Proza u trapericama za novu generaciju: Lara Demarin objavila singl Jeans

"PRISTAJEŠ mi kao dobar jeans" – stih je refrena pjesme Jeans, pop-pjevačice Lare Demarin, autorice glazbe i teksta novog singla prožetom slojevima pop-kulture. Jeans stiže uoči Međunarodnoga dana traperica kao čvrsto emocionalno sidro singla i generacije mlade pulske pjevačice.
U svom novom glazbenom broju Jeans Lara donosi pjesmu koja je istovremeno i urbana i intimna, stilski zaigrana i tematski ranjiva, poput Salingerovog Holdena da je rođen s TikTok filterom i traper jaknom s bedževima omiljenih bendova.
Jeans nije uobičajeni pop singl nego o glazbenom hommageu trapericama kao kulturnom simbolu u žanru popa s prizvukom RNB-ja i afrobeata. Pjesma je o bezvremenskom materijalu, ali i metafora za odnose, identitet, ljubav i svakodnevne izazove u odnosima. Lara koristi jeans kao univerzalni znak – za ono što stoji uz tijelo i dušu, ali ponekad zna i žuljati. Upravo to sažima i njegov videospot.
Inspirirao ju jeans u pop kulturi
Inspirirana "mitologijom jeansa" pop kulture – od Springsteenove legendarne naslovnice za Born in the USA, Bowiejevog Blue Jeana, preko Lane Del Rey pa sve do domaćih Neki to vole vruće (Jeans generacija) Elementala (Romantika) i Danijela Popovića (Ma daj obuci levisice) – pjevačica otvara prostor spoja glazbe, mode, identiteta i osjećaja.
Od Britney u niskim trapericama kao pop-simbola traperica i do Beyoncé u jeansu Bootyliciousa, Xtine, Destiny’s Child, Avril Lavigne, Gwen Stefani – traperice su kroz 2000-e bile statement. Lara, glazbenoestetski naklonjena ovoj eri, na tom valu gradi svoj svijet – u jeansu koji nije modni dodatak nego emotivna druga koža.
Traper je globalno sve – radnička uniforma, buntovni simbol, fashion klasik. Bio je zabranjen u školama 50-ih jer se smatralo da izaziva nered, da bi danas bio sinonim za svaki effortless outfit. Nosili su ga vojnici u slobodno vrijeme, filmski idoli, glazbene ikone, i da – svaki lik koji vam ikad sviđao imao je bar jedne traperice koje su im super pristajale.
U našem se kontekstu pjesma simbolički naslanja na tzv. prozu u trapericama, urbanistički književni pokret 60-ih i 70-ih, u kojemu mladi govore svojim jezikom, bez filozofiranja, ali s jasnim osjećajima i porukama. Lara pjeva snažno i jasno – o emociji kao svakodnevnom komadu odjeće. O onome što nas definira, oblikuje, pa se istroši i opet nam dobro stoji.
Međunarodni dan traperica
Singl nagovješćuje Međunarodni dan traperica (Denim Day) – dan koji se globalno obilježava posljednje srijede u travnju kao čin solidarnosti sa ženama žrtvama seksualnog nasilja. Pjeva o intimnoj privlačnosti, o fizičkoj i emocionalnoj vezi, ali ne kroz prizmu podložnosti, nego kroz žensko iskustvo želje, slabosti, ali i moći izbora.
Lara je naratorica – nosi jeans jer hoće, jer se u njemu osjeća samouvjereno i dobro. Jeans je simbol borbe, ali i stila, Jeans je pjesma o ljubavi koja žari – i o slobodi da odlučimo što s tim. Ona otvara prostor za perspektivu: ženski glas koji priznaje ranjivost, ali i zadržava moć. Time pokazuje svoju žensku solidarnost.
Jeans, traperice, farmerice, rifle, levisice – zovimo ih kako želimo, ali svi znamo da imamo barem jedan par.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati