney Sweeney. Odjevena u traper jaknu i traperice koje je dizajnirala u suradnji s American Eagleom, utjelovljuje novu, jednostavniju estetiku.
Ova jesenska kampanja, usmjerena na promociju traper odjeće za generaciju Z, prikazuje glumicu u provokativnim scenama: u uskoj majici pod haubom vintage Mustanga GT350, gdje zatvara poklopac, briše ruke o stražnjicu i odvozi se, ili samo u traper jakni preko golog tijela, naglašavajući zapadni modni revival.
Korisnici na X-u (bivšem Twitteru) slavili su kampanju kao znak "kraja wokenessa", s komentarima poput "Based ad campaigns are back, and wokery is gasping for breath" ili "Woke’s dead, baby. Woke’s dead", uspoređujući je s neuspjehom Jaguarove androginijske kampanje i videći u njoj povratak tradicionalnijem, "ne-woke" marketingu koji odbija "wokism" i slavi provokativnost.
Sydney od kampanje zaradila 20 milijuna dolara?
Na društvenim mrežama pojavila se informacija da je brend glumici za kampanju platio oko 20 milijuna dolara. Međutim, brend to još nije potvrdio. Tako visoka brojka nije potvrđena ni u službenim objavama. Uobičajenije, kampanje poput ovih uključuju ugovore za ambasadore brenda i potencijalne bonuse, ali mediji nisu naveli eksplicitnu cifru.
Iako American Eagle nije otkrio koliko je platio Sydney Sweeney, oglašivačka kampanja "Sydney Sweeney Has Great Jeans" smatra se najskupljom u povijesti tog brenda. Njihov direktor marketinga izjavio je da je medijski angažman značajno veći od prethodnih medijskih kampanja.
Dionice tvrtke skočile
Dionice tvrtke nakon objavljivanja kampanje skočile su više od 10% u početku, zatim zatvorile s porastom od 4,2%, uz 22% spike u srijedu, potaknute visokim kratkim interesom (preko 13%) i raspravama na Redditovom Wall Street Betsu.
Cijelu kolekciju možete vidjeti ovdje.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati